مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: ظرفیت اینترنت ورودی به استان ۲۲۰ گیگابایت برثانیه است که در دوره شیوع کرونا و اجرای قرنطینه خانگی، افزایش مصرف پهنای باند در قم ۴۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۴۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲ 12 May 2020

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب و قابل اتکای فناوری ارتباطات درقم افزود: به دلیل وجود زیرساخت‌های فنی باکیفیت و مناسب دراستان، با وجود افزایش چشمگیر حجم مصرف پهنای باند، در کمترین زمان، توسعه در لایه دسترسی مخاطبان انجام شد.

وی ادامه داد: برای اجرای زیرساخت‌های دولت الکترونیک و فناوری ارتباطی درسال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در قم انجام شده‌است و نتیجه این توجه جدی ، جایگاه والای قم در شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات درکشور است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با تاکید بر اینکه این استان از نظر زیرساخت‌های ارتباطی وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است، گفت: اجرای ۵۷۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان، وجود ایستگاه‌های متعدد مخابراتی و همچنین پوشش ۹۹ درصدی شبکه تلفن همراه بخشی از این زیرساخت‌ها در قم است.

موسوی، افزود: تمام شهرهای تابعه استان از پوشش اینترنت همراه ۴G برخوردار بوده و پوشش کاملی در این زمینه در استان وجود دارد ضمن اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در سطح این استان نیز در سطح بسیار قابل قبولی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم هوشمندسازی مدارس روستایی قم را یکی از برنامه‌های مهم استان در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و اظهار داشت: هوشمندسازی ۱۶۶مدارس و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات هدف‌گذاری شده است که تاکنون ۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات مناسبی در سطح روستاهای قم ایجاد شده است، ‌ادامه داد: تمام روستاهای استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار