استاندار قم با اشاره به جایگاه نه‌چندان مستحکم اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ دستگاه‌های اجرایی، گفت: باید هوای اصحاب رسانه و خبرنگاران را در برابر اربابان قدرت و مقام داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸ 18 May 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در همایش گرامیداشت روز روابط عمومی در سالن کرامت استانداری، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها نباید انتظار داشته باشند که روابط عمومی و اصحاب رسانه استان از اقدام‌های انجام نداده آن‌ها پرونده درخشان مدیریتی تدوین کنند.

وی با انتقاد از انتظارات کاذب برخی مدیران از اصحاب رسانه گفت: چشمه‌ای که آب نداشته باشد با هیچ برنامه و فشاری نخواهد جوشید.

مدیران دستگاه‌های اجرایی نقدپذیر و پاسخگو باشند

استاندار قم اظهار داشت: مدیران باید سعه‌صدر خود را بالابرده و تاب انتقاد مدیران روابط عمومی را در خود تقویت کنند و دست آن‌ها را در بیان مشکلات و کاستی‌های سازمانی باز بگذارند.

سرمست تصریح کرد: ظرفیت نقدپذیری در بین دستگاه‌های اجرایی باید توسعه یابد و انتقال مشکلات به مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌ها و سپس به مدیران آسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مدیران عملکرد مطلوب دستگاه‌ها را به‌پای‌خود می‌نویسند باید به همان میزان پاسخگو هم باشند و در مقام پاسخگویی روابط عمومی‌ها را به چالش نیندازند.

استاندار قم ادامه داد: در رابطه با اقدام‌های دولت نیز روابط عمومی‌ها باید به دنبال امیدآفرینی و بیان عملکردهای مثبت و خنثی‌سازی تبلیغات سوء رسانه‌ای دشمنان باشد.

سرمست یادآور شد: فضای مجازی بستری ایجاد کرده که اگر مدیران به مسئولیت‌های خود به‌درستی عمل کنند این فضا کم‌کاری روابط عمومی‌ها را جبران می‌کند.

استاندار قم ابراز کرد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی باید روش میانه‌ای را در عملکرد خود در پیش‌گرفته و اقدام‌ها و مشکلات را منتقل کنند.

وی گفت: در عرصه ارتباطات شاهد دگرگونی ویژه‌ای در رابطه با اطلاعات هستیم که از آن می‌توان به‌عنوان انفجار اطلاعات یادکرد.

سرمست خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز در عرصه بین‌المللی ارتباطات اهمیت دارد گردش، توزیع و مصرف اطلاعات است.

استاندار قم افزود: کشور یا سازمانی که بتواند گردش، توزیع و مصرف اطلاعات را هدایت کند به جایگاه تأثیرگذاری در عرصه بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

پر کردن شکاف اطلاعاتی رمز موفقیت کشورها در عرصه بین‌المللی

وی بیان داشت: آن چیزی که موقعیت کشورها را در عرصه بین‌الملل مشخص می‌کند فاصله آن‌ها با شکاف دیجیتالی است.

سرمست تصریح کرد: هر کشوری که بتواند از گردش و توزیع اطلاعات سهم بیشتری ببرد می‌تواند جایگاه خود را در عرصه بین‌الملل ارتقا بدهد.

وی یادآور شد: اضافه شدن روابط بین‌الملل به روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی بر مبنای همین شکاف دیجیتالی شکل‌گرفته است، هر دستگاهی که بتواند از این فضا سهم بیشتری ببرد منشا اثرات بیشتری خواهد بود.

سرمست تصریح کرد: شناخت، گزینش و گردش اطلاعات مشکل امروز عرصه ارتباطات است و مانند سابق دسترسی به اطلاعات دیگر وجود ندارد.

استاندار قم افزود: فنّاوری‌های نوین ارتباطاتی در تولید، توزیع، گردش و مصرف اطلاعات به تمام مردم دنیا توانمندی‌های جدیدی داده است.

وی ادامه داد: به دلیل توسعه عرصه ارتباطات دولت‌ها علاوه بر مردم خود باید قدرت پاسخگویی به مردم کشورهای دیگر نیز داشته باشد چراکه گردش اطلاعات امروز بسیار سریع و گسترده شده است.

استاندار قم گفت: جایگاه روابط عمومی در بین مدیران دستگاه‌های دولتی به درست شناخته‌نشده است و بسیاری از مدیران جایگاه این بخش را به رسمیت نمی‌شناسند.

نقش تاریخی خبرنگاران در بحران کرونا

سرمست خاطرنشان کرد: در کنار مدافعان سلامت، بخش روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی و به‌ویژه خبرنگاران نقش بسیار اساسی در بحران کرونا داشتند.

استاندار قم تاکید کرد: مدیریت افکار عمومی و اقناع مردم باسیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام تاریخی بود که خبرنگاران قم در دوران کرونا آن را انجام دادند.

وی اظهار داشت: در استان قم درمجموع ۹۲ درصد از مردم باسیاست‌ها و برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا همراه بودند.

در پایان این جلسه از تعدادی از روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی قم به خاطر عملکرد مثبت در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه بیماری کرونا تقدیر شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار