معاون سلامت و پدافند زیستی سپاه کربلای مازندران از ایجاد آمادگی و تجربه اندوزی کافی برای مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت : مازندران بر خلاف دوره قبلی در صورت بروز موج دوم کرونا غافلگیر نخواهد شد.
کد خبر: ۸۴۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 06 May 2020

به گزارش تابناک مازندران، دکتر مجتبی بلباسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود : خوشبختانه مردم هم در این مدت برای حفاظت از خودشان در برابر کرونا اطلاعات خوبی کسب کردند و در این بخش هم در صورت ورود موج دوم کرونا مشکل زیادی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت : غافلگیری در موج نخست شیوع ویروس کرونا نسبتا بزرگ بود برای این که هیچ شناخت و آمادگی برای برخورد با این ویروس نه در مردم و نه در کادر درمانی وجود نداشت.

بلباسی افزود : استان مازندران با توجه به حجم و گستردگی شیوع ویروس کرونا توانست با کمترین تلفات از موج نخست کرونا عبور کند و در این زمینه نه تنها کادر درمانی و مردم آگاهی و اطلاعات بهتری جهت جلوگیری از شیوع کرونا کسب کردند ، بلکه تجهیزات بهداشتی استان نیز با کمک خیرین و دولت قوی تر از هر زمان دیگر در آمادگی قرار دارد.

رییس بیمارستان ولایت وابسته به سپاه در ساری وضعیت کرونایی استان مازندران را رو به بهبودی توصیف کرد و توضیح داد : در حال حاضر بیمارستان ولایت به دلیل کاهش چشمگیر شیوع ویروس از زیر بار بیماران کرونایی خارج شده است و امیدواریم روند به همین شکل پیش برود.

وی افزود : در این مدت ۱۸۳ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در این بیمارستان بستری و پس از بهبودی ترخیص شدند.

بلباسی همچنین از آماده باش یکهزار تخت بیمارستان صحرایی سپاه در مازندران خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر به دلیل کاهش مبتلایان نیازی به بیمارستان صحرایی نیست اما حالت آماده باش تداوم خواهد داشت.

معاون سلامت و پدافند زیستی سپاه کربلای مازندران به برنامه بازگشایی اماکن مذهبی استان نیز واکنش نشان داد گفت: این مساله باید در سطح ستاد ملی یا استانی مقابله با ویروس کرونا تصمیم‌گیری شود ، اما سلامت مردم مهم‌تر از انجام فرایض شرعی جمعی است.

بلباسی با بیان اینکه مردم به سطح بالایی از آگاهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی رسیدند ، افزود: اما در زمینه بازگشایی مراکز پر تردد باید محتاط عمل کرد و همه جوانب را سنجید زیرا اپیدمی کرونا کاملا به رفتار شخصی و جمعی جامعه وابسته است .

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از کادر درمانی استان خبر داد و گفت که این مراسم روز جمعه با حضور مسئولان ارشد استان به پاس خدمات کادر درمانی مازندران انجام می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار