اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در سوم خرداد
اخبار حوزه انتظامی مازندران در سوم خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبر نگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 24 May 2020

 

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران روز یکشنبه 3 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/3/03 تقدیم حضور می گردد :

آمادگی 100 درصدی پلیس مازندران برای برقراری نظم و امنیت تعطیلات عید فطر /تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی در ایام سفر 

فرمانده انتظامی استان از آمادگی 100 درصدی پلیس برای برقراری نظم و امنیت ترافیکی، انتظامی و امنیتی در تعطیلات عید سعید فطر در سطح استان خبر داد . 

سردار "مرتضی میرزایی" در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمان و مهمانان ماه خدا، گفت: در ماه رمضان درهای رحمت خداوند گشوده شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تعطیلات پیش رو به مناسبت عید فطر از آمادگی 100 درصدی پلیس استان در راستای برقراری نظم و امنیت ترافیکی، انتظامی و امنیتی در سطح محورهای مواصلاتی، شهرها، تفرجگاه ها و سواحل دریا خبر داد .

سردار میرزایی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در زمان سفر به استان مازندران از سوی هموطنان و شهروندان، گفت: اجرای طرح های امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی در طرح های چهارگانه جاده، شهر، جنگل و دریا در ایام تعطیلات پیش رو و تعطیلات تابستان از اولویت برنامه پلیس در سال جاری است.

وی با اشاره به افزایش حجم تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان به ویژه سه محور اصلی"هراز، کندوان و سوادکوه" از اعمال محدودیت های ترافیکی در این محور ها از روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه تا روز شنبه 10 خردادماه خبر داد .

سردار میرزایی به رانندگان وسایل نقلیه و مسافرانی که استان مازندران را مقصد سفر خود انتخاب کرده اند، توصیه کرد: با توجه به افزایش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی و محورهای بین شهری به ویژه در شهرستان های توریستی استان با صبر و حوصله بیشتری رانندگی و از شتاب زدگی و عجله در رانندگی جدا خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین به شهروندان توصیه کرد : قبل از سفر برای پیشگیری از سرقت منزل، نکات ایمنی، حفاظتی و مراقبتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به برخی محدودیت ها در طرح فاصله گذاری اجتماعی و عدم ارائه خدمات از سوی مراکز پذیرایی و اقامتی بین راهی بر پیش بینی غذا و آذوقه مورد نیاز تاکید کرد و افزود: در صورت عدم پیش بینی غذا و ضرورت استفاده از این مراکز از حضور در واحد های پذیرایی فاقد مجوز فعالیت خودداری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی به رانندگان وسایل نقلیه و مسافران توصیه کرد: قبل از سفر از طریق رسانه های دیداری و شنیداری به ویژه صدا وسیما از وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها و محدودیت های ترافیکی اطلاع حاصل کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

سردار میرزایی به توصیه های مسئولان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در خصوص تعطیلات پیش رو اشاره و به مسافران توصیه کرد: در زمان حضور در پارک ها، بوستان ها و سواحل دریا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید.

فرمانده انتظامی استان مازندران به بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی، اخلاقی و جرایم به ویژه سرقت در این ایام با توجه به افزایش حجم سفرها اشاره و به شهروندان و مسافران توصیه کرد: در زمان سفر همواره مراقب وسایل شخصی و باارزش خود باشند و با رعایت نکات ایمنی بسترهای بروز جرم را کاهش و پلیس را در پیشگیری ومقابله با جرایم یاری کنند و در صورت بروز هرگونه مشکلات انتظامی و ترافیکی مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.*

 

------------------------------------------------------

 

فطر، هدیه ای از جانب خدای متعال به بندگان صالح 

فرمانده انتظامی استان در پیامی با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان و توفیق یافتگان خوان رحمت الهی، گفت: فطر هدیه ای از جانب خدای متعال به بندگان صالح خود است . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است:

رمضان ماه گشایش درهای رحمت واسعه الهی و ماه به دست آوردن رقت قلب،نشاط، اراده و صفا، خلوص و بندگی و ماه دوری از حسادت ها، لجاجت ها، سست عهدی ها و پیمان شکنی ها ست .

رمضان یک فرصتی بود استثنايي برای درخشندگي روح، فرصتی که انسان ها آماده قدم نهادن در وادي رحمت خاصه الهي مي‏شوند و هر کس به قدر استعداد، همّت و تلاش خود، از این ضيافت عظيم الهي برخوردار مي‏شود.

در ماه رمضان درهای رحمت خداوند گشوده می شود و در صبح عید سعید فطر و پایان این ماه، عید فطر، روزی که صبح آن فرشتگان و منادیان الهی عبادت کنندگان را به سوی پاداشی الهی فرا می خوانند، شروع سالی جديد با دستاوردهايی عظیم از یک ماه پرخیر و برکت برای رسیدن به صراط مستقيم الهي است .

عيد فطر، مظهر اجتماع و اتّحاد و برادرى با داشتن دلی به سوى خداست، عيدی که از عظيم ترين مناسبت هاى اسلامى است،عیدی که خداى متعال این روز را براى امت اسلامى عيد قرار داد و آنها را شايسته‌ ى اين عيد دانست.

فطر روز عيدى گرفتن از خداى متعال است، روزى كه در قنوت نماز آن ميليون ها دل متذکر و خاشع از خداوند متعال درخواست همان خيراتى را می کنند كه به برترين بندگانش داده است، و دور بدار آن ها را از هر شرى كه برترين و بزرگترين انسان هاى تاريخ را از آن دور نگه داشته است .

فرماندهی انتظامی استان مازندران با تبریک این عید سراسر سعادت به همه مسلمانان و توفیق یافتگان مهمانی خوان رحمت الهی از در گاه خداوند متعال استجابت دعاى ميليون ها مسلمان را كه از دل بر زبان جارى كردند آرزومند است .

و همانگونه که در قنوت نماز این عید می خوانیم" الّذي جعلته للمسلمين عيداً ولمحمّدٍ صلّي‏الله‏عليه‏وآله ذُخْراً وَ شَرفاً و کرامتاً و مزيدا" امید آن دارم همه ما در مسیر حرکت پيشواي عظيم‏الشان مسلمانان جهان قرار گیریم و خداوند این عید را برایمان عيد نبوي و عيد مصطفوي قرار دهد. 

فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی

 

-----------------------------------------------------------

 

کشف 3 هزار لیتر سموم تقلبی کشاورزی در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف 3 هزار لیتر سموم کشاورزی تقلبی در جویبار خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ"غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، گفت: در پی انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی از تولید سموم کشاورزی تقلبی با برچسب یکی از شرکت های معتبر در شهرستان جویبار با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی محل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی متصدیان این کارگاه تولیدی را دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری در ادامه از دستگیری 2 متصدی این کارگاه خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از محل مورد نظر 3 هزار لیتر انواع سموم کشاورزی تقلبی در بسته بندی های کاملا حرفه ای که متهمان آن را در سطح استان توزیع می کردند،کشف شد.

وی در پایان از تمامی باغداران و کشاورزان خواست: مواد مصرفی مانند سموم کشاورزی موررد نیاز خود را از فروشگاه های مجاز خریداری کنند.

 

-----------------------------------------------------------

 

کشف زمین خواری 3 میلیاردی در نکا 

گروه استان ها- مازندران - فرمانده انتظامی شهرستان نکا از رهاسازی 15 هزار متر از اراضی ملی به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین زارع "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی در منطقه زارم رود نکا،موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: بررسی های همه جانبه متهم شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی اراضی مذکور که توسط متهم زیر کشت نهال رفته بود رفع تصرف و در اختیار اداره منابع طبیعی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا ارزش زمین تصرف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی خدادادی حق عامه مردم و نسل آینده کشور و حراست و حفاظت از آن یک وظیفه همگانی است .

وی در خاتمه از مردم خواست: برای نگهداشت این منابع ملی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

-------------------------------------------------------

 

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در پی اعلام خبری مبنی بر نگهداری و دپوی چوب آلات قاچاق در یک دامداری مستقر در یکی از روستاهای بخش چهار دانگه، تحقیق و بررسی در این خصوص در دستور کار مامورین پاسگاه انتظامی کیاسر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران با مراجعه به محل مورد نظر و بازرسی صورت گرفته موفق به کشف 3 تن چوب الات جنگلی قاچاق که به صورت غیر قانونی از جنگل های اطراف برداشت شده بود شدند.

سرهنگ صفرپور، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متصدی این دامداری نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

------------------------------------------------------------------

 

دستگیری سارق حرفه ای با 17 فقره سرقت در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه ای با 17 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در شتریح این خبر، گفت: در پی سرقت یک خودروی مزدا سواری در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهم که در مرخصی از زندان به سر می برد شدند.

سرهنگ جعفری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم در یکی از شهرستان های همجوار دستگیر و خودروی سرقتی که متهم آن را به یک مالخر اموال سرقتی در تهران فروخته بود کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، در ادامه از دستگیری 2 خریدار خودروی سرقتی از متهم در تهران خبر داد و اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت شامل سرقت دوچرخه، قطعات داخلی خودرو و سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

وی در خاتمه، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

--------------------------------------------------------

 

دستگیری قاچاقچی موادمخدر در بابلسر 

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 8 کیلوگرم موادمخدر از یک عامل افیونی در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ "حسین اسدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افیونی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر اين فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: مأموران پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ اسدی، تصريح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائي، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را دستگیر کردند .

وی از کشف 8 کیلوگرم تریاک در بازرسی از مخفیگاه این قاچاقچی مواد مخدر خبر داد و خاط نشان کرد: در این راستا یک دستگاه گوشی تلفن همراه و مبلغ 24 میلیون ریال وجه نقد حاصل فروش مواد مخدر توسط متهم نیز توقیف شد.

اسدی با بيان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مواد مخدر ريشه بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي بشمار مي رود كه لازم است خانواده ها در اين زمينه كنترل بيشتري بر فرزندان خود داشته باشند .

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در خاتمه از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

---------------------------------------------------------

 

دستگیری عامل توزیع مواد مخدر در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری عامل توزیع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط عاملی افیونی در شهرستان چالوس، مووضع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ، تصریح کرد: پس از بررسی های همه جانبه و اقدامات اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی متهم شدند .

سرهنگ رضوانی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از وی یک کیلو گرم هروئین کشف شد .

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، مواد مخدر را عاملی برای به خطر افتادن سلامت جوامع برشمرد و گفت: ره آورد اعتیاد در جامعه، نگرانی در خانواده ها و ناامني شهروندان است.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در پایان، اظهار داشت: مقابله با پديده شوم مواد مخدر و دستیابی به جامعه امن، نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است .

 

------------------------------------------------------------------

 

توقیف موتورهای ساحلی فاقد مجوز در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از توقیف 10 دستگاه موتورچهار چرخ ساحلی در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودحسین زاده در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و بر خورد با ناهنجاری های اجتماعی در سواحل طرح ساماندهی سواحل دریا در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران با بررسی های همه جانبه و هماهنگی های قضائی، موفق به توقیف 10 دستگاه موتورچهارچرخ ساحلی فاقد مدارک گمرکی و مجوز تردد در سواحل این شهرستان شدند.

وی از تحویل موتورهای کشف شده به سازمان های مربوطه خبر داد و اظهار داشت: مالکان این موتورها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

 

----------------------------------------------------

 

دستگیری سارق اماکن خصوصی در رامسر 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران کلانتری 12 این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ قیصری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 5 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کرد .

وی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسته می زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

------------------------------------------------------

 

دستگیری سارقان اماکن متبرکه در بابلسر 

فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری سارقان اماکن متبرکه و اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسین اسدی " در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع سرقت اموال یکی از اماکن متبرکه دربخش بهنمیر، موضوع در دستور كار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق سابقه دار در این سرقت شدند.

سرهنگ اسدی ، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 6 فقره سرقت اماکن متبرکه و اماکن خصوصی در سطح شهرستان بابلسر اعتراف کردند.

وی از کشف اموال سرقتی خبر داد و اظهارداشت: متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان از شهروندان و متولیان اماکن مقدسه خواست: هشدارهای انتظامي را در بحث پیشگیری از سرقت جدی گرفته و باتوجه به تعطیلی اماکن متبرکه به علت شیوع ویروس کرونا، ضمن تداوم نظارت و سرکشی های مستمر، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

----------------------------------------------------------

 

دستگیری 2 سارق سیم و کابل برق در قائم شهر 

گروه استان ها– مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری 2 سارق سیم و کابل برق با 21 فقره سرقت در شهرستان قائم شهر خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی خادمی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در شهرستان قائم شهر موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تقویت گشت های اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ خادمی،با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از خودروی متهمان، خاطرنشان کرد: این افراد در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 21 فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کردند.

وی همچنین، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

 

------------------------------------------------------

 

محتکر خودرو در چالوس دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 4 خودروی احتکار شده به ارزش 2 میلیاردو 800 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ ذات الله رضوانی در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و احتکار کالا، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از احتکار تعدادی خودرو توسط فردی در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازدید از محل نگهداری خودروها توسط متهم 4 دستگاه خودروی سواری و وانت کشف شد .

سرهنگ رضوانی ارزش خودروهای کشف شده را برابر نظر کارشناسان در مجموع بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن اننتقال خودروهای کشف شده به سازمان اموال تملیکی متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

--------------------------------------------------------

 

کشف 15 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در رامسر 

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری یک قاچاقچی محصولات جنگلی و کشف 15 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ دوم" علی قیصری " با اعلام این خبر، گفت: در پي کسب خبری مبنی برداشت غیر مجاز محصولات جنگلی توسط یک قاچاقچی چوب در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و مامورین پاسگاه سخت سر این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر،افزود: ماموران با تقویت گشت های انتظامی متهم را در حین خارج کردن چوب از جنگل های این شهرستان با 2 خودروی کامیون شناسایی کنند .

سرهنگ قیصری با شاره به متوقف کردن خودروهای متهمان، تصریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از 2 خودروی متهم 15 تن انواع چوب آلات جنگلي قاچاق به ارزشی بالغ بر 170 میلیون ریال به همراه یک دستگاه اره موتوری کشف و تحویل اداره منابع طبیعی این شهرستان شد.

وي در خاتمه با اشاره به این که براي حراست از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، افزود: همراهي و همكاري شهروندان در شناسايي و دستگيري مجرمان و متخلفان نقش بسيار ارزنده ای در توليد امنيت اجتماعي پايدار در جامعه خواهد داشت.

 

--------------------------------------------------------------

 

کشف 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق در رامسر 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از توقیف 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی قیصری" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی کسب خبرهایی مبنی بر تردد 2 دستگاه موتورسیکلت 1300 و 1400سی سی قاچاق در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و ماموران یگان امداد این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موتورسیکلت های مورد نظر را در حین تردد در سطح شهر متوقف کردند .

سرهنگ قیصری ارزش موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را در مجموع بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.

وی همچنین، اظهار داشت: موتورسیکلت های قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل و راکبان این موتورسیکلت ها نیز به مرجع قضائی معرفی شدند.

قیصری در خاتمه با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

-----------------------------------------------------------

 

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از کشف 18کیلو و گرم تریاک و انهدام باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ حسن هاشم پور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی از فعالیت یک باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی،ماموران در یک عملیات ضربتی متهمان را که با تشکیل باندی 3 نفره در این شهرستان فعالیت داشتند شناسایی و در حین انتقال مواد مخدر به این شهرستان با 2 خودروی سواری دستگیر کردند .

سرهنگ هاشم پور از کشف 18کیلو و 300 گرم تریاک در بازرسی از خودروی متهمان خبر داد و خاطر نشان كرد: این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

-------------------------------------------------

 

باج گیری عاطفی 

باج گیری عاطفی شکل بسیار موثری از تسلط بردیگران است که در آن نزدیکانمان تهدیدمان می کنند در صورت بی توجهی به خواسته هایشان ما را تنبیه خواهند کرد.... 

گاهی اوقات انسان ها در روابط شان وارد چرخه های باطلی می شوند که این چرخه ها آنقدر تکرار می شوند که به نابودی رابطه یا ایجاد احساسات منفی بسیار شدید در آنها می انجامد ، که یکی از این چرخه ها چرخه ی باج گیری عاطفی است.

باج گیری عاطفی شکل بسیار موثری از تسلط  بردیگران است که در آن نزدیکانمان تهدیدمان می کنند در صورت بی توجهی به خواسته هایشان ما را تنبیه خواهند کرد.
این باجگیران خوب می دانند که رابطه با آنهاتا چه اندازه برایمان اهمیت دارد. از آسیب پذیری ما و از عمیق ترین راز های ما آگاهند و می توانند والدین مان یا فرزندان، همسر دوستان یا خواهر و برادرمان و یا رئیس و همکارانمان  باشند، علت هم این است، آنها به خوبی با نقاط ضعف عاطفی شخص مهرطلب آشنا هستند و می دانند که چه تهدیدی با چه میزان فشاری باید اعمال کنند تا او را تسلیم و وادار به پذیرش خواستشان کنند.

مکانیزم شکل گیری باج گیری عاطفی این چرخه شکل نمی گیرد مگربا حضور هر دو شخصیت باج گیر و مهر طلب.باجگیری عاطفی علاوه بر اثرات بسیار مخربی که برخود رابطه می گذارد،اثرات منفی بر سلامت روان طرفین چرخه می گذارد.

چند نمونه به عنوان مثال :

زن به همسرش: زندگی خواهرم را می بینی؟ واقعا توی رفاه هستند، اما زندگی ما چی؟زن می داند که همسرش غرور مردانه دارد، بنابر این به طور غیر مستقیم او را با باجناق اش مقایسه می کند، در اینجا مرد در خود می شکند و احتمالا می کوشد با قرض هم شده خواسته های مالی همسرش را برآورده کند.

مثلا مردی که دوست ندارد همسرش به کار در بیرون از منزل ادامه دهد با جملات تهدیدی مانند اگر به کار در بیرون از منزل ادامه بدهی طلاقت می دهم، باجگیری می کند.
والدینی که تمایل دارند فرزندشان مطابق میل آنها ازدواج کند با گفتن جملاتی چون اگر با فلان کس ازدواج کنی، از ارث محروم می شوی، باید دور ما را خط بکشی تو دیگه بچه من نیستی ،خواسته خود را تحمیل می کنند.

ویژگی های شخصیت باج گیر عاطفی:

1-از آسیب و محرومیت و طرد شدن به شدت می ترسد.

           
2-غالبا احساس درماندگی و استیصال می کند.

3-از شکست متنفر است. 

4-اضطراب و عدم امنیت دو حسی هستند که به صورت ریشه ای در او وجود دارند.

5-در نقاط بحرانی زندگی مثل بیماری، طلاق، بحران های تحصیلی و شغلی، روحیه باجگیری عاطفی در او به شدت فعال می شود.

6-شعار درونی ذهنی او این است که :( من چیزی را که می خواهم، در زمانی که می خواهم ،می خواهمش ).

ویژگی های شخصیت فرد مهر طلب:

1-فرد مهر طلب اینکه اطرافیانش او را تایید کنند برایش بسیار اهمیت دارد.

2-بسیار مهربان هستند و حس همدردی دارندو اغلب خشم خود را سرکوب می کند (مدیریت نمی کند ، بلکه سرکوب می کند و در وجودش می ماند)
3-راه درست را در حل و فصل کردن درگیری ها کوتاه آمدن می بینند.

4-در قبال دیگران بسیار مسئولیت پذیر است.

پایان دادن به چرخه باج گیری عاطفی:

در قدم اول با خود رو راست باشید و اگر ویژگی های که برای باج گیران عاطفی و یا مهر طلب ها ذکر شده را در خود می بینیم، بی هیچ مقاومتی بپذیریم که نیازمند انجام تغییراتی در درونمان هستیم.

اگر ویژگی باج گیران عاطفی را در خود می بینیم، باید بدانیم که این روند موجب تخریب روابط ما می شود و احساس استیصال را در ما نهادینه خواهد کردو باید بیاموزیم دلیلی ندارد که دیگرانی که از نظر روحی به ما وابستگی دارند همیشه مطابق میل ما عمل کنند و برای رسیدن به خواسته هایمان قدم بردارند.

و اگر شخصیت مهر طلب دارید، نسبت به اطرافیان بسیار رئوف و مهربانید و احساس مسئولیت بالایی در قبال افراد دارید، تمرین کنید که در مقابل با یک باج گیر عاطفی بتوانید از این عبارات استفاده کنید:

من از این انتخاب تو اصلا خوشحال نیستم و امیدوارم که تو این کار را نکنی،به هر حال این انتخاب توست.

نکته مهم این است که او درک کند از ناراحتی اش ناراحت هستید و با او هم حس دارید اما این هم حسی منجر به این نمی شود که هر چه او گفت انجام دهید.

تهیه وتنظیم : معصومه حدیدی مددکاری اجتماعی  کلانتری 11 تنکابن

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
مرسی هر روز این خبرارو بزارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
ممنون از خبررسانیتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار