اگر واقعاً شما مدعی حمایت از انقلاب، شهدا و اسلام هستید، ابتدا اموال و دارایی‌های خود، اعضای خانواده خود، وابستگان نزدیک به خود و نیز گردش مالی و نقل و انتقال دارایی‌های خود در طی دهه اخیر را شفاف با مردم در میان بگذارید! سپس به مردم بگویید هر کدام از فرزندان شما به چه کاری و چگونه مشغول شده است؟ شورای محترم اصولگرایی، بیایید به جای اجاره واژه‌های مقدس و صدها تفسیر اشتباه از دین و اتفاقات تاریخی ادیان، به قول خودتان با اعمال و عملکرد خویش به مردم ثابت کنید.
کد خبر: ۸۵۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶ 04 June 2020

پاسخی به بیانیه‌ی (اصولگرایان) برای رد اعتبارنامه تاجگردونبعد از انتشار بیانیه‌ی «اصولگرایان» با عنوان مواضع اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون اعتراض به اعتبار نامه تاجگردون» اینجا کلیک کنید در تابناک کهگیلویه و بویراحمد دکتر فرزاد رنجبر با ارسال متن زیر پاسخی به آن داده که این رسانه بر اساس رسالت خبری و اصل بی‌طرفی آن را منتشر می‌کنند.

در این جوابیه آمده است؛
شورای محترم اصولگرایی (سیاسیون ورشکسته) در استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر بیانیه‌ای را در لباس عدالت‌خواهی و با ژست انقلابی بر علیه دکتر غلام‌رضا تاجگردون صادر کردند. جماعت مدعی اصولگرایی به گونه‌ای از عدالت و مبارزه با تبعیض در این بیانیه سخن گفته‌اند که باستان‌شناسان و مفسران، نعوذبالله و استغفرالله احتمالاً نامه را شبیه به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر تفسیر خواهند کرد.
 
ضمن تشکر از این عزیزان به اصطلاح انقلابی، مواردی را با هدف اطلاع آنان و نیز جهت قضاوت مردم عزیز، عرض می‌نمایم.
 
۱_طهارت اقتصادی یکی از شروط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی می‌باشد و بالاتر از طهارت اقتصادی، تخصص و شایستگی برای پذیرفتن هر منصبی در جمهوری اسلامی ایران است.
آیا شما اعضای محترم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در مسئولیت‌هایی که داشته‌اید یا به دیگران سپرده‌اید، شروط تخصص و شایسته‌سالاری را رعایت کرده‌اید؟
زیرا در صورت عدم توجه به معیار شایسته‌سالاری، از بیانیه‌ی شما بوی کینه، جهل، منفعت‌طلبی و از همه مهمتر فرصت‌طلبی استشمام خواهد شد.

۲_ در بیانیه‌ی خود، سیره ائمه اطهار علیهم السلام و بویژه سیره‌ی ارزشمند مولا علی (ع) را مصداق و فرصتی برای رسیدن به عدالت معرفی کرده‌اید؛ و اما یک سؤال؛
در تمام نهادها و سازمان‌هایی که حضور داشته‌اید، چه نمره‌ای به خود خواهید داد و تا چه میزان به سیره‌ی ائمه‌ی اطهار علیهم السلام پایبند ماندید و پایبند هستید؟
آیا عملکرد شما در طول این سال‌ها برای تمام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد سبب افزایش پخمه‌سالاری، تبعیض، نگاه‌های سلیقه‌ای و نگاه بسته‌ی گاهاً مشابه قرون وسطی شده است؟ لطفاً عملکرد انقلابی (!) و سرشار از عدالت (!) خود را در زمان نمایندگی ستار هدایتخواه و سید قدرت حسینی، برای مردم شرح دهید.

 ۳_از گام دوم انقلاب گفتید، اما باید ابتدا توجهی به گام‌ها و عملکرد خودتان در گام اول بیندازید، آنگاه بر گام دوم متمرکز شوید و ببینید شما با گام‌های اشتباه خویش، آیا مانعی سد راه گام دوم و مانعی در برابر رشد اشخاص مستعد و نخبه بوده‌اید؟
در گام دوم انقلاب از شایسته‌سالاری و تخصص‌محوری گفته شده است، بیاید با خود و شهدای عزیز صادق باشید؛ در بحث تخصص، شایستگی و جوانگرایی، از بیست نمره چه نمره‌ای به برادران سید قدرت حسینی، مسعود حسینی و ... می‌دهید؟
اگر منصف، آگاه و با خود صادق باشید، قطعاً هر سه شخص فوق‌الذکر به دلیل ده‌ها و حتی صدها ضعف، نمره زیر ۵ خواهند گرفت.

 ۴_واژه‌های عدالت، مستضعف، انقلاب، اصولگرا و ده‌ها واژه مقدس دیگر را به بردگی سیاسی برای رسیدن به ریاست یا قدرت و ثروت گرفته‌اید. شما دقیقاً تا چه زمانی می‌خواهید با بازی کردن با واژه‌ها، احساسات مردم را به بازی بگیرید؟ آیا وقت آن نرسیده که به جای این همه سوءاستفاده از واژه‌های مقدس و همچنین جنگ و دعوای درون جریانی برای تصاحب مناصب، رسیدن به قدرت بیشتر و اجماع بر روی آقای x، یک مرتبه فقط یک مرتبه بر روی یک شیوه نوین اجماع نمایید تا مردم تفکر شما را عامل تمام فلاکت‌ها و بدبختی‌ها قلمداد نکنند؟
 اگر واقعاً به دنبال عدالت هستید، یک بار با مردم صادق باشید؛ واقعاً در این چهل سال و در ادوار گذشته مجلس و زمانی که شما در مناصب مختلف و حتی در مجلس حضور داشتید، تا چه اندازه به نخبگان بها دادید و شرایط را برای شکوفایی استعدادها فراهم کردید؟
 اتفاقاً بسیاری از مستضعفان امروز، نخبگان له شده‌ی ناشی از سوءمدیریت، جهل و منفعت‌طلبی برخی از شما بزرگان اصولگرا و حتی اصلاح‌طلب می‌باشند.

۵_ گفته‌اید رفتار تاجگردون باور به عدالت را در ذهن مردم مخدوش کرده!!
همه‌ی عدالت‌خواهان ابتدا خواهان رسیدگی قاطعانه نمایندگان و دستگاه‌های نظارتی به اتهامات و ابهامات مربوط به جناب تاجگردون و امثالهم هستند، اما شما به اصطلاح انقلابی‌ها از کدام مردم سخن می‌گویید؟ شما از همان مردمی سخن می‌گویید که اگر به قول شما به "وظیفه شرعی" خود برای حضور در انتخابات جامه‌ی عمل بپوشانند، تحت هیچ شرایطی مجلس رنگ و بوی امثال شما به اصطلاح انقلابیون را به خود نخواهد دید. زیرا تعداد اصولگرایان هر مجلسی با حضور مردم پای صندوق رأی نسبت عکس دارد؛ یعنی ما هرچه بیشتر شاهد حضور مردم پای صندوق‌های رأی باشیم، به همان اندازه شاهد حضور حداقلی شما برادران اصولگرا و به قولاً انقلابی در مجلس خواهیم بود. واقعاً مشکل از کجاست؟ مشکل از مردم است یا مشکل از بعضی شماست؟ من فکر می‌کنم مشکل ریشه در ناتوانی فکری (تفکرات پوسیده)، انحصارطلبی، قدرت‌طلبی، انباشت ثروت، دو رویی، عدم صداقت و ‌... دارد!

 ۶_ در قسمتی از بیانیه، اشاره فرمودید که مشروعیت نظام با حضور جناب تاجگردون در مجلس، به خطر خواهد افتاد!
 اول اینکه با این صحبت در ابتدا ضعف عملکرد شورای نگهبان را ناخواسته هدف قرار داده‌اید (امان از پیری و حافظه ضعیف). ثانیاً، مگر مشروعیت نظام به بودن یا نبودن یک شخص در مجلس ارتباط دارد؟(امان از ناآگاهی)
صرفاً جهت اطلاع شما برادران ورشکسته‌ی سیاسی باید عرض نمایم که مشروعیت اشخاص و نظام مستقیماً به مردم ارتباط دارد، حتی اگر انتخاب مردم خدای ناکرده شخص یا شخصیتی خطاکار باشد. و اگر شخصیتی منتخب مردم نباشد، از نظر قوانین و اصول حکومتِ مردم بر مردم، جایگاهش نامشروع و غصبی می‌باشد؛ پس سعی نمایید دل مردم را با تغییر رویه و دلبری بدست آورید تا حداقل منصب‌های شما غصبی نباشد.

۷_ فرمودید "مردم شعارها را با عملکردها می‌سنجند"!
خوب خود شما دقیقاً تا چه اندازه به شعارهایی که در تمام این سال‌ها داده‌اید اعتقاد دارید و تا چه اندازه عملکرد بعضی شماها با شعارهای شما همخوانی داشت و دارد؟

 ۸_ در قسمت دیگری به شدت به خوانین و کدخدایان سابق استان حمله‌ور شده‌اید!
 اول اینکه بعضی از شماها که از یک سو در هنگام انتخابات اخیر درب منازل بعضی منسوبین به کدخدایان و خوانین استان را برای یک عدد رأی از جا کندید، با فرزندان و نوادگان خوانین و کدخدایان عکس یادگاری و تبلیغاتی گرفتید و در یک حرکت عجیب، شرط باخداییِ کداخدایان را حضور در کنار کاندیداهای مورد نظرتان خوانده‌اید!!
 دوم اینکه برداشت بنده این است که سقف آرزوی شما این است تا با التماس و خواهش با خانواده‌های همین کدخدایان وصلت نمایید تا کلاس خانوادگی شما بالاتر رود. شاید هم با هدف استحکام انقلاب و برقراری عدالت در پی وصلت هستید!
 سوم اینکه در ادوار بعضی از کدخدایان دو ویژگی مهم وجود داشت؛

۱_به هر کسی بر اساس توانایی جایگاه می‌دادند یعنی مثلاً تفنگ را به یک آدم ترسو و ناآشنا با تفنگ نمی‌سپردند.

 ۲_هر چه بودند خودشان بودند، اهل تظاهر و سوءاستفاده از واژه‌های مقدس نبودند و شک نکنید بالاترین خیانت به انقلاب، عدم شایسته‌سالاری و سوءاستفاده از واژگان برای رسیدن به قدرت است.
 البته یادتان باشد ک اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار و نیز وابستگان بعضی از خوانین و کداخدایان سابق، دیگر این اشتباه فاجعه‌بارِ حمایت از شما را تَکرار نخواهند کرد تا عده‌ای این حمایت در سال ۹۸ را به اشتباه دال بر وجود پرونده امنیتی و ... نزد شما تحلیل تفسیر نمایند.

۹_ در قسمت دیگری از بیانیه، از واگذاری پیمان‌ها و پروژه‌ها به پیمانکاران، اقارب و جناح سیاسی جناب تاجگردون گفته شده است؛
فرض نماییم این موارد اتهام درست باشند که قطعاً چنین حرکتی محکوم است؛ اما کاش اکنون که این‌همه از گام دوم می‌گویید، چند گام به عقب برگردید و ببینید در تمام این سال‌ها چه بلایی بر سر عدالت، صداقت و به تبع آن اعتماد و اُمید مردم آورده‌اید! چرا پاسخگوی عملکرد خودتان نیستید حضرات اصولگرای انقلابی عدالت‌خواه؟!
کافیست لیست استخدامی‌ها و بورسیه‌های سفارشی زمان نمایندگی دوران شما و نماینده اسبق بویراحمد، و نیز عملکرد سید قدرت حسینی بررسی شود بعد شایسته‌سالاری و عدالت‌خواهی را مطالبه نمایید.
چه پیمانکارانی که در آرزوی سوار شدن بر پیکان سواری بودند اما امروز به ثروت‌های میلیاردی رسیدند و انبوهی از دارایی‌های میلیاردی را دارند. البته بد نیست به تصویر ثبت‌نام نماینده اسبق بویراحمد در تهران توجه نمایید تا بهتر بدانید بوی پیمانکار و اقارب و پروژه‌های میلیاردی از سمت شما هم به شکل عجیبی استشمام می‌شود.

 ۱۰_ آورده‌اید که جناب تاجگردون گفته‌اند "با روحانی به جهنم می‌روم ولی با به رئیسی به بهشت نخواهم رفت":
این جمله را نیز همانند واژه‌های مقدس برای بازی با احساسات مردم و نهادهای نظارتی به کار گرفته‌اید (سبک و استراتژی شما پیرمردان را ما می‌دانیم)، اما از محضر شما به اصطلاح اصولگرایان انقلابی یک سؤال دارم:
 چرا در صورت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، یک چوب خشک داغون با پرچم ضداصولگرایی به مجلس راه خواهد یافت اما بزرگ‌ترین نخبه بین‌المللی در لباس شما اصولگرایان راهی مجلس نخواهد شد؟

۱۱_ در قسمت دیگری از مطلب فرموده‌اید به کارگیری هشت خانم در منابع طبیعی بدون هیچ تخصصی:
به گونه‌ای فرمودید خانم بدون تخصص در منابع طبیعی، انگار شما در تمامی این سال‌ها هزاران فیلتر در مسیر تقسیم منابع و فرصت‌ها گذاشته‌اید تا هر مسئولیتی را به فرد شایسته آن واگذار نمایید! آیا در آموزش و پرورش به عنوان رکن و پایه اساسی تمام امور مربوط به توسعه، در زمان ریاست رفیق عزیزتان، استخدامی‌های آن بر اساس تخصص و شایسته‌سالاری بود؟ آیا استخدام‌های زمان علی محمد دانشی، علی‌وار بود؟ محمدی‌وار بود؟ یا دانشی‌وار بود؟!!
بی‌شک اکثریت مردم از استخدام‌های زمان مدیریت اُسطوره تکرارنشدنی حوزه آموزش، یعنی جناب آقای حاج علی‌محمد دانشی آگاه و باخبر هستند!
آیا لیست ۲۰ نفره جناب آقای هدایت‌خواه برای بورسیه بر اساس کوچکترین شایستگی صورت گرفته است؟

۱۲_ در جای دیگر از لزوم برابری و شفافیت در نظام جمهوری اسلامی برای شرکت در انتخابات گفته‌اید:
 شما شورای محترم اصولگرای انقلابی را به خون شهدای عزیز سوگند می‌دهیم سه مورد را برای ما شفاف‌سازی نمایید:

۱_حاضر هستید درباره‌ی میزان هزینه سید قدرت حسینی در انتخابات و منبع تأمین آن شفاف‌سازی نمایید؟
۲_حاضر هستید درباره‌ی میزان هزینه‌های جناب هدایتخواه در ادوار مختلف انتخابات به ویژه در سال‌های ۸۶، ۹۰، ۹۴ و منبع تأمین آن هزینه‌ها شفاف‌سازی نمایید؟
۳_ میزان هزینه میلیونی و شاید هم میلیاردی (!) کاندیدای شما در انتخابات مجلس در سال ۹۸ را شفاف و مستند اعلام می‌نمایید؟ منبع تأمین این مقدار پول را اعلام می‌فرمایید؟
بهرحال شما که ادعای انقلابی بودن، پایبندی به اصول و دغدغه عدالت دارید باید مشخص و شفاف‌سازی نمایید که هرکدام از فرزندان و وابستگان نزدیک به شما کجا و چگونه بکارگیری شده‌اند؟

 ۱۳_ در جای دیگری از بیانیه فرموده‌اید چرا در نظام جمهوری اسلامی عده‌ای باید بخورند تا جانشان براید و عده‌ای باید از گرسنگی جانشان درآید؟

از شما می‌پرسم، اعضای شورای انقلابی امثال؛ ... جزو افرادی هستند که می‌خورند تا جانشان براید یا جزو آنهایی هستند که گرسنگی کشیدن و هر لحظه ممکن است از شدت قناعت و گرسنگی جانشان درآید؟؟؟

اگر واقعاً شما مدعی حمایت از انقلاب، شهدا و اسلام هستید، ابتدا اموال و دارایی‌های خود، اعضای خانواده خود، وابستگان نزدیک به خود و نیز گردش مالی و نقل و انتقال دارایی‌های خود در طی دهه اخیر را شفاف با مردم در میان بگذارید! سپس به مردم بگویید هر کدام از فرزندان شما به چه کاری و چگونه مشغول شده است؟
شورای محترم اصولگرایی، بیایید به جای اجاره واژه‌های مقدس و صدها تفسیر اشتباه از دین و اتفاقات تاریخی ادیان، به قول خودتان با اعمال و عملکرد خویش به مردم ثابت کنید تا چه اندازه عدالتخواه می‌باشید، وگرنه همه امروز در جهان از عدالتخواهی صحبت می‌کنند و حرف زدن کار سختی نیست.

نویسنده معتقد است که شما مدیون و وامدار کلیدواژه‌ها و برچسب‌های ارزشی و انقلابی هستید تا با استفاده از آنها، ضعف‌های خود را پوشش دهید و به قدرت برسید.‌

لطفاً شفافیت و شفاف‌سازی را از خودتان شروع نمایید. انتظار داریم بیش از این با رفتارهای اینچنینی، ذهن‌های مردم و بخصوص جوانان و نخبگان اصولگرایی را مشوش نفرمایید و فرصت‌ها را از جوانان مظلوم اصولگرایی نگیرید.

اما در پایان لازم است به سخن ارزشمند و تاریخی مقام معظم رهبری که شما با سوءاستفاده از نام و سخنان ایشان در پی رسیدن به قدرت هستید،‌ اشاره نماییم که فرمودند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار