آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی با توجه به پهنه عظیم خدماتی که دارد نمایش اجتماعی کارهایش ضعیف است و باید تجلی خدمات هلال احمر در جامعه بیشتر شود.
کد خبر: ۸۵۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 01 June 2020

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد مقدس صبح امروز در دیدار با مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونان و مدیران هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به خدمات گستره هلال احمر در مدیریت و کنترل کرونا گفت: با وجود تبلیغات و پیام‌هایی که برای در خانه ماندن مردم در ایام نوروز امسال وجود داشت باز هم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر در تعطیلات عید نوروز امسال به مشهد مشرف شدند که هلال احمر به عنوان تنها نهاد متولی غربالگری مسافران نقش موثری در کنترل بیماری کرونا داشت.

وی افزود: علاوه بر کنترل و غربالگری مسافران در ورودی شهرها در ایام مدیریت بحران کرونا، نقش هلال احمر در رزمایش مساوات و همدلی و کمک مومنانه قابل تقدیر است.

ایشان با اشاره به نقش هلال احمر مشهد در ارائه خدمات بهداشتی در حاشیه شهر مشهد اذعان کرد: بار بهداشت و خدمات سلامت در حاشیه شهر مشهد با هلال احمر بوده که متاسفانه بازتاب شایسته‌ای نداشته است.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در حادثه سیل اخیر داورزن و کوهسرخ که از نزدیک شاهد ارائه خدمات به سیل‌زدگان بودم هلال احمر درخشان ظاهر شد و هدایت مردم به مناطق امن و امدارسانی به خوبی انجام شده بود.

وی با حائز اهمیت خواندن حضور پررنگتر هلال احمر در رسانه‌های اجتماعی تاکید کرد: با توجه به کمرنگ شدن نقش مطبوعات این روزها شبکه های اجتماعی تعیین کننده و تاثیرگذار در افکار مردم هستند که می‌بایست هلال احمر نیز در این عرصه فروغ بیشتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خواستار توجه بیشتر صدا و سیما به فعالیت‌های هلال احمر شد و اظهار تاسف کرد: برخی مجموعه‌ها که چندان عملکرد مناسبی نیز ندارند گاهی اوقات بیش از حد لازم در رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند درحالیکه هلال احمر باید به‌خاطر جلب اعتماد مردم که مددکار اصلی و سرمایه شما هستند بیش از پیش اطلاع‌رسانی و تبلیغ موثر داشته باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از بیاناتش با اشاره به اهمیت ساختار هر نهاد و مجموعه، گفت: هلال احمر برای تاثیرگذاری بیشتر باید فراتر از ساختار قدیم، ساختار انقلابی داشته باشد.

امام جمعه مشهد افزود: ساختار تشکیلات باید انقلابی و مبتنی بر آرمان‌ها و اهداف متعالی باشد تا باعث رشد فعالیت‌ها و ارتقای مخاطبان گردد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه "ظرفیت جوانان هلال احمر بسیار بالا است" تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنید که هلال احمر مرجع جلب نیروهای باانگیزه و فعال در حوزه‌های مختلف اجتماعی و خدمت‌رسانی به مردم باشد.

وی افزود: این روزها برخی تشکل‌های مستقل و جهادی در مسایل انقلابی عملکرد اثرگذاری دارند و هلال احمر نیز باید علاوه بر جذب این نیروها در محیط‌های مختلف اجتماعی و حتی کارگری و در کارخانه‌ها، فعال باشد. 

عضو شورای برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان همچنین با تاکید بر نقش طلاب جوان در فعالیت‌های هلال احمر خواستار برنامه‌ریزی برای جذب حداکثری طلبه‌های جوان برای کسب مهارتهای امدادی و ایجاد تحول معنوی در ساختار جوانان و داوطلبان هلال احمر شد.

 

⭕ تب‌سنجی یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و تولید ۲۴۰ هزار ماسک توسط هلال احمر استان

 

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در راستای مدیریت و کنترل کرونا غربالگری و تب‌سنجی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر را در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان در ایام نوروز انجام دادیم.

دکتر سید مجتبی احمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، افزود: با توجه به دستور استاندار محترم، ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا از ۱۲ بهمن ۹۸ در هلال احمر استان تشکیل شد که در گام نخست عمده فعالیت‌ها در زمینه آموزش همگانی و تهیه و توزیع طر و پوسترها و پیام‌های آموزشی در این زمینه متمرکز بود.

وی افزود: پایش سلامت و غربالگری و تب‌سنجی در ۵۵ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان خراسان رضوی از آستانه نوروز ۹۹ آغاز شد که در حدود یکماه ۴۱۹ هزار خودرو و یک میلیون و ۱۰۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این میان تعدادی شناسایی و وارد زنجیره درمان‌ شدند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال کمک‌ نقدی برای آسیب‌دیدگان کرونا داشتیم  و نیز ۴۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال کمک غیرنقدی داشتیم.

وی افزود: تاکنون واریز کمک معیشتی به ۳۴۱ نفر از بیماران بهبودیافته کرونایی در استان انجام شده و ۴۳۰۰ بسته توسط خیران و داوطلبان توزیع شد و یکهزار بسته اقلام حمایتی نیز برای بیماران خاص توزیع شده تا دراختیار آسیب‌دیدگان قرار گیرد.

دکتر احمدی با اشاره به وجود ۳۵ هزار فرد دارای بیماری خاص در استان از برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی ویژه این بیماران که بیشتر در معرض ابتلا به کوئید ۱۹ هستند، خبر داد.

وی افزود: تولید ۲۸۰ هزار ماسک و برخی دیگر از اقلام بهداشتی و حفاظت فردی توسط داوطلبان و اعضای فعال هلال احمر از جمله اقدامات افتخارآمیز اخیر بوده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه هلال احمر پل پیوند میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است تصریح کرد: تقویت خانه های هلال از جمله طرح‌های جدی مورد اهتمام در دوره اخیر جمعیت هلال احمر است که می‌تواند شبکه خدمت‌رسانی عمومی و امداد همگانی را افزایش دهد.

وی، زمان برگزاری پنجمین دوره مجامع هلال احمر را ۲۳ خرداد ماه جاری اعلام و یادآوری کرد: حضور جوانان، نجاتگران و امدادگران و داوطلبان هلال احمر در این انتخابات تبلور مردمی بودن این نهاد و بسترساز مشارکت حداکثری در نیل به اهداف بشردوستانه و مهرورزی هلال احمر است.

 

⭕ اجرای بیش از ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی در سال ۹۸

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از اجرای ۲۱۷۹ عنوان برنامه فرهنگی در هلال احمر استان در سال گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدا... اسدی در این دیدار با اشاره به محوریت منویات رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی در برنامه‌های فرهنگی هلال احمر افزود: حضور ائمه جماعات در بیش از ۲۰ شعبه استان و نیز مشارکت فعال طلبه‌های جوان در قالب کانون طلاب جوانان در فعالیت‌های هلال احمر نقش بسزایی در ارتقای سطح معنوی برنامه‌ها و تربیت و کادرسازی نیروها دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار