پاکبانان یاسوج از شیوه و تاخیر در پرداخت حقوق‌ خود گلایه مند هستند. این اولین بار نیست که حقوق این صنف با تاخیر روبه رو می شود.
کد خبر: ۸۴۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 13 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایسنا نوشت : طی سال‌های اخیر بارها این اتفاق افتاده است و مدیران شهری اعم از شورا و شهرداری هم نسبت به این موضوع واکنش هایی داشتند. مسائل مربوط به کسری بودجه در شهرداری یاسوج، انتخاب نامناسب پیمانکار و دیگر مسائل مانع از پرداخت حقوق پاکبانان شده و پاکبانان شهر یاسوج حدود ۳ ماه حقوق معوقه‌ خود را خواستار شدند.
یکی از پاکبانان یاسوج که نخواست نامش ذکر شود، گفت: ۱۲ سال سابقه کار پاکبانی دارم چرا باید کارمندان و مدیران شهرداری حقوق و مزایای خود را به موقع دریافت کنند اما ما پاکبانان که در خط مقدم نظافت و زیبایی شهر هستیم از اسفند ماه تاکنون حقوقی نگرفته ایم؟
وی افزود: مگر ما خانواده نداریم، در مقابل خانواده خجالت می کشم موقعی که چیزی نیاز دارند و نمی توانم برای آنها بگیرم، از مسئولان انتظار داریم که خود را جای ما بگذارند اگر سه ما حقوق نگیرند چکار می کنند و با چه شرایطی زندگی خود را می گذرانند.
چرا حقوق‌مان به موقع پرداخت نمی شود؟
یکی دیگر از پاکبانان با ۱۹ سال سابقه کار گفت: بعلت پرداخت نشدن حقوق‌مان از مغازه ها مایحتاج خود را قرض می کنم، چرا با وجود اینکه شغل ما جزء مشاغل سخت و زیان آور است و برای ما محسوب نمی شود، حقوق‌مان به موقع پرداخت نمی شود.
پاکبانی دیگری که ۱۲ سال سابقه کار دارد، ضمن ابراز گلایه مندی از شهرداری و شورای شهر یاسوج بیان کرد: در حال حاضر با ۱۸میلیون تومان رهن ماهانه ۴۷۰ هزار تومان کرایه در حاشیه شهر یاسوج اجاره نشین هستم و سه ماه است که نتوانسته ام کرایه خانه ام را پرداخت کنم.
وی با اشاره به اینکه نان مورد نیاز خود و خانواده ام را قرض می کنم، اظهارکرد: از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم تسهیلات بانکی به پاکبانان بدهند تا فشار اقتصادی در این ایام کرونایی بر آنها کمتر شود. آیا کسی نیست مشکل پاکبانان یاسوج را حل کند.
یک پاکبان دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: از جیب خودمان باید ماسک و دستکش بخریم و هر سه ماه یک جفت دستکش و یک عدد ماسک به ما می دهند البته در این ایام کروناویروس خیرینی ماسک و دستکش به ما هدیه دادند.
وی افزود: عیدی به ما دادند اما ۵۰۰ هزار تومان از عیدی مصوب کمتر بود و در برخی موارد یک تا یک و نیم میلیون تومان کمتر بود. باید طبق قانون هر ماه یک بار بن خرید کالا به ما داده شود اما تاکنون این اقدام عملی نشده است.
انگیزه ای برای پرداخت حقوق پاکبانان وجود ندارد
«علی اکبری تبار»، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در این زمینه گفت: یکی از سوالات اعضای شورا از شهردار پرداخت نشدن حقوق و مطالبات کارگران شهرداری بود، ۶ ماه حقوق کارگران حوزه فضای سبز، ۴ ماه حوزه تامین نیرو، حدود سه ماه پاکبانان و دو ماه نیروهای رسمی و پرسنل شهرداری پرداخت نشده است و هیچ انگیزه ای برای پرداخت حقوق پاکبانان زحمت کش وجود ندارد.
وی افزود: سوم دی ماه ۹۸ مصوبه ای شورای شهر جهت پرداخت حقوق و مطالبات پاکبانان داشت که شهردار با حضور در نشست شورا قول دادند ظرف ۴۵ روز مطالبات کارگران را پرداخت کند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
شرمنده پاکبانان هستیم
«فرشید احمدی کیش»، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: ما شرایط پاکبانان را درک می کنیم چراکه پیش‌قرآولان عرصه سلامت و بیماری کرونا هستند اما واقعیت اینست که بیماری کرونا تاثیر زیادی بر درآمدهای شهرداری گذاشت و درآمدهای شهرداری کاهش یافته است.
وی افزود: پرداخت حقوق کارگران بستگی به شرایط درآمد شهرداری دارد و طی ایام کرونا در کشور و استان تاثیر زیادی داشت و البته پیگیر و دنبال رفع مشکل حقوق پاکبانان شهرداری یاسوج هستیم.
احمدی کیش بیان کرد: طی این ایام شهرداری ها بخصوص شهرداری یاسوج منابع دولتی ندارد و چرخش و اداره شهرداری یاسوج براساس درآمد است که این مهم هم وابسته به مردم است.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با بیان اینکه شرمنده پاکبانان هستیم، تاکید کرد: ان شاء الله که کرونا را شکست دهیم، شرایط پاکبانان هم به حالت عادی برگردد البته از مسئولان دولتی انتظار کمک داریم.
رفع مشکلات حقوقی شهرداری با پرداخت مطالبات میلیاردی از دستگاه‌ها
«نستهن مقدم»، شهردار یاسوج در این رابطه گفت: واقیعت را نمی توانیم کتمان کنیم چراکه قبل از شرایط کرونا با چالش درآمد مواجه بودند و همیشه بحث معوقات حقوق کارگران شهرداری ها بود. در خصوص پاکبانان شهرداری را در اولویت قرار داده ایم و تا آخر بهمن ماه حقوق پاکبانان را پرداخت کرده ایم و هم‌چنین سنوات و عیدی این قشر ماهانه به شرکت پیمانکاری پرداخت می شود.
وی افزود: در صورتی که شرکت پیمانکاری حقوق و مزایای کارگران شهرداری را به موقع و کامل پرداخت نمی کند و تخلف می کنند باید اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مساله ورود کند.
مقدم اظهارکرد: در حال حاضر و شرایط کرونایی کسب و کارها کساد شداه اند و عوارض صنوف بخشیده شد که با مشکلات درآمد زایی مواجه شده ایم و البته کامندان شهرداری و خود بنده هم دوماه است که حقوق نگرفته ایم.
شهردار یاسوج بیان کرد: شهرداری یاسوج مطالبات میلیاردی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف استان دارد که درصورت پرداخت اگر تا یک سال شهرداری هیچ درامدی نداشته باشد می تواند حقوق کامل شهرداری را پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قلی
|
Hungary
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
تف بر شرف نداشتتون
این کشور پر از منابعی هس که یکیش فقط داشتن یکیش یه کشور رو مادام العمر از فقر نجات میده اونوقت میگن کرونا باعث شده که وضعیت خراب بشه
الهی بحق حضرت زهرا تک تکتون کرونا بگیرین و بمیرین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار