اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در 17 خرداد
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 17 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 06 June 2020

  به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 17 خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :
بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/3/17 تقدیم حضور می گردد :

تقویت فعالیت های اجتماعی برای پیشگیری از ناهنجاری ها در سواحل دریا

فرمانده انتظامی استان مازندران در حاشیه بازدید سر زده از طرح های ساماندهی سواحل دریا بر تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از ناهنجاری ها با همکاری همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی روز گذشته به همراه سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون اجتماعی استان به صورت سر زده از اقدامات و فعالیت های پلیس در حوزه های مختلف امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی طرح ساماندهی سواحل دریا در شهرستان های بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد بازدید کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در حاشیه این بازدید ها، گفت: در راستای طرح ساماندهی سواحل دریا، جلسات و برنامه ریزی گسترده ای در حوزه های مختلف با همکاری استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، دستگاه های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و سازمان های خدماتی و امدادی صورت گرفته است.

سردار میرزایی از اجرای طرح تابستانه پلیس همزمان با تعطیلات عید فطر پیش از موعد مقرر در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در سطح استان خبر داد و افزود: از آغاز طرح اقدامات موثری در راستای برخورد با تخلفات، جرائم و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی در سطح سواحل دریا و تفرجگاه ها صورت گرفته است.

سردار میرزایی از تشکیل کمیته های 12 گانه با شرح وظایف و ماموریت های مشخص در راستای اجرای طرح دریا خبر داد و افزود: پلیس علاوه بر مسئولیت کمیته امنیتی در برخی از کمیته ها نیز عضویت دارد که یکی از مهمترین این کمیته ها، کمیته فرهنگی و اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به نقش موثر اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای مقابله و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی واخلاقی در سواحل دریا بر تقویت این اقدامات با همکاری سازمان ها و دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان تاکید کرد.

سردار میرزایی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مشکلات و تهدیدات در سواحل دریا را وقوع حوادث از جمله غرق شدگی افراد در دریا برشمرد و افزود: از جمله علل شایع در وقوع غرق شدگی در آب های ساحلی دریای مازندران عدم آشنایی افراد به فنون شنا و شنا در مناطق ممنوعه است.

فرمانده انتظامی استان مازندران به برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در سواحل دریا اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای، اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی متناسب با سواحل دریا، نصب بنرهای هشداری و آموزشی، تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی با همکاری صدا وسیما از جمله این برنامه ها است.

 تعامل مردم و پلیس در طرح دریا گامی برای ارتقای نظم و امنیت اجتماعی

 معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران در بازدید از طرح های دریا، گفت: تعامل مردم با پلیس در طرح های دریا گامی موثر در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی است .

سرهنگ علی دستور در حاشیه بازدید از طرح دریا در شهرستان های بابلسر، فریدونکنار و محمودآباد با اشاره به رویکرد ایجابی پلیس در طرح دریا، افزود: اقدامات سلبی آخرین مرحله از اقدامات پلیس است.

وی با اشاره به اینکه مردم و مسافران نقش اساسی را در طرح های دریا دارند، افزود: هماهنگی بین مردم با پلیس و دستگاه های اجرایی گامی موثر در ارتقای امنیت اجتماعی، اخلاقی و رعایت حریم خانواده ها است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در طرح های دریا از سوی مردم و مسافران، گفت: مهمترین اصل، حفظ سلامتی و جان مسافران و خانواده ها است و همگان در قبال جان خود و دیگران مسئول هستند.

سرهنگ دستور با بیان اینکه پلیس علیرغم وظایف ذاتی در حوزه انتظامی، ترافیک و امنیتی در بحث فرهنگی و اجتماعی اقدامات موثری خواهد داشت از افزایش این اقدامات در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه تولید محتوا در فضای مجازی در سال جاری خبر داد .

سلفی مرگ، آخرین پلان زندگی جوان گیلانی

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از سقوط مرگبار جوان 25 ساله گیلانی حین عکسبرداری از بالای درخت به داخل دره ای در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مرگ جوانی در منطقه سخت سر، ماموران پاسگاه انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، جوانی 25 ساله اهل و ساکن رشت به همراه دوستش در حین عکسبرداری و فیلم گرفتن بالای درخت ناگهان دچار سانحه شد و به داخل دره سقوط کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: در این حادثه این جوان به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و با حضور عوامل اورژانس و امداد و نجات، جسد این فرد به سردخانه منتقل شد.

غرق 5 نفر در دریا و رودخانه های مازندران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از وقوع غرق شدگی و مرگ 5 نفر در دریا و رودخانه های استان در تعطیلات چند روز گذشته در شهرستان های نوشهر، عباس آباد، چالوس و تنکابن خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید جعفر ساداتی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری در ساعت 13 و 54 دقیقه روز چهارشنبه 14 خردادماه از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع غرق شدگی در آب های ساحلی شهرستان نوشهر، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه عزیمت می کنند.

وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، جوانی 23 ساله اهل و ساکن اسلامشهر استان تهران، حین شنا در دریا به علت عدم آشنایی به فنون شنا دچار سانحه غرق شدگی شد و جان خود را از دست داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران همچنین از وقوع غرق شدگی در شهرستان چالوس خبر داد و افزود: در این حادثه نیز جوانی 19ساله ساکن استان خراسان شمالی به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح غرق شد.

سرهنگ ساداتی با اشاره به غرق 5 نفر از اعضای یک خانواده در آب های ساحلی شهرستان عباس آباد از فوت یکی از اعضای این خانواده بر اثر غرق شدگی خبر داد و افزود: 4 عضو دیگر این خانواده با تلاش افراد بومی از غرق شدن و مرگ نجات یافتند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: در همین خصوص برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 در ساعت 19 و 34 دقیقه روز چهارشنبه 14 خردادماه در منطقه دو هزار شهرستان تنکابن، مردی 37 ساله که در کنار رود خانه ایستاده بوده به علت لغزش به داخل رودخانه سقوط کرد و غرق شد .

سرهنگ ساداتی با اشاره به وقوع حادثه مشابه در این منطقه از وقوع غرق شدگی یک زن 31 ساله به علت بی احتیاطی و سر خوردن از روی سنگ و سقوط به داخل رودخانه خروشان خبر داد و افزود: با توجه به شدت جریان آب جسد این زن در فاصله یک کیلومتری از محل حادثه کشف شد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با هشدار به شهروندان و مسافران در خصوص رعایت نکات ایمنی و مراقبت از خود و فرزندان شان در زمان استفاده از دریا و مواهب الهی کوه و جنگل توصیه کرد, حتما از طرح های ساماندهی سواحل دریا و مکان هایی که برای شنا تعیین شده استفاده کنند .

توقیف 32 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در طرح فاتح سوادکوه

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از توقیف 32 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در طرح عملیاتی فاتح در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام این خبر، گفت: در راستاي مبارزه و مقابله با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی، ماموران انتظامی این فرماندهی در حوزه های مختلف انتظامی و ترافیکی و پلیس های تخصصی طرح عملیاتی فاتح را در سطح حوزه استحفاظی به مرحله اجرا گذاشتند.

وی با اشاره به كشف 2 كيلو و 175گرم انواع موادمخدر در اين طرح از دستگیری 25 معتاد متجاهر و سارق در این طرح خبر داد و افزود: کشف یک تن چوب جنگلی قاچاق، کشف 3000 عدد قرص روانگردان، 44 کیلو شربت متادون از دیگر نتایج این طرح طی چند روز گذشته بوده است.

فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از توقيف 24 دستگاه خودرو و 8 دستگاه موتورسيکلت در این طرح خبرداد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 بازداشت سارق مشاعات ساختمانی در شهرستان بابلسر

فرمانده انتطامي شهرستان بابلسر از دستگيري سارق مشاعات ساختمانی با 12 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ حسین اسدی در تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان بابلسر، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت .

وي تصريح كرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، سارق حرفه‌ای را شناسايي و با هماهنگی مرجع قضائی در عملياتی غافلگيرانه دستگير کردند.

 

سرهنگ اسدی اظهار کرد: متهم در تحقیقات و بازجويي های فنی پليس به 12 فقره سرقت مشاعات ساختمانی در سطح شهرستان بابلسر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر، اظهار داشت : متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری سارقان زن در ساری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری 2 سارق زن و کشف 10 فقره سرقت در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید جعفر ساداتی با اعلام این خبر، گفت: ماموران انتظامی کلانتری 13 شهرستان ساری حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به زنی در حین سرقت دوچرخه از حیاط منزل مسکونی یکی از شهروندان مظنون شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصريح کرد: ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و این زن را به همراه همدستش دستگیر کردند.

سرهنگ ساداتی، افزود: برابر بررسی ها، متهمان که دارای سوابق متعدد کیفری بودند در تحقیقات پلیس به 10 فقره انواع سرقت در شهرستان ساری اعتراف کردند.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران به صاحبان منازل مسکونی هشدار داد: هنگام خروج از منزل از بسته بودن درب ورودی اطمینان حاصل کرده و درب آپارتمان و منازل را برای افراد ناشناس باز نکنند.

کشف چوب آلات جنگلی قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از توقیف خودرو وانت نیسان حامل چوب و کشف 2 تن چوب آلات جنگلی قاچاق خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ محمد صادق شاه نظری با اعلام این خبر، افزود :در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا به خصوص قاچاق منابع ملی، ماموران انتظامی پاسگاه دوهزار در پی کسب خبری مبنی بر حمل چوب قاچاق، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران پاسگاه انتظامی دو هزار موفق شدند، با شناسایی یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب قاچاق این خودرو را در اقدامی غافلگیرانه متوقف کنند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در بازرسی از این خودرو 2 تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار چوب 100 میلیون ریال برآورد شده است.

 

سرهنگ شاه نظری، خاطر نشان کرد: قطع درختان نه تنها تاراج منابع ملی بلکه تبعات زیست محیطی زیادی را در پی دارد لذا از شهروندان خواست با هوشیاری کامل پلیس را در انجام وظایف یاری کنند.

 کشف27 فقره انواع سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 27 فقره انواع سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، گفت: این طرح با هدف افزايش امنيت، آسايش و آرامش شهروندان و مبارزه با سارقان، فروشندگان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان بهشهر اجرا شد.

وی تصریح کرد: کشف 27 فقره انواع سرقت از جمله 13 فقره سرقت اماکن خصوصی ، 5 فقره سرقت قطعات داخل خودرو، 3 فقره سرقت منزل ، 2 فقره سرقت مغازه ، یک فقره سرقت موتور سیکلت ،یک فقره سرقت احشام ، یک فقره سرقت اماکن دولتی و یک فقره سایر سرقت ها از جمله موفقیت های این طرح بوده است.

سرهنگ عنایتی با بیان اینکه در این طرح 37 خودرو و 55 موتور سیکلت متخلف توقیف شد، اظهار داشت : در این طرح 6 معتاد متجاهر به همراه 9 خرده فروش مواد مخدر دستگیر و مقادیری انواع مواد مخدر از آنان کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات از فعاليت مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنيت عمومی در شهرستان را از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام کنند.

دستگیری سارقان موتورسيكلت در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان " گلوگاه " از کشف 6 فقره سرقت موتورسيکلت بادستگیری 2 سارق خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ اسماعیل حسن زاده در تشريح اين خبر، گفت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان و طرح شکاياتي مبني بر سرقت موتورسيکلت آنان به شگرد هاي مختلف، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهي قرار گرفت.

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه با بيان اينكه با بررسي هاي ويژه کارآگاهان آگاهي و کشف سرنخ هايي از سرقت هاي رخ داده در اين شهرستان، اقدامات اوليه برای شناسايي افراد مظنون صورت پذيرفت، افزود: ماموران مبارزه با سرقت پليس آگاهي با در کنار هم قرار دادن دلايل و شواهد و شيوه شگردهاي سرقت و آثار به جا مانده از سارق و سارقان موفق به شناسايي 2 سارقان سابقه دار شدند.

سرهنگ حسن زاده، اظهار داشت: ماموران با هماهنگی قضائي در عمليات ويژه پليسي 2 سارق را دستگير کردند که متهمان در بازجويي اوليه به 6 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف و با قرار بازداشت روانه زندان شدند.

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار