آمار وحشتناک قبل از آغاز دور جدید تمرینات آماده‌سازی سیرجانی‌ها؛
کد خبر: ۸۵۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 25 May 2020
 
تابناک گیلان/ گل گهر جزو تیم‌های قعرنشینی است که با پیروزی خانگی مقابل استقلال در آخرین بازی برگزار شده لیگ ایران، به زور تفاضل گل از منطقه خطر رهیده و بعد از دوسوم فصل که در پایین جدول قرار داشت، به رتبه امن سیزدهم صعود کرد. همین آمار باعث شده عده‌ای از خبرنگاران، این اخبار و حواشی جنجالی را در راستای تمایل این تیم به پایان لیگ نوزدهم و بقا در این سطح ارزیابی کنند، اما خبر مثبت بودن تست‌ها شوخی نیست.
 
 
هنوز تمرینات آماده سازی تیم‌های لیگ برتری ایران شروع نشده، خبر می‌رسد تعداد زیادی از بازیکنان یک باشگاه ایرانی در تعطیلات، کرونا گرفته اند و نمونه‌های گرفته شده از بسیاری از اعضای این تیم مشکوک هستند!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ پس از حواشی متعدد پیرامون اعتراض و مخالفت بیش از دوسوم تیم‌های لیگ برتر نوزدهم به تصمیم ازسرگیری رقابت‌های باشگاهی ایران ـ که اغلب آن‌ها به خطر شیوع بیشتر کرونا بین اهالی فوتبال تاکید داشته اند ـ حالا این خبر در فضای فوتبال ایران پیچیده که تیم گل گهر سیرجان با تست‌های مثبت زیادی مواجه شده است.

نکته مهم در این میان ـ چنانکه اخبار حکایت دارد ـ آلودگی اکثر اعضای یک تیم در روز‌های تعطیلی مسابقات است! یعنی این نفرات بدون برگزاری تمرین و مسابقه، به کرونا مبتلا شده اند و سبب بیماری آن‌ها حضور در فضای فوتبال نبوده است، اما چگونه چنین اتفاق نادری رخ داده که در یک معادله جبر و احتمال نیز شانس وقوع آن بسیار کم و ناچیز است؟!

۱۰بازیکن یک تیم لیگ برتری ایران کرونا دارند؟! / بهانه جدید دست مخالفان برگزاری ادامه فصل

همه تیم‌های لیگ برتری طی چند روز اخیر تست کرونا داده اند و هیچ مورد مثبتی گزارش نشده، اما چطور است که این همه مورد مثبت یا حداقل مشکوک در یک تیم دیده می‌شود؟ مگر بازیکنان این باشگاه در تعطیلات کنار هم زندگی می‌کردند؟ پاسخ به این پرسش‌ها فعلا تا اعلام نتیجه قطعی آزمایش‌ها و ورود بازرسان بهداشتی فدراسیون فوتبال در این شهرستان، ممکن نیست.

تناقض در ادعای پزشک گل گهر

جالب است که پزشک تیم گل گهر در مصاحبه روز اول خرداد خودش، رسما از منفی بودن پاسخ تست همه بازیکنان گل گهر خبر داده بود؛ اما حالا صحبت هایش چرخشی بزرگ را نشان می‌دهد! این پنهان کاری برای چه بوده و چرا رسانه‌ها در جریان واقعیت نبوده اند؟!

او گفته بود: «ما تست‌های igg و igm را انجام دادیم، اما بعد از آن فدراسیون فوتبال تست PCR را الزامی کرد. ما روز شنبه این تست را هم انجام می‌دهیم. پاسخ تست PCR دو روز به طول می‌انجامد.»

پرسش افکار عمومی این است: آیا امکان دارد که در تست PCR این همه موارد متناقض با نتایج قبلی به دست بیاید؟ این سوال را هم باید متخصصان علم پزشکی جواب بدهند.

عکس هایی از تست کرونای نخست بازیکنان گل گهر سیرجان در هفته گذشته

چرا لیگ ایران تعطیل نشد؟

تصمیم بازگشایی دوباره مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران و تحت پروتکل‌های بهداشتی ویژه، هفته گذشته از سوی معاون وزیر بهداشت اعلام و از سوی رییس جمهور نیز تایید شد؛ اما اکثر تیم‌های حاضر در رقابت‌ها با برگزاری باقیمانده مسابقات مخالفت کرده اند. البته بسیاری معتقدند این مخالفت به دلیل اختلاف امتیاز بسیار مدعیان با پرسپولیس صدرنشین است و احتمال جبران عقب ماندگی ده امتیازی در نه هفته باقی مانده کم است.

باشگاه استقلال در کنار تراکتور و سپاهان، سردمدار مخالفت با پایان تعطیلی لیگ هستند و در این راه از هیچ تلاش و فشاری فروگذار نکرده اند؛ اما آن‌ها هیچ سازوکاری با تعیین تکلیف لیگ ارایه نداده اند. به طور مثال در لیگ‌های فرانسه، هلند، بلژیک، اسکاتلند و چندین کشور دیگر اروپایی که رای به لغو کل فصل داده شد، تیم صدرنشین به عنوان قهرمان و فاتح جام شناخته شد و همچنین قعرنشین‌های فعلی به دسته پایین‌تر سقوط کردند، ولی در ایران نه تیم‌های بالانشین راضی به اعلام معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل هستند و نه تیم‌های قعرنشین فعلی، تصمیم به سقوط شان را می‌پذیرند!

انتخاب چهار نماینده ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا هم خود معضلی است که تیم‌های دارای شانس همچون نفت مسجدسلیمان و شهرخودرو مشهد مدعی جدی کسب سهمیه اند. به این ترتیب مخالفت‌های موجود همراه با راهکار نبوده و سازمان لیگ را ناچار به تعیین تکلیف در میدان مسابقه کرده است.

در این حال تکلیف چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا هم روشن نیست و ‌ای اف سی برای تصمیم نهایی به بن بست عجیبی برخورد کرده که عبور از آن به این راحتی نیست.

آیا گل گهر به بازی با سپاهان می‌رسد؟

گل گهر سیرجان طبق برنامه اعلامی از سوی سازمان لیگ باید در ۲۹ خرداد امسال در ورزشگاه نقش جهان به مصاف سپاهان برود؛ اما اگر بازیکنان این تیم به دلیل ابتلا به کرونا نتوانند تمرینات آماده سازی را پشت سر بگذارند، امکان حضور در آن مسابقه را نخواهند یافت. گل گهر جزو تیم‌های قعرنشینی است که با پیروزی خانگی مقابل استقلال در آخرین رقابت برگزار شده لیگ ابران، به زور تفاضل گل از منطقه خطر رهیده و بعد از دو سوم فصل ـ که در پایین جدول قرار داشت ـ به رتبه امن سیزدهم رسید.

همین موضوع باعث شده عده‌ای از خبرنگاران، این اخبار و حواشی جنجالی را در رستای تمایل این تیم به پایان لیگ برتر نوزدهم بدانند. پزشک تیم لیگ برتری گل‌گهر سیرجان توضیحاتی در خصوص شایعه ابتلای ده بازیکن این تیم به ویروس کرونا ارائه کرد، اما صحبت هایش نشان می‌دهد این خبر به کل کذب نیست و باید آن را جدی گرفت.

آیا کل لیگ به خاطر یک تیم معلق می‌شود؟

می‌توان این حدس را زد که اگر خبر‌های پیرامون گل گهر درست بوده و این تیم چندین مورد کرونای مثبت داشته باشد، تیم‌های مقابل حاضر به رویارویی با این تیم نباشند! این یعنی از همین حالا لیگ و نتایج نهایی اش معلق می‌شود و همه چیز را به هم می‌ریزد.

محمدعلی زارع پزشک این باشگاه بهترین منیع آگاهی است که می‌تواند جواب این ابهام‌ها را بدهد. او در خصوص اینکه گفته می‌شود ۱۰بازیکن تیم گل گهر مبتلا به ویروس کرونا هستند، اظهار داشت: «اصلاً چنین آمار و ارقامی درست نیست. فردا جلسه‌ای داریم و بیانیه رسمی منتشر می‌کنیم. تعدادی مشکوک هستند که ممکن است جواب آن‌ها مثبت باشد. برای اینکه حساسیت روی این مساله داریم، تیم را تعلیق و قرنطینه کردیم. فعلاً یک هفته تمرینات را معلق می‌کنیم. پروتکل مسیر را مشخص کرده است. انشاءالله هفته آینده تست مجدد می‌گیریم. ارقامی که اعلام می‌شود تا این لحظه درست نیست، اما احتمال مسلم اینکه تعداد مشکوک داشته باشیم، بسیار بالاست و باید جواب آزمایش‌ها را از آزمایشگاه بگیرم و مستند تحویل هر نفر و مدیرعامل باشگاه می‌دهند و در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.»

پرشک گل‌گهر می‌گوید: «ما فقط چند نفر مشکوک داریم. تفکیک آن هم به بازیکن کادر یا سایر عوامل معلوم نیست. ما سه نوع آزمایش دادیم. در نوبت آخر به ما اعلام شد که موارد مشکوک دارید. باید تست‌های مجدد را انجام بدهیم و تعداد دقیق آن فردا مشخص می‌شود. چون سلامتی همه برای ما مهم است این موضوع را زودتر اعلام کردیم که بچه‌ها قرنطینه شوند و مراعات کنند. قطعاً آمار دقیق را اعلام می‌کنیم. اصلا شاید همه آن‌ها منفی شدند. این احتمال هم هست. ما تیم را قطعاً یک هفته تعطیل می‌کنیم و اگر به طور قطعی و مستند به من اعلام شد که جواب‌ها منفی هستند، از همین فردا می‌توانیم تمرینات را برگزار کنیم. ۷ صبح فردا جلسه داریم و قطعا تا قبل از ظهر یک بیانیه رسمی صادر می‌کنیم. باید جواب‌ها دست من برسد تا بتوانم مستند صحبت کنم.»

آغاز فوتبال در لیگ‌های بزرگ اروپا بدون مشکل مشابه

در حالی که آغاز تمرینات تیم‌های باشگاهی در ایران با حواشی و نارضایتی‌های متعدد همراه بود، در اروپا باشگاه‌های ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی آغاز شده و بوندس لیگا آلمان نیز برگزاری مسابقات را شروع کرده است.

در همین حال چند مورد ابتلای بازیکنان این لیگ‌ها به کرونا در هفته اخیر اعلام رسمی شده که نشان می‌دهد حتی قرنطینه و تعطیلی مسابقات نیز نتوانسته ضامن فوتبالیست‌ها مقابل این ویروس خطرناک باشد و چندین نفر از آن‌ها در تعطیلات و قرنطینه نیز مبتلا شده اند.

طبق آخرین خبر‌ها پس از انجام تست کرونای بازیکنان تیم گل گهر سیرجان، مشخص شد شش بازیکن و چند نفر از کادر فنی و سرپرستی تیم به این ویروس کشنده مبتلا شده اند.

با تشخیص کادر پزشکی تیم و با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت تمامی اعضای کادر فنی گل گهر به همراه بازیکنان به دو هفته قرنطینه رفتند و همگی تحت نظارت پزشک تیم فدراسیون پزشکی ورزشی هستند تا سلامت بازیکنان را تا دو هفته آینده بررسی کنند.

شنیده می‌شود یکی از بازیکنان به ویروس کرونا آلوده شده و با حضور در تمرینات تیم، سایر هم تیمی‌های خود را آلوده کرده است، اما نکته اینجاست که این انتقال در کدام تمرین رخ داده؟ تمرینات این تیم کی شروع شده بود که این همه مورد آلوده پیدا شود؟ آیا مسئولان این تیم از قوانین ابلاغی تخطی کرده و در تعطیلات سایر تیم ها، تمرین دسته جمعی برگزار کرده بودند؟ تا امروز اسامی این بازیکنان مشخص نشده و همه این موارد، موضوع را مشکوک‌تر می‌کند.

نویسنده: بهنام شریفی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار