طرح دریا در مازندران همه ساله از اول خرداد شروع می شد ولی امسال به خاطر شیوع کرونا هنوز تصمیمی در باره چگونگی اجرای این طرح از سوی ستاد مقابله با کرونا اتخاذ نشده است.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ 21 May 2020

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت که برای محافظت از جان شهروندانی که احتمالا سواحل استان و شنا در آب‌های ساحلی را برای تعطیلات عید سعید فطر انتخاب می‌کنند ، ۵۰۰ ناجی غریق در مناطق مختلف ساحلی مستقر شدند.

نقی کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که استقرار این ناجیان به معنای آغاز طرح در سواحل مازندران نیست نیست و فقط مختص تعطیلات عیدسعید فطر است.

طرح دریا در مازندران همه ساله از اول خرداد شروع می شد ولی امسال به خاطر شیوع کرونا هنوز تصمیمی در باره چگونگی اجرای این طرح از سوی ستاد مقابله با کرونا اتخاذ نشده است.

اجرای طرح دریا در مازندران از سال ۹۲ به صورت جدی شروع شد و با استقرار ناجیان غریق ، ماموران انتظامی و زمان بندی شنا ، کاهش حدود ۹۰ درصدی تلفات ناشی از غرق شدن در آب های ساحلی را در پی داشت.

کریمیان با اعلام این که ناجیان غریق در تعطیلات عید فطر فقط در سواحل پر تردد استقرار می یابند ، گفت : بر اساس تصمیم ستاد ساماندهی سواحل مقرر شد مناطق ساحلی کم تردد و خلوت توسط نیروی انتظامی مسدود یا مدیریت شود.

رئیس هیات نجات غریق مازندران همچنین با اشاره به اینکه ادامه فعالیت ناجیان غریق استان در سواحل مازندران منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا است ، گفت : فعالیت کنونی ناجیان تا پنجم خرداد ادامه می یابد و پس از آن جمع آوری می شود.

وی افزود : در صورتی که فعالیت ناجیان ادامه نیابد و یا طرح دریا به طور کلی اجرایی نشود ، دستمزد ناجیان بر اساس روز کاری تعیین و اعتبارات آن نیز تدارک دیده شده است.

شنا در دریا ممنوع است

کریمیان بزرگ ترین دغدغه را عدم رعایت مردم و مسافران عنوان کرد و از همه خواست تا با ناجیان غریق همکاری داشته باشند و از ورود به درون آب دریا خودداری کنند.

وی رعایت همکاری و دستورالعمل‌های بهداشتی را شرط اصلی جلوگیری از انتقال ویروس کرونا عنوان و تاکید کرد : بهتر است مردم و مسافران در این ایام از سواحل لذت برده و از شنا پرهیز کنند.

شیوه ویروس کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در مازندران آغاز شد و همچنان ادامه دارد ، منجر به تعطیلی تقریبا تمامی بخش های گردشگری شد و اکنون به طرح دریا رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته ٥٩ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند. هم اکنون ٣٣٨ بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وزارت بهداشت هم اعلام کرد که تا روز پنجشنبه اول خرداد ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۲۴۹ رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار