کد خبر: ۸۴۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 10 May 2020
 
خبرگزاری میزان- نهادهای مردمی و نظامی نظیر «بنیاد مستضعفان» ، «ستاد اجرایی فرمان امام(ره)» و «سپاه پاسداران» در بحبوحه کرونا، خوش درخشیدند و نشان دادند که با اقدامات جهادی می‌توان هر بحران و سختی‌ای را به فرصت و موهبت تبدیل کرد.
 

////خبرگزاری میزان - جامعه ایرانی به معنای عام کلمه اعم از مردم، بنیاد‌های خیریه مردمی، دستگاه‌های خدمت‌رسان عمومی، نیرو‌های نظامی، دولت و زیرمجموعه‌هایش و سایر دستگاه‌های حاکمیتی در بحران کرونا خوش درخشیدند و جلوه‌هایی از جهاد و اتحاد و همبستگی و کمک مؤمنانه را به نمایش درآوردند.

در این میان، اقدامات دو نهاد «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» و «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)» در بحبوحه بحران کرونا برای خدمت‌رسانی به مردم و سیستم بهداشت و درمان عمومی، خاص و مثال‌زدنی بود.

قدردانی رییس‌جمهور و فرمانده سپاه
اقدامات «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» و «ستاد اجرایی فرمان امام (ره)» در حمایت از اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا، موجب قدردانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور از این دو نهاد شد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه نیز در نامه‌ای به رییس بنیاد مستضعفان، با ارزشمند خواندن اقدامات این بنیاد در کمک‌رسانی به اقشار ضعیف و آسیب دیده از کرونا از انجام این اقدامات تقدیر کرد.

اقشاری که در بحبوحه کرونا مورد حمایت بنیاد مستضعفان قرار گرفتند
بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده بر اثر کرونا اختصاص داده است. برخی از این اقشار عبارتند از: مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، ساکنان حاشیه‌نشین شهر‌ها و مناطق محروم، ۴ هزار نفر از کارگران پسماند تهران، بخشی از دستفروشان شهر تهران، کارکنان بازار‌های محلی در استان‌های گیلان و مازندران، سالمندان موسسه خیریه کهریزک، ۳۸ هزار خانواده‌های زندانیان نیازمند، کولبران استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه، دستفروشان استان خوزستان، کارگران فصلی استان لرستان، نیازمندان شهر هلیلان استان ایلام، ملوانان ۲۰۰ شناور بوشهری، ملوانان شناور‌های گردشگری استان هرمزگان، ۴۸ هزار خانوار ساکن استان سیستان و بلوچستان، گروه روحانیون جهادی جهت تغسیل و تجهیز اموات کرونایی و شبه‌کرونایی.

حمایت از ۴۰۰ گروه و تشکل جهادی
بنیاد مستضعفان همچنین از دریافت سه ماه اجاره‌بها از کسبه املاک تجاری متعلق به خود در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ صرف‌نظر کرد و از ۴۰۰ گروه و تشکل جهادی خدمت‌رسان به مردم در دوران کرونا، حمایت مالی کرد. همچنین مدیران ارشد بنیاد مستضعفان نیز ۲۰ درصد از حقوق خود در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد را به موضوع کرونا اختصاص دادند.

کمک‌های بنیاد مستضعفان به بخش بهداشت و درمان
ضدعفونی کردن ۱۱۰ شهر و روستا به طور روزانه، تولید روزانه ۶ هزار لیتر الکل و ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی، اختصاص ۲۴ دستگاه آمبولانس با تامین سه شیفت راننده به وزارت بهداشت، اهدای ۹ دستگاه ونتیلاتور و ۴ دستگاه الکتروشوک به سیستم درمانی کشور، تامین و تولید حدود ۲ میلیون عدد ماسک و لباس ایزوله پزشکی، تجهیز ۸ مجموعه برای اسکان موقت و پذیرایی از پزشکان و پرستاران درگیر با کرونا و نقاهتگاه بیماران، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای حمایت از اقشار و اصناف آسیب دیده، تامین ۱۰۰ تن برنج جهت توزیع میان خانواده‌های نیازمند متاثر از بحران کرونا، تهیه و تدارک ۵۰۰ هزار بسته غذایی و معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان جهت توزیع در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و ... از دیگر اقدامات بنیاد مستضعفان در بحبوحه بحران کرونا بوده است.

اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مقابله با کرونا
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز همچون بنیاد مستضعفان در بحبوحه کرونا خوش درخشید. تاکنون بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان از سوی این ستاد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اختصاص یافته است. همچنین در جریان شیوع کرونا برای کمک به بنگاه‌های متضرر، از جانب ستاد، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض و سرمایه‌گذاری اختصاص داده شد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا 
یکی از نیاز‌های اصلی مردم و کادر درمان در دوران کرونایی، ماسک‌های استاندارد است؛ موضوع ماسک به قدری حائز اهمیت است که آمریکا و کانادا و کشور‌های اروپایی به دزدیدن ماسک‌های یکدیگر در همین یکی دو ماه اخیر که از شیوع کرونا می‌گذرد مبادرت ورزیدند؛ اما با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اواخر فروردین، بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک جنوب غرب آسیا در اشتهارد به بهره‌برداری رسید و کشورمان اکنون به مرتبه‌ای رسیده است که اقدام به صادرات ماسک استاندارد به کشور‌های مدعی و پیشرفته می‌کند.

کارخانه تولید ماسکی که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به بهره‌برداری رسیده، توانایی تولید روزانه ۴ میلیون ماسک تنفسی از جمله ماسک‌های n۹۵ را داراست. نکته قابل تامل آنکه این کارخانه تنها ظرف مدت ۲۳ روز احداث شد و دستگاه‌های موجود در آن توسط شرکت‌های دانش بنیان زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته شده‌اند. بی‌تردید راه‌اندازی کارخانه تولید ماسک در این شرایط سخت تحریمی دستاوردی بزرگ برای نظام و انقلاب است.

ساخت کیت‌های تشخیصی توسط ستاد
یکی دیگر از جلوه‌های قدرت‌نمایی ایران اسلامی در دوران کرونا، ساخت کیت‌های تشخیص بود؛ کیت‌های تشخیصی که به کشور‌های مدعی و پیشرفته‌ای نظیر آلمان و ترکیه نیز صادر شده‌اند؛ در ساخت این کیت‌های تشخیص شرکت‌های دانش بنیان ذیل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نقش موثر ایفا کردند.

اواخر اسفند سال گذشته بود که محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تولید کیت تشخیص مولکولی کوید۱۹ با نام تجاری COVIMED با استفاده از فناوری‌های روز دنیا خبر داد؛ کیت‌هایی که نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت پایین‌تری دارند و کیفیت‌شان نیز به حدی است که مشتری خارجی پیدا کرده‌اند.

ساخت ونتیلاتور
همچنین در تولید دارو و تجهیزات پزشکی نظیر ونتیلاتور نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و شرکت‌های دانش بنیان ذیل آن، اقدامات موثری را انجام داده‌اند. به طور کلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دوران کرونایی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده است.

اشتغالزایی برای آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا
اما بزرگترین اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دوران کرونایی ایجاد شغل برای آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا بود؛ آنطور که مخبر رییس ستاد گفته است با سرمایه‌گذاری بیش از ۶ هزار میلیاردی در قالب ۶۰ هزار طرح زود بازده، ۱۸۰ هزار شغل تا پایان سال - که با نام جهش تولید نام گرفته است - در سراسر کشور ایجاد خواهد شد که اولویت جذب نیرو در این طرح‌ها، افرادی هستند که بواسطه کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

علی‌ایحال، اقدامات جهادی و ارزنده دو نهاد «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی» و «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)» در کنار اقدامات ارزنده نیرو‌های نظامی بویژه سپاه پاسداران، موجب شد تا کشور ما جزو موفق‌ترین کشو‌های دنیا در زمینه مبارزه با کرونا و تبعات آن باشد و در شرایطی که کشور‌های مدعی و به ظاهر پیشرفته‌ای نظیر آمریکا و انگلیس در بحران کرونا به گل نشسته‌اند، ایران اسلامی با اقدامات جهادی دستگاه‌هایی نظیر سپاه پاسداران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در شرایط سخت تحریمی، غول کرونا را به زانو درآورده است.

اقدامات انجام شده در حالی است که رسانه­‌های‌فارسی‌زبان خودفروخته هرگز زبان از نفرت‌پراکنی و شایعه‌سازی درباره نهادهای کارآ در داخل کشور فرو نمی‌بندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار