مالیات به عنوان یکی از منابع درآمدی در دولت‌ها رو به روز مهم‌تر می‌شود، افزایش پایه‌های مالیاتی تا جایی رشد کرد که به فعالیت‌های فردی و سرگرمی هم رسیده است.
کد خبر: ۸۵۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 16 May 2020

به گزارش تابناک سمنان: مالیات به عنوان یکی از منابع مالی تامین بودجه دولت ها محسوب می شود. در کشورهای مختلف اروپایی و همچنین آمریکایی این منبع درآمدی بسیار مهم بوده و سختگیری ها برای اخذ آن حتی تا بازداشت و بررسی قضائی هم می رسد. البته در کشور ما به علت ضعف در قانون گذاری و افزایش پایه های مالیاتی این منبع در آمدی (مالیات) هنوز جایگاه ویژه خود در بودجه را پیدا نکرده است.

مالیات بر گچ در اتریش

کوه‌های آلپ اتریش مکان فوق العاده‌ای برای دوست داران اسکی است؛ از مبتدی تا حرفه‌ای، بنابر این جای تعجب نیست که بسیاری از گردشگران نا آشنا، هنگام اسکی دچار شکستگی و سایر صدمات شده و راهی بیمارستان شوند. به همین دلیل، دولت تصمیم گرفته مالیات ویژه‌ای را برای خدمات پزشکی به مالیات گردشگری اضافه کند. هیچ مقدار ثابتی برای این مالیات وجود ندارد و مستقیما توسط جایی که در آن می‌مانید دریافت می‌شود.

اندام گچ گرفته را بالاتر از سطح قلب خود نگه دارید - ایمنا

مالیات چاپستیک (چوب های غذای چینی) چین

چینی‌ها هر سال حدود ۴۵ میلیارد جفت چاپستیک یکبار مصرف تولید می‌کنند. برای تولید چنین حجم عظیمی، حدود ۲۵ میلیون درخت باید از بین بروند، بنابراین دولت چین تصمیم گرفته این آسیب محیط زیستی جدی را تا حدودی کنترل کند. به همین منظور چین در سال ۲۰۰۶، ۵% مالیات بر چاپستیک‌های چوبی یکبارمصرف وضع کرد تا از جنگل‌های خود محافظت کند. مسئولان معتقدند این مالیات مردم را تشویق می‌کند که از چاپستیک‌های پلاستیکی قابل استفاده مجدد استفاده کنند.

چوب غذاخوری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مالیات بر نان حلقه‌ای بیگل، نیویورک

نیویورک روی بیگل‌هایی که به نوعی تغییر کرده باشند، مالیات گذاشتهاست. یعنی اگر بیگل را بریده یا چیزی به آن اضافه کنید، باید ۸ سنت اضافه‌تر بپردازید.همچنین خوردن بیگل در فروشگاهی که آن را خریده اید هم شامل مالیات می‌شود. برای اجتناب از پرداخت این مالیات، می‌توانید یک بیگل تغییر نکرده بخرید، آن را به خانه ببرید و برش داده و همراه با هرچیزی که دوست دارید بخورید.

دستور پخت نان بیگل ساده خانگی مرحله به مرحله | مثبت 1

مالیات چاقی، ژاپن

طبق قانون چاقی ژاپن، دور کمر زنان و مردان ۴۰ تا ۷۵ ساله هر سال اندازه گیری می‌شود. اگر دور کمر آن‌ها از حد مشخصی بیشتر باشد (۸۵ سانتیمتر برای مردان و ۹۰ سانتیمتر برای زنان) باید جریمه بپردازند. این قانون مالیات بر چاقی ژاپنی برای مبارزه با افزایش نرخ چاقی و گسترش بیماری‌هایی مثل دیابت و سکته وضع شده است.

چگونه چاق شویم؟

مالیات بر آجیل با پوست، انگلستان

ترفند هایی برای خرید آجیل ارزان - فروشگاه تازه چین - عرضه خشکباراز ...

در انگلستان خریدن آجیل با پوست شاید پولتان را نجات بدهد. چون آجیل‌های تفت داده، نمکی و پوست کنده شامل ۲۰% مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند؛ بنابراین بهتر است آجیل را با پوست بخرید و خودتان آن را آماده کنید. اما درباره بادام زمینی استثنایی وجود دارد، تا وقتی بادام زمینی بو داده و نمکی نشود، شامل مالیات نمی‌شود.

مالیات بر سرگرمی، هند

دیدن فیلم سینمایی در هند ممکن است خرجتان را بالا ببرد. در هند باید برای بلیت سینما، نمایشگاه‌ها، پارک موزه‌ها و سایر فعالیت‌های سرگرم کننده مالیات بدهید. این مالیات از ۵ تا ۲۸ درصد بسته به نوع سرگرمی متغیراست

مالیات بر تنقلات، مجارستان

مالیات بر تنقلاتی که سرشار از قند و نمک هستند، مثل چیپس، بیسکویت، کیک و حتی نوشیدنی‌های انرژی زا و نوشابه از سال ۲۰۱۱ در مجارستان اجرا می‌شود و طبق آن ۲۰ سنت به هر خوراکی اضافه می‌شود. دولت مجارستان با این قانون می‌خواهد رژیم غذایی سالم را ترویج دهد و شهروندانش را مجبور به انتخاب‌های غذایی بهتر کند. جالب است بدانید که این قانون جواب داده و ۵۹ تا ۷۳ درصد از مشتریان مصرف این محصولات را کاهش دادند.

مالیات برنزه کردن، آمریکا

از سال ۲۰۱۰ هر آمریکایی که می‌خواهد خودش را برنزه کند باید ۱۰% مالیات بدهد. این مالیات روی همه خدمات برنزه کردن اعمال می‌شود، به جز آن‌هایی که توسط یک متخصص پزشکی مجاز انجام می‌شود. هدف اصلی آن مبارزه با سرطان پوست است.

مالیات بر سایه، کنلیانو، ایتالیا

صاحبان رستوران‌ها و مغازه داران کنلیانو، شهری در ایتالیا، اگر سایه بان داشته باشند یا تابلوهایشان در خیابان سایه بیندازد، باید سالیانه ۱۰۰ دلار مالیات بدهند. مالیات سایه از سال ۱۹۹۳ ایجاد شد و قرار بود در سراسر ایتالیا اجرا شود، اما فقط مسئولان این شهر آن را قبول کردند. بعد از وضع این قانون بیشتر مالکان محلی تصمیم گرفتند چادر و سایه‌بان هایشان را جمع کنند.

مالیات بر تتو و پیرسینگ، آرکانزاس، ایالات متحده

امروزه تتو در میان آمریکایی‌ها محبوب‌تر شده و حدود ۳۶% از شهروندان آمریکایی ۱۸ تا ۲۹ ساله حداقل یک تتو دارند، بنابراین جای تعجب نیست که برخی مسئولان سعی کنند مردم را از مراجعه به تتوکار‌های غیرحرفه‌ای باز دارند و عواقب ناخوشایند تتو مثل عفونت پوست یا انتقال ویروس HIV را کاهش دهند. از سال ۲۰۰۵ در آکانزاس ۶% مالیات بر تتو و خدمات پیرسینگ بدن گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار