استاندار مازندران تشکیل سازمان مدیریت پسماند را نقطه عطفی در مدیریت شهری استان توصیف کرد و گفت:حل معضل پسماند اولویت اول مازندران است و این مقوله همواره از نخستین پیگیری‌های استان در سطوح ملی نیز بوده است.
کد خبر: ۸۵۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 07 June 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند مازندران با اشاره به این که فقدان یک تشکیلات برای مدیریت منسجم پسماند در استان احساس می شد، افزود: با تشکیل سازمان مدیریت پسماند، مدیریت و ساماندهی این حوزه منسجم و متمرکز و در قالب برنامه ای دقیق و زمان بندی شده طرح های لازم به پیش می رود.

وی تاکید کرد: کسی که می خواهد در سازمان پسماند استان فعالیت کند، باید عاشق مازندران باشد چراکه این کار، رسالتی قلبی و اعتقادی و وظیفه ای شبانه روزی است.

حسین زادگان خطاب به شهرداران استان تاکید کرد مازندران پاک، زیباسازی معابر و مبلمان شهری، ساماندهی و اقتصادی کردن سواحل، توسعه فضای سبز و درختکاری و نهادینه کردن مدیریت شهری در جامعه از جمله محورهای ماموریتی شهرداری های استان است.

مقام عالی دولت در مازندران از شهرداران خواست طرح ساماندهی سواحل را جدی بگیرند و گفت: ساحل مناسب می تواند موجب جذب گردشگر و منبع درآمد باشد ،پس انتظار داریم شهرداران ساحل را رونق دهند و به عنوان یک اولویت بنگرند.

حسین زادگان با تاکید بر این که سواحل باید اقتصادی شوند و یکی از زمینه های تحقق این مهم، ایجاد بازارچه های محلی و منطقه ای است، اظهار داشت: ساحل می تواند الگوی رفتار فرهنگی و نماد مازندران پاک باشد.

وی با بیان این که مازندران پاک، درختکاری و توسعه فضای سبز، زیباسازی معابر و ورودی ها و مبلمان شهری از جلوه ها و مصادیق زیبایی شهرهاست، تصریح کرد: نهضت درختکاری می تواند در پایداری شهر پاک و زیبا کمک کند.

استاندار مازندران ادامه داد: شهرداری ها در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با برنامه های کیفی و همکاری با دستگاه ها و نهادهای انقلابی، فرهنگی و تبلیغی، زمینه را برای معرفی رشادت ها و جانفشانی های نسل آن دوران شکوهمند و ماندگار به جوانان فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از شهرداران که به رغم کمبود امکانات با تمام انگیزه و توان برای مقابله با کرونا در کنار مردم و دیگر مجاهدان این عرصه تلاش کردند، قدردانی کرد وگفت: باید آگاه باشیم که خطر کرونا همچنان باقی است و نباید عادی انگاری در جامعه جا بیفتد لذا انجام یک کار فرهنگی تبلیغی و آگاه کننده در راستای رعایت بهداشت فردی و عمومی کماکان جزو اولویت ها است.

تشکیل سازمان پسماند برای استان مازندران هفته گذشته در هیات دولت تصویب و از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است و بر اساس این مصوبه تمامی سازمان های مرتبط با این موضوع در شهرداری های استان باید منحل می شود.

بر اساس موافقت شورای اسلامی شهرها و شهرداری ها در شهرهایی که سازمان پسماند در بدنه شهرداری ها وجود دارد، این سازمان ها از این نهاد مدیریت شهری منفک می شوند و در زیر مجموعه سازمان پسماند قرار می گیرند.
با تصویب اساسنامه سازمان ایجاد چارت اداری سازمان پسماند در استان مازندران نیز در دستور کار قرار گرفته است و از این پس تمام مسئولیت های حوزه پسماند و زباله به سازمان پسماند استان واگذار شده است.

تا پیش از تشکیل سازمان پسماند، مسئولیت این بخش از سوی اداره کل دفتر شهری و یا سازمان همیاری شهرداری ها پیگیری می شد که بخشی از ناهماهنگی ها نیز ناشی از تعدد متولی بود.

براساس آمار روزانه سه هزار تن زباله دراستان مازندران تولید می شود. با راه اندازی ۲ نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر حدود ۷۰۰ تن از این زباله ها فراوری وتبدیل به انرژی و برق می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار