رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر از توقف لنج‌ها در سواحل و مشکلات دریانوردان می‌گوید و از مسئولان می‌خواهد چاره‌ای بیندیشند تا موتور لنج‌ها دوباره روشن شود.
کد خبر: ۸۴۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 12 May 2020

لنج‌ها در ساحل به گل نشسته‌اند/ فکری به حال دریانوردان کنید 

سید علی موسوی گمارانی رئیس هیات مدیره اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر در این گفت‌وگو اظهار کرد: توقف لنج‌ها به منزله از حرکت ایستادن نیروی محرک در بنادر کشور است، بنابراین مسئولان باید راه را برای به حرکت درآوردن آنها باز کنند.

او افزود: داد و ستد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات و واردات کالا‌های اساسی و از جمله ته لنجی از سال‌های گذشته حتی قبل از انقلاب در بنادر رایج بوده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه لنج‌داران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر ادامه داد: نزدیک به ۲۰ هزار فروند موتور لنج باری در بندر‌های کشور فعالند که هر لنج دست کم ۶ تا ۸ ملوان دارد و این ملوانان از طریق داد و ستد با کشور‌های حاشیه خلیج فارس امرار معاش می‌کنند.

موسوی گمارانی بیان کرد: تعطیلی ورود لنج‌ها به امارات متحده عربی ناهماهنگی میان سازمان‌های داخلی کشور برای پیگیری این موضوع باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای لنج‌داران و دریانوردان کشور شده است.

او گفت: چرا لنج‌دارانی که در این برهه از زمان که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است می‌توانند نقش آفرین باشند، باید متوقف شوند و با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کنند؟ در این دوره، کشور ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمل و نقل دریایی است و باید موانع مربوط به این کار از طرف مسئولان برداشته و فعالیت لنج‌ها از سر گرفته شود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار