رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رتبه‌ی نخست تعداد شناسایی موارد اهدای عضو در کشور مربوط به استان البرز است.
کد خبر: ۸۵۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 20 May 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین کریم به مناسبت فرارسیدن روز اهدای عضو و ترویج فرهنگ این عمل انسانی و خداپسندانه گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز در استان به‌عنوان یک واحد شناسایی برای اهدای عضو عمل می‌کند و افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند را با فرهنگ‌سازی ایجادشده و کسب رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو شناسایی و معرفی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: البرز، رتبه‌ی اول ازنظر تعداد موارد شناسایی در بین واحدهای شناسایی در کشور را از آن خودکرده است و در فرهنگ‌سازی این امر خداپسندانه فعالانه عمل می‌کند.

وی گفت: عمل پیوند در البرز انجام نمی‌شود و موارد شناسایی‌شده و منتهی به پیوند به بیمارستان‌هایی که عمل پیوند در آن صورت می‌گیرد معرفی می‌شوند اما دانشگاه علوم پزشکی البرز تلاش دارد در آینده‌ی نزدیک عمل پیوند کلیه را دریکی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در واحد شناسایی اعضا و نسوج پیوندی، دانشگاه علوم پزشکی البرز با تلاش‌های شبانه‌روزی و ارتقای ۴۸/۷ درصدی نسبت به سال ۹۷ با شناسایی ۵۸ مورد در سال ۹۸ و به اهدا رسیدن ۵۶ مورد بر اساس شاخص مطلق تعداد اهدا در بین واحدهای شناسایی رتبه اول را کسب کرد.

کریم گفت: بسیار تلخ و ناراحت‌کننده است وقتی افراد دچار مرگ مغزی می‌شوند و این اتفاق سختی برای جامعه است اما درواقع این موضوع اجتناب‌ناپذیر است و انتظار می‌رود فرهنگ جامعه در خصوص اهدای عضو یا همان اهدای زندگی ارتقا یابد.

او گفت: آمار اهدای عضو قطعاً می‌تواند با فرهنگ‌سازی افزایش پیدا کند، اگر حتی رضایت خانواده نیمی از افراد دچار مرگ مغزی شده را جلب کنیم تعداد افراد منتظر پیوند در کشور کمتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: استان البرز بر اساس شاخص تعداد اهدای عضو جز استان‌های مهم و جان‌بخش بیماران لیست انتظار بوده و در سال گذشته با فرهنگ‌سازی‌ها و آگاه‌سازی‌های انجام‌شده در سطح استان موفق به کسب رضایت۹۶. ۷ درصدی خانواده‌های اهداکننده در استان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار