مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: زیرساخت برق در سال جهش تولید باید حمایت وتقویت شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 20 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد الله داد در جمع خبرنگاران افزود: زیرساخت در زمینه وصول مطالبات باید به صورت مستمر و جدی باشد به نحوی که تا پایان خردادماه۲۰تا۳۹ درصد مطالبات معوقه معادل۴۰میلیارد تومان وصول شود.
وی یادآورشد: نرخ فروش برق در بخش مصارف کشاورزی که باهدف حمایت از کشاورزان این نرخ تعیین شده، زیان ده است.
الله داد ادامه داد: کشاورزان در ساعات اوج مصرف برق نسبت به خاموش کردن پمپ های آب اقدام ودر بقیه ساعات آن روز،بصورت رایگان برق استفاده کردند.
وی با بیان اینکه کشاورزانی که در ساعت اوج مصرف برق،چاه های کشاورزی خود را خاموش کنند،می توانند در ۲۰ساعت بعدی از برق رایگان بهره مند شوند یادآورشد: درسال گذشته با همکاری۱۰۲۷ مشترک بخش کشاورزی۱۶۰۷ مگاوات در مصرف برق در استان مرکزی صرفه جویی شده و پاداشی به مبلغ ۵میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال در صورتحساب برق آنها لحاظ شده است.
مهندس الله داد بااشاره به اینکه۳۴۹مشترک صنعتی همکار به میزان ۹۷مگاوات در کاهش مصرف با شرکت توزیع همکار داشتند افزود: ۴۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال پاداش از طریق بخشودگی صورتحساب برق به آنها پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۱۵۷مشترکین اداری و سایر مصارف برنامه ریزی شده با پاداشی به مبلغ یک میلیاردو ۲۰میلیون ریال در طرح های پیک سایی شرکت توزیع برق شرکت کردند گفت: در تابستان با افزایش دما ،به ازای افزایش هردرجه دمای هوا ،۸۰۰مگاوات مصرف برق در کشور افزایش می یابد.
وی افزود: بنابر پیش بینی کارشناسان سازمان هواشناسی شاهد افزایش دما در سال جاری نیز خواهیم بود.
الله دادافزود:پیک سال ۹۸در استان ساعت۱۲ روز ۳۱تیربا دمای هوای ۳۵ درجه به میزان۹۱۹مگاوات بود که در صورت عدم همکاری و صرفه جویی مشترکین این عدد به ۹۷۷می رسید.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از مشترکین الگوی مصرف را در سال گذشته رعایت کردند اظهارداشت: اولین رویداد علمی "ایده شو " با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش ، پارک علم و فناوری و ... ویژه دانش آموزان متوسطه استان برای جمع آوری و ارائه صحیح ایده های نوآورانه در زمینه استفاده بهینه از حامل های انرژی ، پرورش ایده ها برای تبدیل به محصول و روشهای کاربردی برگزار و ۱۰۰ ایده استانی انتخاب شد.
مهندس الله‌داد با اشاره به اینکه مشترکین برق استان مرکزی ترکیبی از مشترکین صنعتی، کشاورزی و خانگی است، افزود: ۴۰درصد از انرژی برق استان را به مشترکین بخش صنعت و ۳۰درصد را به بخش کشاورزی تحویل می‌دهیم وبه عبارتی ۷۰درصد از برق استان در حوزه‌های مولد مصرف می‌شود.
وی گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت های تجاری وصنایع تعطیل بود که احتمالا در تابستان کسبه با رشد فعالیت ها، عقب ماندگی فعالیت گذشته را جبران خواهند کرد ،بنابراین افزایش مصرف در پیک مصرف تابستان را خواهیم داشت.
مهندس الله داد یادآورشد: همچنین با تورم ایجاد شده در سبد خانوار ،نرخ برق رشد ۷درصدی داشته و سایر کالا ها رشد بسیاری داشته اندکه این موارد باعث شده هزینه بهای برق در سبد خانوار ناچیز شود و همین امر باعث افزایش مصرف برق می شود.
وی ادامه داد: تامین منابع برق از محل هزینه‌های برق مصرفی و وصول مطالبات است که از این لحاظ با چالش روبرو هستیم.
وی با اشاره به سخنان وزیر نیرو در جریان سفر یک روزه به استان مرکزی گفت:در موضوع کرونا صنعت آب و برق در حد تحمل خود در زمینه ی خدمات رسانی و دریافت بهای آب و برق استمهال را قائل شد، اما اواخر اردیبهشت ماه سقف این تحمل است و مسلما با گرم شدن هوا و افزایش مصرف نباید استمرار خدمات رسانی با مشکل مواجه شود، بر همین اساس مصرف کنندگان باید به وظایف خود عمل کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: شیوع بیماری کرونا در این استان سبب معوق شدن بدهی مشترکان برق شده که این رقم به۱۸۰۰میلیارد رسیده است.
الله داد افزود: از این میزان، ۴۵ میلیارد تومان بدهی مشترکان برق خانگی، ۳۰ میلیارد تومان بدهی مشترکان بخش کشاورزی، ۴۸میلیاردتومان بدهی مشترکان صنایع ،۲۹میلیارد تومان بدهی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و ۲۳میلیارد تومان مشترکان بخش تجاری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا ،علاوه بر ارتباط تصویری مدیران ارشد شرکت با شهروندان ،اپراتورهای مرکز ۱۲۱توزیع برق استان مرکزی در منزل به تماس گیرندگان از طریق ( contact center) پاسخ می دهند، افزود: امید است این خدمات راهی موثر برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات هم استانی ها در این شرایط حساس باشد.
وی همچین با اشاره به حذف قبض کاغذی برق در مهرماه سال گذشته افزود: هرچند هزینه پیامک ارسالی به مشترکان بسیار پرهزینه است اما این امر در زمان شیوع بیماری کرونا نقش بسزایی در کاهش انتشار این ویروس داشته است.
وی با اشاره به اینکه این خدمت «پاسخگویی در منزل» بر اساس مصوبه پدافند زیستی مبنی درصد کاهش حضور کارکنان در محل کار است گفت: در زمان های بحران که امکان مراجعه اپراتورها به مرکز پاسخگویی میسر نیست، با استفاده از این قابلیت می توان به ارایه خدمات پرداخت و حتی تعداد اپراتورهای پاسخگو را افزایش داد.
مهندس الله داد با بیان اینکه سرقت کابل برق مشکلی است که به تخریب بی مهابای تاسیسات برق منجر می شود و آمار آن رو به افزایش است گفت: علیرغم سرقت کابل در نقاط مختلف شهری و روستایی ومطالبات و بدهی های گسترده از مشترکین ،صنعت بزرگ ، برق حتی با عدم پرداخت به موقع دستمزد کارکنان خود در تمام فصول گرم و سرد سال با تامین برق مستمر و پایدار برق جریان زندگی را در خانه های هموطنان روشن نگه می دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار