مدیر کمربند فضای سبز شهرداری مشهداعلام کرد:
مدیر کمربند فضای سبز شهرداری مشهد درحاشیه کارگروه تخصصی بررسی ظرفیتهای اشتغال آفرینی حوزه گیاهان دارویی معین اقتصادی شهرستان مشهد گفت: 19 هزار هکتار از اراضی شهر مشهد در اختیار کمربند سبز قرار دارد که حدود 250 گونه مرتعی ارزشمند از گونه‌هایی مانند آویشن ، بابونه ، رزماری و کتیرا در آن  وجود دارد .
کد خبر: ۸۵۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 21 May 2020

به‌ گزارش تابناک رضوی به نقل از مایه تیله ،سید مرتضی مرجانی بجستانی با اشاره ایجاداشتغال برای حدود۴۰۰نفردرکمربندسبزمشهد  افزود: همچنین درخت های کاشته شده مثمر و دارویی این اراضی به 45 گونه درختی می‌رسد.

 

وی بااشاره به اینکه بخاطرشیوع ویروس کرونا فعلا تردددرمحدوده کمربندسبزبا محدودیت صورت می گیرد،خاطرنشان کرد: کمربندسبز ظرفیت ارشمندی ّدرراستای ایجادفضای تفرجگاهی طبیعی مناسب برای شهروندان مشهدی وزائران است که با افزایش کاشت تعداددرختگان‌درسال جاری به حدودیک میلیون و۵۰۰هزاراصله واضافه شدن امکانات جدید،این محدوده به منطقه گردشگری شهرتبدیل می شود.

 

شایان ذکراست در این نشست اراضی کمربند سبزشهر مشهدنیز به عنوان یکی از نقاطی که می‌تواند زیر کشت این محصولات قرار گیرد مورد بررسی قرارگرفت تا در کنار ایجاد فضای سبز مناسب برای این کلانشهر، امکان ایجادوتوسعه اشتغال برای مردم را نیز در بر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار