کد خبر: ۸۵۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 15 May 2020

به گزارش تابناک رضوی، در این جلسه ضمن توافق فی مابین دومجموعه مقرر شد که در راستای تسهیل و تسریع در امر انتقال اسناد رقبات وقفی موجود در محدوده طرح اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، کار انتقال اسناد بیش از ١۵٨ رقبه وقفی دارای اولویت، توسط شهرداری منطقه ثامن صورت پذیرد. 

 

پیش ازین رویه انتقال اسناد این موارد به گونه ای بود که پس از شناسایی رقبات دارای اولویت توسط نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و معرفی آنها به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، و اخذ موافقات و تفاهم های لازم، اوقاف نسبت به انتقال اسناد مالکیت آنها اقدام می کرد که با توجه به وجود برخی چرخه های اداری بعضا خود این رویه موجب کندی اجرای برخی طرح ها و پروژه های محدوده می شد. 

 

بر اساس توافقی که در این جلسه انجام شد، شهرداری منطقه متقبل شد که کار انتقال اسناد مالکیت رقبات اولویت دار وقفی واقع در محدوده که مورد توافق با اوقاف می باشد را در اسرع وقت و تحت نظارت آن اداره کل انجام دهد. 

بدین ترتیب کار انتقال اسناد و نیز تبدیل به احسن رقباتی که باید در طرح حفظ شوند نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. 

 

شایان ذکر است این جلسه با حضور حجت الاسلام ذاکری معاونت حقوقی و رضایی معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی ، سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن، حجت الاسلام صفرپور رییس ناحیه یک و حجت الاسلام مدرسی رییس ناحیه٣ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مشهد مقدس،و قناویزچی مشاور امور اوقاف و آستان قدس و حجت الاسلام عابدینی مشاور فرهنگی شهردار منطقه  برگزار گردید. 

 

گفتنی است بررسی وضعیت و تعیین تکلیف رقبات وقفی موجود در محدوده اجرایی طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی، کاهش بروکراسی اداری و ارتقاء هماهنگی فی مابین از محورهای اصلی این جلسات است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار