مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: با وقوع تندباد در بامداد روز یکشنبه خسارت‌های زیادی به کشاورزان استان وارد شد که برآورد اولیه حاکی از ضرر و زیان ۵۰ میلیارد تومانی به این بخش است.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 26 May 2020

 خسارت  ۵۰۰ میلیارد ریالی تندباد

رضا قادری در این گفت‌وگو اظهارداشت: در پی وقوع تندباد در استان طی بامداد روز یکشنبه به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و برق خسارت‌ وارد شد که عمده خسارت‌ها در استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: در سایر بخش‌ها از جمله آب و مسکن تا کنون گزارشی از وارد آمدن خسارت به مدیریت بحران ارائه نشده است با اینحال منتظر تکمیل گزارش‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به خسارت تندباد به 18 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی اعلام کرد: برآوردهای اولیه از سوی کارشناسان جهادکشاورزی حاکی از وارد شدن خسارت 50 میلیارد تومانی به کشاورزان است.

وی توضیح داد: براساس اعلام کارشناسان جهادکشاورزی یکهزار و 300 هکتار باغ و 16 هزار و 700 هکتار از مزارع کلزای آماده برداشت، دچار خسارت شد.

قادری در ادامه با اشاره به مکانیزم جبران خسارت‌ها در بخش کشاورزی گفت: کشاورزانی که محصول خود را در زمان کاشت، بیمه کرده بودند می‌توانند از صندوق بیمه کشاورزی غرامت دریافت کنند.

وی افزود: اعتبارات حوادثی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه و جبران خسارت به بخش‌های زیرساختی است. با اینحال ما گزارش این خسارت‌ها را به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌کنیم.

منبع/ تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار