کارشناس حقوق بین‌الملل پاسخ می‌دهد:
عباس مختاری گفت: استفاده از زور و یا نیروهای مسلح علیه کشتی های نفتکش تجاوز به حقوق دیگر کشورها تلقی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 16 May 2020

تقابل نظامی آمریکا با نفتکشهای ایران خلاف قوانین بین المللی است/کشورها در معاملات اقتصادی و تجاری هیچ منعی ندارند

به گزارش تابناک سمنان: عباس مختاری کارشناس حقوق بین المللبا اشاره به اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر غیر قانونی بودن فروش حامل های سوخت از سوی ایران و مقابله با این اقدام کشورمان اظهار کرد: از دیدگاه حقوق بین الملل تقابل آمریکا با نفتکش‌های ایرانی باعث ایجاد تقابل و تهدید خواهد شد.

روز گذشته یک مقام آمریکایی گفته بود طبق قوانین ایالات متحده خرید و فروش نفت از سوی ایران و ونزوئلا ممنوع است و با آن مقابله خواهد شد.

در همین رابطه صفحه رسمی توئیتر نیروی دریایی ارتش آمریکا از اعزام چند ناو جنگی به منطقه جنوبی این کشور خبر داد. موضوعی که به گفته کارشناسان واکنشی به اعزام نفتکش کلاس متوسط کشورمان به سواحل ونزوئلا است.

تقابل نظامی آمریکا با نفتکش ایران خلاف قوانین بین المللی است

عباس مختاری در ادامه و در واکنش به اقدام احتمالی ارتش آمریکا برای تقابل نظامی با نفتکش ایران گفت: استفاده از زور و یا نیروهای مسلح علیه کشتی‌های نفتکش تهدید به زور و تجاوز به حقوق دیگر کشورها تلقی می‌شود.

این کارشناس حقوق بین الملل گفت: از نظر حقوق بین الملل  منعی برای تبادل میان ایران و ونزوئلا وجود ندارد،آن چیزی که منع ایجاد خواهد کرد، قطعنامه‌های شورای عالی امنیت سازمان ملل خواهد بود در غیر این صورت کشورها می‌توانند با یکدیگر تبادل تجاری داشته یاشند.

او افزود: کشورها در معاملات اقتصادی و تجاری هیچ منعی ندارند بلکه اسنادی مانند حقوق اقتصادی و اجتماعی  وجود دارد که کشورها را به داشتن روابط مسالمت آمیز با یکدیگر تشویق می‌کند لذا اگرآمریکا بخواهد با ناوهای جنگی خود با نفتکشهای ایرانی تقابل نظامی داشته باشد برخلاف حقوق بین‌الملل عمل کرده است.

طبق اخبار منتشر شده یک نفتکش حامل بنزین کشورمان روز گذشته بعد از بارگیری از کانال سوئز عبور کرده و راهی ونزوئلا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار