کد خبر: ۸۴۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 05 May 2020

تداوم استقرار جریانات جنوبی در گیلان/ دمای هوا افزایش می یابد

تابناک/ مدیرکل هواشناسی گیلان از استقرار جریانات جنوبی و وزش باد گرم تا پایان هفته جاری در استان خبر داد و گفت: افزایش نسبی دما و کاهش رطوبت هوا پدیده غالب است.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه کم فشار در منطقه است. بر این اساس به تناوب تا اواخر هفته جاری شاهد وزش باد غالباً جنوبی و گرم در استان خواهیم بود.

وی افزود: از امروز (سه شنبه) به ویژه در ساعات عصر و شب با نفوذ امواج ناپایدار تراز میانی جو به منطقه، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ تا روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه افزایش نسبی دما و کاهش رطوبت هوا از مهم‌ترین پدیده‌های جوی در این مدت است، گفت: برای امروز آسمان اکثر نقاط گیلان کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم در بعضی از ساعات شدید، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه نیز آسمان گیلان در اکثر نقاط قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد گرم و در بعضی ساعات از رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

دادرس با اخطاریه‌های صادر شده برای کشاورزان و دارندگان واحدهای گلخانه‌ای و تولیدی نیز اشاره کرد و گفت: صاحبان واحدهای تولیدی و گلخانه داران برای جلوگیری از خسارت، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها از شهروندان خواست از مستقر شدن در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز کمی تا نیمه ابری همراه وزش باد جنوبی، گاهی افزایش ابر و رگبار باران و رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

وی گفت: دمای شهر رشت نیز هم اکنون ۳۰ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت آن نیز ۹۵ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار