مدیر کل بیمه سلامت ایلام ؛
مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: این بیمه، سالانه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه‌شدگان به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۸۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 14 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛نورالدین رحیمی اظهار داشت: بیمه سلامت وظیفه پوشش بیمه ای آحاد مردم در سطح استان از جمله خرید خدمات تشخیصی در مراکز بهداشتی درمانی، دفاع از حقوق بیمه شدگان، تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش شاخص بهداشتی درمانی با استفاده از ظرفیت موجود را دارد.

وی افزود: حرکت خوبی به سمت الکترونیکی شدن خدمات آغاز شده و جزو دستگاه هایی هستیم که بیشترین سطح ارتباط دوسویه با بیش از ۳۸۹ هزار بیمه شده را داریم که این زیر ساخت های الکترونیک سبب شده با توجه به ظرفیت های موجود به لحاظ خدمات الکترونیکی جزو اولین استان هایی باشیم که بیشترین خدمات را انجام داده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه بیمه شدگان می توانند بدون نیاز به دفترچه با ارائه کد ملی از خدمات بیمه ای استفاده کنند، یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا مراجعات مردم به مطب ها کمتر شده و بهترین فرصت برای نسخه نویسی الکترونیکی است.

رحیمی ادامه داد: سال گذشته هفت شهرستان تحت پوشش نسخه الکترونیکی بودند که ۵۷ هزار نسخه الکترونیکی در این شهرستان ها تجویز شده است.

وی گفت: شهر ایلام جزو نسخه نویسی الکترونیک نبود اما این طرح تا پایان خرداد ماه امسال بصورت آزمایشی در کل استان آغاز می شود و از تیرماه به صورت  اجباری کل نسخ باید بصورت الکترونیک باشند.

رحیمی از جمله مزایای این طرح را شفافیت در نحوه تجویز دارو، شفافیت مالی، صرفه جویی در مصرف کاغذ،خوانا بودن نسخه ها، سوابق دارویی بیمار و به نوعی خودکنترلی  و مراقبت برای مردم، همچنین صرفه‌جویی هزینه برای بیمه شده و سازمان بیمه ای عنوان کرد و افزود: امیدواریم هوشمندسازی و نسخه نویسی الکترونیکی امسال اجرایی شود و جزو استان‌های پیشرو در کشور باشیم.

خوددرمانی و تجویز بی رویه دارو چالش مهم استان

مدیر کل بیمه سلامت ایلام گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد مصرف بی‌رویه دارو و خود درمانی بین شهروندان ایلامی است و داروخانه ها نیز بدون تجویز پزشک آنها را عرضه می کنند که از انجمن داروسازان تقاضا می شود داروی بدون نسخه در دسترس افراد قرار ندهند.

رحیمی یادآور شد: بیشترین داروهای مصرفی در استان ایلام آنتی‌بیوتیک‌ها از جمله آموکسی سیلین، مترونیدازول و آمپول پیروکسیکام ها هستند و چهارمین داروی پرمصرف نیز کورتون ها از جمله بتامتازون است که سیستم ایمنی بدن را ضعیف و عوارض متعددی دارند.

وی اضافه کرد: از نظر هزینه بر بودن نیز بیشترین دارویی که برای ما هزینه زیادی در سطح استان دارد انسولین است که تاکنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه این دارو در استان پرداخته شده است.

۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی در ایلام توسط بیمه سلامت پرداخت می شود

رحیمی با اشاره به  شیوع کرونا ضمن تقدیر از کادر درمان و تمام ارگان هایی که در این ارتباط یاری رسان مردم بوده‌اند، گفت: ۳۹۸ مورد بستری مربوط به بیماران مشکوک به کرونا از بیمه شدگان بیمه سلامت هستند که برای این افراد نیز یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت و ۱۰ درصد نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود.

رحیمی یادآور شد: به لحاظ جذب منایع با پیگیری های انجام شده از زمان شیوع کرونا ۴۵ میلیارد تومان بابت بدهی های مراکز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تمام بدهی های سال ۹۷ پرداخت شده و بدهی های سال ۹۸ مراکز دولتی دانشگاهی تا آذرماه ۹۸، داروخانه‌ها تا دی ماه، بیمارستان های خصوصی تا آبان ماه و تعدادی نیز تا آذر ماه پرداخت شده و امروز نیز بدهی یک ماه بخش خصوصی داروخانه‌ها و پاراکلینیک ها پرداخت می‌شود.

۳۸۹ هزار نفر در استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند و دارای ۲۲۶ مرکز و موسسه طرف قرارداد و ۲۱ دفتر پیشخوان تحت پوشش است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار