مگر بسیاری از خوانندگان خارج نشین، در سال‌های گذشته به ایران رفت و آمد نداشتند؟ مگر حبیب محبیان در دولت فخیمه مورد حمایت همین آقایانی که امروز فریاد وااسلاما سر می دهند به ایران نیامد؟
کد خبر: ۸۵۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 15 May 2020

در روزهای اخیر و پس از اظهارنظر یکی از روحانیون جوان و خوشنام که مسئولیت حوزه هنری استان را بعهده دارد برخی افراد بدون آنکه ویدئوی سخنان وی را دیده باشند یا اندک آشنایی با موسیقی و هنرهای مشابه دیگر داشته باشند، با هدف رسانه ای شدن به هجمه و حمله به وی پرداخته اند بی آنکه در سخنان به ظاهر انتقادی شان، اندک منطقی حاکم باشد.


لازم است به این افراد متذکر شویم که اسلام، دین دگم اندیشی و واپسگرایی و افکار و عقاید تند و رادیکال نیست. اسلام دین رحمانی است و هنر و موسیقی در اسلام نه تنها حرام نیست بلکه در بازنمایی ارزش های دینی نقش وافری دارد.


اینکه به صرف حضور یک خواننده در خارج از ایران، بی آنکه هیچ سوءسابقه ای داشته باشد و نه تنها این بلکه اتفاقا خبرهای مختلفی از اقدامات مبادی آداب دینی و اخلاقی از او منتشر گردیده، نام بردن از او را با فریاد وااسلاما مواجه کنیم با چه ادله و منطق دینی و اسلامی همخوانی دارد؟


اگر در خارج بودن حرام و گناه کبیره است پس چرا بسیاری از مسئولان، فرزندان و بستگان درجه اول شان در خارج از ایران زندگی می کنند؟


این چه منطقی است که چون فلان خواننده در خارج از ایران است پس از او نام نبرید یا اجازه ندهید به ایران بیاید؟


آنهم خواننده ای که هم شعر، هم موسیقی و هم حتی پوشش اش نافی اخلاق اجتماعی و حتی دینی نیست.


مگر بسیاری از خوانندگان خارج نشین، در سال‌های گذشته به ایران رفت و آمد نداشتند؟ مگر حبیب محبیان در دولت فخیمه مورد حمایت همین آقایانی که امروز فریاد وااسلاما سر می دهند به ایران نیامد؟


چرا این همه با سیاسی بازی و سوءاستفاده از احساسات و ارزش های دینی می خواهید یک مدیر را حذف و یک مجموعه هنری را در اختیار خود بگیرید؟


چرا برخی ها که تا دیروز برای تتلو و امثالهم کف می زدند و هورا می کشیدند امروز مدعی ارزشها می شوند؟


برخی افراد که بعضا اعضای برخی شوراها یا برخی مسئولان در میان آنها دیده می شوند، برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان استان چه کرده اند؟

برای شناسایی و حمایت از استعدادهای هنری استان چه کار مثمری انجام داده اند؟

برای بسط فرهنگ شهروندی و اشاعه هنر در استان چه برنامه ای داشته اند؟

آیا به ذائقه ها و علایق هنری جوانان احترام گذاشته اند یا همواره مدافع یک طیف اندک در جامعه بوده اند؟ آنها چه پاسخی برای شیوع آسیب های اجتماعی در جامعه دارند؟


بهتر است همگان تلاش کنند بجای سیاسی کاری و سیاسی بازی،کمی صدای جوانان و نوجوانان را هم بشنوند تا دیرتر نشده.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار