در پاسخ به اعتماد وزارت صمت به تولید کنندگان فولاد صورت گرفت
ذوب آهن اصفهان برای تنظیم بازار مصرف، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و جلب رضایت مشتریان با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان نهایی تاکنون مجموعه اقدام‌هایی را به کار گرفته است . این شرکت نهم خردادماه در اقدامی بی‌سابقه با ارسال نامه‌ای به همه کارگزاری‌ها و نهادهای نظارتی بخش ساختمانی ، داوطلبانه قیمت پایه را حدود ۴۲۰ تومان کاهش داد که انتظار می‌رود دیگر تولیدکنندگان فولاد کشور در این اقدام ملی مشارکت کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 03 June 2020

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : یکی از کارکردهای مهم بورس کالا ،خروج از نظام قیمت گذاری دستوری و شفاف سازی قیمت هاست که به خوبی نیز اثر بخش بود و موجب اطمینان عرضه کنندگان گردید .
وی افزود : هرچند در گذشته شاهد دخالت هایی در نظام بورس کالا با قیمت گذاری دستوری بودیم ، اما خوشبختانه با رویکرد جدید وزارت صمت ، دوباره به انجمن تولید کنندگان فولاد و تولید کنندگان عمده اعتماد شده و لذا وظیفه داریم که پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهیم .
مدیر عامل ذوب آهن تصریح کرد : متاسفانه عده ای که در گذشته از طریق رانت های حاصل از قیمت گذاری دستوری و یا سیستم حواله ای ، منافعی حاصل کردند ، امروز صنایعی را نیز در دست گرفته اند که البته نقش کوچکی در صنعت فولاد دارند اما با در اختیارگرفتن تریبون های مختلف ، به دنبال ایجاد التهاب در بازار فولاد هستند و اینگونه القاء می کنند که بورس کالا کارکرد مثبتی در این زمینه ندارد تا دوباره همان سیستمی که رانت ایجاد می کرد را دوباره احیا کنند .
منصور یزدی زاده اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان به عنوان یک مجموعه ملی ، هرچند رویکرد اقتصادی نیز دارد اما به هرقیمتی حاضر به فروش محصول خود نیست و حاضر نیست که به مصرف کننده آسیب برسد .
وی افزود : قیمت های صادراتی معیار خوبی برای تعیین قیمت درداخل است و نباید قیمت های داخلی از قیمت های صادراتی بیشتر باشد . البته عده ای تلاش کردند این امر را مغایر با حق و حقوق سهامداران جلوه دهند در حالیکه قیمت های منطقی به نفع سهامدار نیز هست و آنها نیز راضی به گرانفروشی نیستند ضمن اینکه گرانفروشی علاوه بر ظلم به جامعه ، پشتوانه هم ندارد و باعث می شود با کاهش قیمت ها ، ایجاد بحران گردد .
ذوب آهن اصفهان زمانی که احساس کرد ممکن است قیمت هایی در بورس کالا شکل بگیرد که موجب سواستفاده گردد ، داوطلبانه پایه قیمت عرضه خود در بورس کالا را به صورت منطقی پیشنهاد داد . این کار در واقع یک قدردانی از وزارت صمت هم بود که در به تولید کنندگان فولاد کشور اعتماد کرد .
وی افزود : پس از اصلاح قیمت و رقابتی که در بورس کالا ایجاد شد ، سقف قیمت ثبت شده متناسب با قیمت های صادراتی است که بسیار منطقی می باشد و به دنبال ذوب آهن اصفهان ، فولاد خراسان هم به عنوان یک شرکت بزرگ تولید کننده مقاطع ساختمانی ، این کار را انجام داد.
یزدی زاده ابراز امیدواری کرد که فولادسازان در کنار سایر تکالیفی که در صنعت و اقتصاد کشور دارند ، بتوانند به عنوان یک بازوی قوی جهت تامین ارز مورد نیاز کشور در شرایط تحریم و فشارهای ظالمانه دشمن ، همچون گذشته موفق عمل کنند . این مهم مستلزم این است که در امر صادرات خللی ایجاد نشود تا این تولید کنندگان ، منویات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید را محقق سازند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار