کد خبر: ۸۵۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 14 May 2020
تابناک/مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از ۲۸ اردیبهشت کاهش محسوس دما و بارش باران در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز ۲۹ اردیبهشت بارش‌ها دامنه جنوبی البرز مرکزی، البرز شرقی و شمال شرق را نیز در بر می‌گیرد.
بارش های امسال ۵.۶ درصد کمتر از سال گذشته/باران و کاهش دما در شمال

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب در شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه نیز این شرایط در ارتفاعات جنوب شرق و البرز مرکزی حاکم است.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر یکشنبه ۲۸ اردیبهشت با شمالی شدن جریان های روی دریای خزر کاهش محسوس دما و بارش باران در سواحل دریا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت بارش‌ها در سواحل خزر افزایش می یابد همچنین دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، البرز شرقی و شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد که با رعد و برق و وزش باد همراه است.

ضیائیان اظهار کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز جمعه صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان بیان کرد: امروز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت آسمان در پایتخت قسمتی ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۸ درصد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح هواشناسی کشاورزی در هفته ۳۳ سال زراعی ۹۸-۹۹ گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۸) تا بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری ۲۸۱ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۹۷ میلی متر که بارش سال جاری ۵.۶ درصد کمتر از سال گذشته است.

وی اضافه کرد: میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۲ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۳۲ درصد بیش از سال بلندمدت است.

ضیائیان گفت: بیشترین میزان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه ماسوله در استان گیلان به میزان ۳۵.۱ میلی متر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار