مدیر اشتغال و کارآفرینی تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام از آغاز ثبت نام کار فرمایان متضرر از کرونا برای دریافت تسهیلات در استان خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کارا نسبت به آن اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ 16 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد خانمحمدیان عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مرحله صرفا ۱۳ رسته فعالیت که در سامانه کارا عنوان شده است قابلیت ثبت نام را دارند.

وی افزود: ارسال پیامک توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیلات کرونا، شرط ثبت نام تسهیلات نیست و تنها جنبه اطلاع رسانی دارد.

خانمحمدیان با بیان اینکه همه کارفرمایان واجد شرایط می توانند در بخش کرونای سامانه کارا درخواست خود را ثبت کنند، یادآور شد: به زودی بخش شکایات در سامانه فعال می شود تا اگر سیستم اجازه ثبت درخواست به فردی را نداد، اطلاعات خودشان را در سامانه وارد کنند و رسیدگی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: راهنمای ثبت نام متقاضی، شرایط و ضوابط و رسته فعالیت هایی که تسهیلات به آنها تعلق می گیرد در سامانه کارا و بخش تسهیلات کرونا درج شده است و قسمت شکایات و اعتراض ها هم در حال راه اندازی است.

خانمحمدیان با بیان اینکه تعداد ۲۰ بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند، گفت: به ازای هر نفر از نیروی انسانی کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده اند مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال و به ازای هر کارگر کارگاه‌هایی که غیر مستقیم لطمه خورده اند مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد تعلق می‌گیرد که این واحدها باید بعد از دریافت پیامک به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.

‌مدیر کارآفرینی و اشتغال، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: پس از ثبت نام، واحدهای صنعتی از طرف وزارت تابعه خود مورد تایید نهایی قرار گرفته و پس از تایید نهایی، به بانک‌های عامل مراجعه و تسهیلات خود را از هفته دوم خرداد دریافت می‌کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار