مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد خبر داد:
مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد گفت: قرارگاه هنری شهدای مدافع حرم در مشهد تشکیل شده است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 30 August 2015
حسن سلطانی در حاشیه مراسم دیدار با خانواده شهدای بخشی و مدافع حرم در منزل این دو شهید مشهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در جنگ نیابتی قرار گرفتیم که خط مقدم این جنگ نیز سوریه و عراق هستند.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر می‌تواند ارتباط میان خانواده شهدا با مردم را محکم کند، تصریح کرد: از میان 200 شهید مدافع حرم، 70 نفر مربوط به مشهد هستند لذا چنین ظرفیت عظیمی می‌تواند در اختیار هنرمندان مختلف قرار بگیرد تا موضوعات و پیام‌های مختلف به مردم به‌ویژه نسل جوان منتقل شود.

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد از انتقال خاطرات شهدای مدافع حرم به هنرمندان انقلابی در قالب دیدار با خانواده‌های این شهدا در مشهد خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این مراسم، بزرگداشت شهدای مدافع حرم و انتقال فضای جبهه به مردم است لذا قرارگاه هنری شهدای مدافع حرم نیز در مشهد تشکیل شده است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

سلطانی خاطرنشان کرد: متاسفانه انتقال خاطرات و معرفی شهدای مدافع حرم از طریق فرهنگ و هنر مورد غفلت واقع شده است و این در حالی است که هنرمندان می‌توانند با تاثیرپذیری از خاطرات شهدا آثار هنری انقلابی را خلق کنند.

عضو قرارگاه هنری شهدای مدافعان حرم نیز حضور هنرمندان در همه بخش‌ها را عاملی برای توسعه اطلاعات مهم آن به جامعه دانست و تصریح کرد: هنرمندانی که در محفل گردهم آمدند هر کدام داغ شهید دیده‌اند و این امر سبب می‌شود تا با خانواده‌های شهیدان احساس همدردی بیشتری کنند.

حمیدرضا سهیلی که خود از جمله نمایشنامه‌نویسان مطرح و پیشکسوت خراسان رضوی است، تاکید کرد: وقتی دامنه حضور هنرمندان در این مراسم و دیدارها گسترش پیدا کند همه هنرمندان به‌ویژه اهالی تئاتر می‌توانند از بیان خاطرات ایده مناسبی بگیرند و در آثار خود آن را ارائه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که این مراسم چگونه می‌تواند به افزایش میزان نمایشنامه‌های بومی مذهبی در خراسان رضوی کمک کند؟ بیان کرد: قطعا هنرمندان با حضور در این مراسم و شنیدن خاطرات شهدا از زبان خانواده‌های آنها می‌توانند به این موضوع کمک قابل توجهی کنند چراکه این مراسم علاوه بر فضای معنوی حاوی اطلاعات بسیاری است که می‌تواند به هنرمند خلاق ایده‌ای در راستای نگارش نمایشنامه دهد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر در مشهد افزود: حمایت از هنرمندان در قالب برگزاری جشنواره می‌تواند گام مهمی برای ادامه فعالیت هنرمندان به‌ویژه جوانان در این مسیر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار