کد خبر: ۸۵۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 03 June 2020
مدیرکل جدید امور مالیاتی استان کردستان در مراسمی با حضور معاون توسعه منابع سازمان مالیات کشور معرفی شد.
مدیرکل جدید امور مالیاتی کردستان معرفی شد

تابناک/ معاون توسعه مدیریت و منابع امور مالیاتی کشور در این مراسم اظهار کرد: امروزه در سطح دنیا و در ارتباط با نظام مالیاتی، سال‌هاست کشورها از شیوه سنتی گذر کرده و به سمت نظام هوشمند و الکترونیکی حرکت کرده‌اند.

نادر جنتی با اشاره به اینکه در زمان حال طرح جامع هوشمندسازی و الکترونیکی کردن نظام مالیاتی، بزرگترین پروژه الکترونیکی کشور است، افزود: این طرح جامع تمامی پایه‌های مختلف و متنوع شغلی و درآمدی و امور مربوط به آنها را دربرمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  تنها با اطلاعات دقیق و شفاف مالی تمامی مودیان است که می‌توان عدالت مالیاتی را متصور شد در غیر این صورت متاسفانه این امکان فراهم نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور مالیاتی کشور یادآور شد: از زمان تصویب قانون جامع مالیاتی در سال ۱۳۴۵ تاکنون حتی یک نفر نسبت به مالیات حقوق اعتراض نکرده است، چرا که همه چیز در این بحث کاملا شفاف و مشخص است.

جنتی اضافه کرد: زمانیکه اطلاعات شفاف باشد، درآمد، سود و در نتیجه میزان مالیات روشن و مشخص است و این عین عدالت است.

وضعیت کنونی اقتصاد کشور نیازمند ایجاد مشوق‌های مالیاتی است

معاون اقتصادی استاندار کردستان نیز با اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و رکود فعالیت بازار خواستار توجه بیشتر سازمان امور مالیاتی در امر ایجاد معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی شد.

 

جعفری همچنین با قدردانی از زحمات مجموعه مالیاتی کشور اظهار داشت: امروزه برای رصد فعالیت‌های اقتصادی نیازمند شفافیت مالی مودیان و ساز و کار مربوطه هستیم.

اخذ مالیات با اصول از اهداف اداره مالیات کردستان است

حسن سجودی مدیرکل جدید امور مالیاتی کردستان نیز ضمن اشاره به رئوس برنامه‌های خویش، خاطرنشان ساخت: اخذ مالیات با اصول و بدون کمترین هزینه اجتماعی با استفاده از ریزداده‌ها و بسترهایی که سازمان امور مالیاتی برای اخذ اطلاعات مالی مودیان در راستای طرح جامع مالیاتی فراهم کرده از اهداف این اداره کل است.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از زحمات علیرضا الوندی، حسن سجودی که پیش از این به عنوان معاون حسابرسی مالیاتی امور مالیاتی گیلان مشغول خدمت بود، به عنوان مدیرکل امور مالیاتی کردستان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار