معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:  با وجود توسعه کشاورزی در زمینه‌های مختلف در شهرستان مشهد نوغانداری از زمینه‌های مغفول مانده در این شهرستان است که می‌تواند به افزایش اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی این شهرستان کمک کند.
کد خبر: ۸۴۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 06 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، طهماسبی زاده با بیان این مطلب افزود: ابریشم در کشور عمدتاً به عنوان ماده خام برای تولید فرش‌های دستباف، به ویژه فرش ابریشمی و نیز ماده اولیه برخی از صنایع نساجی به کار می‌رود.

 

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، این شهرستان می‌تواند بخشی از نیاز کشور به نخ ابریشم را تأمین کند، بنابراین شهرستان مستعد فعالیت نوغانداری و پرورش پیله کرم ابریشم است .

طهماسبی زاده گفت: خوشبختانه این طرح با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شده، و در نتیجه آموزش‌های تئوری و عملی این شغل خانگی ارائه میگردد تا بتوان از نوغانداری به عنوان کسب و کاری کوچک با در آمدی بالا یاد نمود 

وی گفت: با توجه به استقبال مطلوب مردم، جدید و بکر بودن این شغل در شهرستان، مساعد بودن شرایط آب و هوایی،  پیش‌بینی می‌شود این حرفه جدید اشتغال قابل توجهی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان ایجاد کند.

 

وی بیان کرد: لازمه توسعه و فراگیر شدن این شغل، کمک به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط است که در حال حاضر تنها زیرساخت مورد نیاز، برنامه‌ریزی و کمک در ایجاد توتستان در حد وسیع است.

طهماسبی زاده اضافه کرد: حداقل فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی، با حداقل هزینه و امکانات، زود بازده بودن، ارزش افزوده بالا، بازار فروش تضمینی و ریسک پایین را از جمله مزیت‌های منحصر به فرد راه‌اندازی این شغل خانگی برشمرد.

 

وی ادامه داد: به طور مثال یک بسته تخم نوغان که حاوی حدود ۲۵ هزار تخم بوده و تحت حمایت و پشتیبانی مرکز توسعه نوغانداری کشور به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود، نیازمند حدود ۲۴ متر مربع فضای مسقف بوده که پس از طی شدن ۴۵ تا ۵۰ روز فرایند پرورش، حدود ۳۵ کیلو پیله تَر تولید می‌کند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار