رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران:
بسیج سازندگی در حوزه عمرانی، توسعه راه‌های روستایی و نیز در بخش کشاورزی، در حوزه آموزش، در حوزه ساخت مدارس، غسالخانه، ساخت مدارس، مراکز بهداشتی، فعالیت دارد و در زمان بحران‌ها هم در ساخت پل دیوارهای حفاظتی رودخانه‌ها در سیل سال گذشته هم ورود پیدا کرده بود.
کد خبر: ۸۴۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 08 May 2020

 به گزارش تابناک مازندران، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه ۶۰ نقطه محروم استان در بخش محرومیت‌زدایی شناسایی شده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طول سال محرومیت این ۶۰ نقطه را مرتفع خواهیم کرد.

محمدمهدی اقبال‌پور به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عظیم الشان، بویژه شهدای مدافع حرم کربلای خان طومان، با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد، گفت:‌ در آن زمان با پیگیری نیروی مقاومت بسیج و گذراندن مصوبات از مجلس و دولت، بسیج سازندگی به‌صورت قانونی به‌عنوان دستگاه اجرایی تشکیل شد و تا به امروز قریب به ۲۰ سال در حال فعالیت است.

وی از فعالیت یک هزار گروه جهادی در ۲۲ تا ۲۴ رشته تخصصی خبر داد و تصریح کرد:‌ بدنه و هسته اصلی بسیج سازندگی، گروه های جهادی هستند که با احتساب پایگاه‌های سطح استان که قریب به ۴ هزار پایگاه داریم و اگر هر پایگاه را یک گروه جهادی به حساب آوریم، قریب به ۴ هزار گروه‌های جهادی به استعداد ۵۰ هزار نفر در حوزه جغرافیای استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه بسیج سازندگی در بخش‌های متفاوتی به‌صورت همگرا با دستگاه‌های اجرایی در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد:‌ بسیج سازندگی در حوزه عمرانی، توسعه راه‌های روستایی و نیز در بخش کشاورزی، در حوزه آموزش، در حوزه ساخت مدارس، غسالخانه، ساخت مدارس، مراکز بهداشتی، فعالیت دارد و در زمان بحران‌ها هم در ساخت پل دیوارهای حفاظتی رودخانه‌ها در سیل سال گذشته هم ورود پیدا کرده بود.

اقبال‌پور گفت: این سازمان تقریبا ۲ هزار پروژه در سال گذشته که بخش عظیمی از آن به اتمام رسید و امسال ۱۵۰۰ پروژه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به رویکرد بسیج سازندگی ادامه داد: ‌رویکرد ما امسال براساس گام دوم انقلاب خواهد بود به این معنا که افتخار گذشته و امید به آینده و همچنین توجه جدی به موتور پیشران کشور که جوانان هستند که در همه گروه‌های جهادی بخش عظیمی از آن را جوانان تشکیل می‌دهد که براساس دغدغه اجتماعی و انقلابی و کمک به دستگاه‌ها کار می‌کنند، در دستور کار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مشارکت مردم در حوزه اقتصادی را گزینه جدی این سازمان دانست و افزود: کار به‌صورت مشارکتی است، در واقع در هر روستای بالادست کار باید به صورت مشارکتی انجام پذیرد به این معنا که فرمانده پایگاه، دهیار، امام جماعت روستا و اعضای شورا و بزرگان محله‌ها صحنه گردانان کار و مشکلات این منطقه را در همه حوزه های کشاورزی، راه ،عمران، اشتغال‌زایی، آموزش و تولید شغل که بحث اساسی امسال است، شناسایی خواهند کرد.

اقبال‌پور حوزه ماموریت بسیج سازندگی را محرومیت‌زدایی در مناطق محروم و کم برخوردار دانست و گفت: کمک به دستگاه اجرایی برای محرومیت زدایی از ماموریت های این سازمان است به طوریکه دستگاه های اجرایی در مناطقی که نمی توانند حاضر شوند،بسیج سازندگی در آنجا حضور پیدا می کند و به صورت متوازن محرومیت زدایی را انجام می دهد.

وی به مسئله کسب و کار نیز اشاره کرده و افزود: از ماه بعد هدف اصلی ما در مسئله کسب و کار خواهد بود، در حال حاضر به دلیل کرونا بخش عظیمی از این مشاغل دچار رکورد شد و انرژی زیادی خواهد گرفت تا دوباره این مشاغل بازپروری شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا ضمن تقدیر از استاندار مازندران یادآور شد: ‌امسال که سال جهش تولید است، چندین جلسه با استاندار برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی سهم خود رادر حوزه اشتغال مشخص کردند.

اقبال‌پور تصریح کرد: در واقع دکترین بسیج سازندگی در امسال واگذاری کارها به‌صورت ۱۰۰ درصدی به گروه‌های جهادی خواهد بود، گروه‌های متخصص جهادی برادران و خواهران فعالیت چشمگیری در سال‌های متوالی بویژه سیل سال گذشته در عرصه خدمت‌رسانی به مردم داشتند و مشکلات مردم را در برطرف کردند.

وی به تشریح فعالیت‌های این سازمان در بحران کرونا پرداخت و گفت: ‌در همان ساعات اولیه با فرمان فرماندهی سپاه و فرمانده سپاه کربلا ، قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شد.حوزه های فعالیت هر یگان مشخص شد وفعالیت فرماندهان نواحی که هرکدام سهم بسزایی در کنار دستگاه های اجرایی داشتند و مجموعه فرماندهان نواحی و فرماندهان پایگاه ها در ۵ بخش سفیران سلامت، ناظران سلامت، مراقبان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و مدافعان سلامت سازماندهی شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران ادامه داد: ‌بسیج سازندگی پشتیبان مدافعان سلامت شد و گروه‌های جهادی در کنار پایگاه‌ها سازماندهی شده است.

جانشین مجمع خیرین محرومیت‌زدایی مازندران با اشاره به نقش فعال خیرین استان در رفع محرومیت در استان و همچنین در رزمایش کمک مومنانه گفت: در هر جایی که نیاز بود خیرین با تمام وجود حضور پیدا کردند و با نگاه خیرخواهانه خود به رفع محرومیت کمک شایانی کردند.

دبیر رزمایش کمک مومنانه سپاه کربلا از شناسایی ۱۰۱ هزار نفر جامعه هدف در استان خبر داد و گفت: در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه ۱۰۱ هزار بسته معیشتی توسط فرماندهان پایگاه های مقاومت سراسر استان توزیع شد و مجموع مبلغ ریالی کمک مومنانه در مرحله اول ۵۱ میلیارد تومان بوده است.

اقبال‌پور یادآور شد: مرحله دوم رزمایش در روز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) انجام خواهد شد و مرحله سوم آن در شب و روز عید فطر انجام خواهد پذیرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار