کد خبر: ۸۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 19 May 2020
حاج محمدی بیان اینکه در حق کارکنان شهرداری رشت ظلم شده است، گفت: دستگاه‌های اداری دیگر با وجود منابع مالی دولتی، کمتر از شهرداری دچار چالش هستند.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ناصر حاج‌محمدی» ظهر امروز(سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت) در نشست با مدیران روابط عمومی‌های بخش‌های مختلف شهرداری رشت به مناسبت ۲۷ اردیبهشت و روز روابط عمومی  گفت: کسی فشار بر شهردار را درک نمی‌کند. طی ۱۱ ماه فعالیت، موانع زیادی را پشت سر گذاشتم.

 

شهردار رشت بیان اینکه در حق کارکنان شهرداری رشت ظلم شده است، افزود: دستگاه‌های اداری دیگر با وجود منابع مالی دولتی، کمتر از شهرداری دچار چالش هستند.

 

* تغییرات مکرر مدیریتی در شهرداری امکان تدوین برنامه های کلان را نمی‌دهد

وی با اشاره به ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری رشت، اظهارداشت: کمتر از ۱۱ ماه شهردار رشت هستم ولی انعکاس بیرونی سخنان من در رسانه‌ها، شاید به‌نحوی بوده که یک شخصیت متفاوت از شخصیت کاری بنده ارایه شده است.

 

شهردار رشت همچنین گفت: ابتدا باید برنامه روابط عمومی‌ها منبعث از برنامه‌های عالی شورا و شهرداری مشخص شود و برنامه‌های کلان بر اساس سیاست‌های خرد و کلان تدوین گردد، اما بر اساس تغییرات مکرر مدیریتی در شهرداری، امکان تدوین برنامه های کلان نیست.

 

*۶ مانع بزرگ کاری را پشت سر گذاشتم

وی با بیان اینکه همواره چالش‌های جدیدی بر سر راه کاری ایجاد می‌شود، ابراز کرد: برنامه‌ریزی قطار توسعه شهری مرتب در حال عبور از موانع جدید است و تاکنون ۶ مانع بزرگ کاری را پشت سر گذاشته ‌ام.

 

حاج محمدی اضافه کرد: در ابتدای فعالیتم،  عبور از مانع ۳۵ ساله سراوان بود که مدیران قبلی وعده پایان تخلیه زباله در سراوان را طی ۲ سال داده بودند و در زمان حضور فعالیت بنده، برنامه زمان‌بندی  به ۱۲۰ روز رسید، اما بالاخره این مانع را به کمک دیگر دستگاه‌ها پشت سر گذاشتیم.

 

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های ناشی از گرانی بنزین و تاثیر آن بر صنعت ساختمان، تصریح کرد: کاهش ساخت و سازها در رشت، منجر به کاهش درآمدهای شهرداری شد.

 

حاج محمدی ادامه داد: مانع بعدی، پروسه انتخابات بود که بعضا پرسنل شهرداری در ساعت غیراداری، برای نامزدها فعالیت های انتخاباتی داشتند.

 

شهردار رشت بحران برف و زمینگیر شدن امکانات شهرداری را چالشی بزرگ خواند و افزود: در برفی که ۴۱ ساعت بارید، انرژی زیادی از مجموعه شهرداری گرفت. علاوه بر استهلاک ماشین آلات برف روب و اعزام آن به شهرهای اطراف، باز هم تلاش هایی شد تا عملکرد شهرداری در بحران برف ضعیف جلوه داده شود.

 

وی بحران کرونا و دورکاری پرسنل را نیز بحران جدیدی خواند و گفت: دورکاری زیرساخت الکترونیک می خواهد و در شهرداری امکاناتش فراهم نبود.

 

*جوسازی‌های موجود در تاخیر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ناعادلانه است

حاج محمدی تاخیر در پرداخت حقوق و جوسازی های موجود در این راستا را ناعادلانه خواند و گفت: با وجود بحران کرونا که در اسفند با افول درآمد مواجه بودیم، توانستم به موقع حقوق اسفند را بپردازیم.

 

وی با بیان اینکه کسی فشارهای وارد بر شهردار را درک نمی‌کند و هنوز بحران کرونا تمام نشده، سوال و جواب و طرح تذکر سوال توسط اعضای شورا آغاز شد افزود: با این حال، تمام فشارها را به جان خریده و با حوصله و صبر سعی در رفع بحران‌ها کردم.

 

*دوست دارم در رشت کار کنم

حاج محمدی تاکید کرد: دوست دارم در رشت کار کنم و تا لحظه‌ای که توان دارم، دانش خود را در اختیار عملکرد اجرایی شهر قرار می‌دهم.

 

شهردار رشت در بخش دیگری از سخنان خود، روابط عمومی‌ها را چشم و گوش مردم رشت و زبان انتقال عملکرد بین شهرداری و مردم توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود کارشناسان روابط عمومی، شفاف‌سازی در عملکرد را منعکس کرده و نقطه نظرات مردم را دریافت و به مسئولان ذی ربط منعکس کنند.

 

حاج محمدی ضمن تقدیر از عملکرد سازمان عمران شهرداری رشت گفت: در هیچ زمانی عملکرد حوزه آسفالت اعم از لکه‌گیری و روکش آن، به خوبی دوران اخیر صورت نگرفته است و ما شاهد یک جهش در حوزه آسفالت مکانیزه معابر رشت هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار