کد خبر: ۸۵۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 06 June 2020
معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر: مصرف برق استان‌های خراسان رضوی و کهگیلویه و بویر احمد از حد مجاز بیشتر شده و در حالت قرمز است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شقایق یوسفی در گفتگو صداوسیما با اشاره به اینکه وضعیت مصرف برق این هفته نسبت به هفته گذشته به دلیل کاهش دمای هوا بهتر شده است افزود: استان‌هایی که وضعیت مصرف برقشان قرمز است یعنی از حد مجاز تجاوز کرده و باید ۱۰ درصد از میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه برای هر استان با توجه به شرایط تولید و محدودیت‌های توزیع، سقف مصرف مشخص و ابلاغ شده است گفت: هم اکنون وضعیت برخی از استان‌ها مانند سمنان، اصفهان، تبریز، بوشهر، هرمزگان و اهواز زرد است که این به معنای الزام کاهش ۵ درصدی مصرف در این استانهاست.
معاون دفتر مدیریت مصرف و امورمشترکان توانیر ادامه داد: در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده است باید از مصارف غیر ضروری جلوگیری شود.
مشکلات ناشی از نواسانات برق تامین خسارت می‌شود
معاون دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: شرکت بیمه، خسارت مشترکان برقی را که به دلیل نوسانات برق دچار زیان شده اند را پرداخت می‌کند.
شقایق یوسفی با اشاره به اینکه قرارداد شرکت توانیر با شرکت بیمه برای سال ۹۹ بزودی منعقد می‌شود افزود: پرداخت خسارت شامل مشترکان خانگی و تجاری است.
وی با بیان اینکه طبق قرارداد اعلام شده، سقف تعیین شده برای تجهیزات ۱۲ میلیون تومان است گفت: پس از ایجاد خسارت و اعلام مشترکان، کارشناس شرکت بیمه گذار به محل حادثه اعزام و پس از اعلام نظر کارشناسی میزان خسارت تعیین و به مشترک پرداخت می‌شود.
معاون دفتر مدیریت مصرف و امورمشترکان توانیر ادامه داد: برخی پرونده‌های سال ۹۸ همچنان بلاتکلیف مانده که آن‌ها نیز در حال بررسی است.
یوسفی گفت: خسارت بیمه در صورت محرز شدن ایجاد ضرر به دلیل نوسانات و یا مشکلات شبکه، پرداخت می‌شود.
وی افزود: خسارات شامل حوادثی مانند آتش سوزی، نقص عضو و یا نقص تجهیزات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار