نماینده منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی اعلام کرد : اگر گیاهان دارویی را در عرصه تولید و صادرات بیاوریم، می توانیم تمام شیرهای نفت را ببندیم و فرصتی بی نظیر برای کشور ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 26 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ابراهیم عزیزی در دیدار با مدیران شرکت شیرین دارو، افزود: بدترین حالت برای اقتصاد یک کشور، اقتصاد تک محصولی آن هم از نوع خام فروشی است که متاسفانه کشور ما وابسته به فروش نفت شده که در بازار های جهانی در حال نوسان است و قیمت آن هم زیر نظر شرکت های بزرگ و نظام سلطه است.

او با بیان اینکه یکی ازاهداف ایجاد واحدهای اقتصادی مانند شیرین دارو، رها کردن کشور از اقتصاد تک محصولی است، اظهار داشت: انتظاری که از این واحدها می رود این است که ضمن برطرف کردن نیازهای دارویی، تولید ثروت، منابع ارزی و اشتغال کند.

 عزیزی بیان کرد: اراده جدی برای خروج از اقتصاد تک محصولی وجود نداشته اگرچه در اسناد و بودجه این موضوع آمده اما در میدان عمل محقق نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد : اگر نگاه اقتصاد تک محصولی اصلاح نشود، انتظار پیشرفت و شکوفایی واحدهای اقتصادی، بیشتر شبیه یک رؤیا خواهد بود.

عزیزی اظهار داشت: امروز نیازمند رونق تولید و رشد همه جانبه کیفی و کمی با نگاه خلاقانه به تولید هستیم و جغرافیای کشور یک نعمت و فرصت بی نظیر برای ما ایجاد کرده است که متاسفانه خوب از آن استفاده نمی شود.

نماینده منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس خواستار ارائه پروژه های تحقیقاتی شرکت شیرن دارو به جوان های خوش فکر و خلاق شد و گفت: وقتی کارخانه فعال شود چند صد هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات خواهد رفت و همین مساله موجب اشتغال بسیار، تولید دهها محصول جدید، قطع وابستگی به خارج و رشد و جهش تولید می شود.

عزیزی ظرفیت مجلس برای حل مشکلات واحدهای اقتصادی را یک ظرفیت مناسب قلمداد کرد و گفت: اگر در زمینه جهش تولید، تنگناهایی در حوزه قوانین و مقررات باشد، قابل رفع است چراکه اراده نمایندگان رفع موانع پیش روی تولید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار