مستند بیماران نوروپاتی با هدف شناخت و افزایش اطلاعات هرچه بیشتر مردم درباره این بیماری و انعکاس وضعیت زندگی مبتلایان به آن در اصفهان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 17 May 2020

سرپرست جمعیت حمایت از بیماران‌ ای ال اس و نوروپاتی کشور در اصفهان اظهارداشت: این مستند قرار است با زمان حدود ۵۰ دقیقه به همت این تشکل مردمی و با حمایت و تهیه کنندگی اداره کل بهزیستی اصفهان ساخته شود.

محمد زارعان با بیان اینکه رسول انتشاری و مجتبی اسفنانی کارگردانی و ساخت مستند را بر عهده دارند، گفت: حدود پنج خانواده که با بیماری نوروپاتی مواجه هستند در ساخت این اثر هنری اجتماعی سهیم خواهند بود.

وی مدت زمان ساخت مستند را حدود یک فصل اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری رسانه ملی، بتوانیم آن را در شبکه‌های تلویزیونی نمایش دهیم تا بازتابش افزایش یابد، بویژه اینکه بیماران و خانواده های آنان بدلیل افسردگی نیازمند حمایت‌های روحی روانی هستند اما این موضوع کمتر مورد توجه قرار داده شده است.

به گفته وی در این مستند همچنین راهکارهای درمان در مراحل مختلف بیماری و مباحث علمی مرتبط با آن برای آگاهی‌بخشی عمومی مورد تاکید قرار گرفته است.

سرپرست جمعیت حمایت از بیماران‌ ای ال اس و نوروپاتی با اشاره به اینکه بیماری‌های یاد شده بنا به نظر متولیان امر سلامت و درمان کشور از زیر مجموعه  بیماری‌های خاص محسوب نمی‌شود و به همین دلیل حمایت‌های مالی و درمانی از آنها صورت نمی‌پذیرد، تصریح کرد: به هر حال بیماران به اندازه کافی دغدغه و مشکل دارند و بی‌تفاوتی به آنها اثرات نامطلوب و تبعات بیشتری به همراه خواهد داشت.

زارعان با بیان اینکه در مدت اخیر اداره بهزیستی متقبل شده سه تا پنج بیمار را از حیث تامین پرستار زیر پوشش قرار دهد، اضافه کرد: امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان درمانی کشور بیمارات شرایط بهتری پیدا کنند، بخصوص اینکه داروهای آنها کمیاب و گران است و این روزها تنها نیکوکاران به این افراد یاری می‌رسانند.

وی به مستند "اتاق تاریک و روشن" که برای معرفی بیماران ای ال اس اوایل سال ۹۸ به همت این جمعیت و تشکل مردمی ساخته شد اشاره کرد و افزود: آن اثر تاثیر مطلوبی در کشور و استان برای معرفی هرچه بیشتر بیماری و نیازهای بیماران داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار