حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه آئین شب قدر با رعایت موازین بهداشتی در سطح استان برگزار شد، گفت: بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه مطالبه مردم استان است.
کد خبر: ۸۵۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ 15 May 2020

نجوای «الهی العفو» مردم استان سمنان در دومین شب قدر- اخبار استانها ...

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در فضای مجازی، درباره برگزاری مراسم شب قدر با رعایت قانون فاصله گذاری اجتماعی و همچنین موازین بهداشتی، بیان کرد: خوشبختانه تمام موازین از سوی مردم متدین و خداجوی استان و با همکاری امنای مساجد، بقاع متبرکه و … به خوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مردم از ما مطالبه بازگشایی مساجد با همین روال رعایت موازین بهداشتی از جمله فاصله گذاری، استفاده از لوازم شخصی، ظرفیت ۲۵ درصد مساجد و شبستان‌ها و … را دارند، بیان کرد: تجربه برگزاری مراسم احیا و شب قدر نشان داد که مردم، خودشان به بهترین نحو مسائل را رعایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی شکری با بیان اینکه مردم استان سمنان بدون مشکل از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره‌مند شدند، افزود: حمایت و نظارت کامل اداره کل تبلیغات اسلامی از برگزاری مراسم شب‌های قدر با رعایت کامل اصول بهداشتی، وضعیت و نحوه برپایی مراسم تا لحظه آخر انجام شده است.

شکری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: معظم له فرمودند «معتقدم اگر قواعد سخت‌گیرانه‌ای هم در این زمینه وضع شود، مردم مؤمن و مسجدی حتماً بیشتر از دیگران به آن عمل می‌کنند» لذا محوریت گروه‌های مردمی به‌ویژه هیئات امنای مساجد، هیئات مذهبی، ائمه‌جماعات، گروه‌های جهادی و عزیزان بسیجی محوریت بازگشایی مساجد در لیالی قدر را برعهده گرفتند و از عهده این وظیفه خطیر به‌خوبی برآمدند.

وی با بیان اینکه باید از مساجد به مثابه ظرفیت بالای معنوی در جهت رشد دینی و اخلاقی جامعه بهره گرفته شود، ابراز کرد: هر چه بتوانیم بیشتر به مفاهیم قرآنی عمل کنیم و دستورات قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی محقق سازیم، سعادتمند و رستگار خواهیم شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به تلاش‌های مجاهدانه عموم مردم به‌ویژه کادر پزشکی و درمانی، گروهای فرهنگی تبلیغی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و همچنین مساجد در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت به خوبی از ظرفیت بسیار عظیم هیئات مذهبی، روحانیان، مساجد و اماکن مذهبی در مقابله با ویروس کرونا و همچنین خدمات رسانی به مردم استفاده شد.

شکری مساجد و اماکن متبرکه را بهترین پایگاه برای ترویج دین و رشد معنویت در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از معنویت مساجد و اماکن دینی است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار