مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیر همسطح سه راهی آذر شهرستان مهران در هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 11 May 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر کاظمی اظهار داشت: این پروژه با هدف رفع نقاط پر حادثه و هدایت ترافیک پایانه مرزی و پایانه برکت از سمت کنار گذر جنوب شرقی شهر مهران و جاده دسترسی میدان نفتی آذر در ایام اربعین احداث می شود.

وی افزود: طول این تقاطع با دو دهانه پل ۱۹ متری و رمپ های طرفین یک و نیم کیلومتر است که برای احداث آن حدود ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: پیمانکار این پروژه مشخص شده و هم اکنون عملیات تجهیز کارگاه در حال انجام است که طی هفته جاری عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

کاظمی از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح کنار گذر شرقی مهران به سمت دهلران(تقاطع امام زاده سید حسن) طی روزهای آینده خبر داد و اضافه کرد: با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این پروژه نیز شروع می شود.

وی با اشاره به ادامه عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح ملکشاهی در محور ایلام- بدره- دره شهر گفت: طول این پروژه چهار و نیم کیلومتر است که تا کنون پل رو گذر آن با دو دهانه ۱۹ متری تکمیل شده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات خاکبرداری و خاکریزی رمپ های طرفین این پل می باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی ایلام، تاکنون ۱۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای اجرای این پروژه انجام شده است.

وی تاکید کرد: در سال جاری نیز تلاش برای به ثمر رساندن و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگی آغاز شده که تلاش می‌شود با همت مضاعف و حمایت‌های مدیران استانی و کشوری نسبت به اتمام و آغاز بکار این طرح‌ها با جدیت بیشتری عملیاتی شود.

کاظمی ادامه داد: تکمیل مسیر چهارخطه کردن مسیر ایلام - مهران، آغاز بکار پروژه پل زال - موموری - مرز چیلات، تکمیل تونل دوم راه کربلا، آغاز پروژه راه آهن ایلام و شروع بکار تونل دوم آزادی در مسیر ایلام - سرابله از مهمترین پروژه های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار