کد خبر: ۸۴۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 10 May 2020

ابوالفضل عباسیان با اشاره به تولید ۱۵ هزار قوطی محلول ضدعفونی دست توسط یکی از کارخانه‌های تولید و فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان جاجرم گفت: کرونا علی‌رغم بلاهایی که بر سر جامعه بشری آورد، در ایران ما ثابت کرد که با احساس مسئولیت نسبت به جامعه می‌توان کمبودها را رفع کرد.

رئیس جهاد کشاورزی جاجرم گفت: این مجتمع تولیدی به عنوان اولین کارخانه دارای مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان فعالیت خود را از چند سال پیش آغاز کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سیاست حمایتی جهاد کشاورزی مبنی بر راه‌اندازی و گسترش صنایع تبدیلی در این شهرستان کویری گفت: تولید عرقیات، اسانس و عصاره گیاهان دارویی با کیفیت مطلوب و مورد تأیید این کارخانه کمک عمده‌ای به اشتغال و رفع نیازهای مردم کرده است.

عباسیان در ادامه افزود: طی دو ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به تولید محلول‌های ضدعفونی خوشبختانه این کارخانه گام‌های مثبتی در جهت رفع نیازهای شهرستان برداشته است.

وی تصریح کرد: مدیریت این کارخانه با نبوغ خاص خود و احساس تکلیف نسبت به جامعه با راه‌اندازی خط تولید محلول و ژل ضدعفونی بر پایه گیاه دارویی آلوئه‌ورا یک محصول با کیفیت ایرانی روانه بازار کرده است.

عباسیان بیان کرد: این محلول ضدعفونی کننده با ترکیبات الکل، گلیسیرین و آلوئه‌ورا مجوزهای مورد تأیید وزارت بهداشت را نیز اخذ کرده است و موفق به عرضه محصولات خود به سایر استان‌های کشور نیز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی جاجرم در انتها افزود: در جلسه مبارزه با کرونا شهرستان به دستور فرماندار مصوب شد در جهت حمایت از کالای تولید داخل کلیه دستگاه‌ها و صنوف نیازهای خود را با خرید از این کارخانه تأمین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار