حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به اینکه فهما فضای جدیدی در جهت تلاش مضاعف در مساجد است اظهار کرد: فهما رقابت سالمی بین تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور حتی کانون‌های که در دورترین نقاط و در روستا‌های محروم هستند ایجاد می‌کند تا فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را بازتاب و انعکاس دهند.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 07 June 2020
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: «فهما» رقابت سالمی بین تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور حتی کانون‌های که در دورترین نقاط و در روستا‌های محروم هستند ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام ارزانی در آیین رونمایی از سامانه اختصاصی فهما استان همدان که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و برخی از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد همدان برگزار شد اظهار کرد: هدایت نسل جوان به مساجد با ابزار فرهنگ و هنر در اولویت برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدلی جهت رقابت منسجم و هماهنگ بین کانون‌های فرهنگی ـ. هنری مساجد کشور تا پایتخت فهما معرفی شد افزود: معرفی پایتخت فهما فضای بسیار خوبی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ما می‌توانیم در این فضا با برنامه‌ریزی درست ایده‌های ناب را مبادله و اشتراک‌گذاری کنیم تا با ایجاد رقابت سالم بین کانون‌ها باعث رشد و پیشرفت این مجموعه‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.

وی بیان کرد: با استفاده از فهما هر کانونی می‌تواند از وضع خود مطلع شود و این فقط مقایسه با خود نیست بلکه مقایسه با دیگر کانون‌های شهری، استانی و کشوری است و این پله‌ای برای ارتقا و فرصتی ارزشمند برای استفاده از ایده‌ها است.

ارزانی با اشاره به اینکه فهما فضای جدیدی در جهت تلاش مضاعف در مساجد است اظهار کرد: فهما رقابت سالمی بین تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور حتی کانون‌های که در دورترین نقاط و در روستا‌های محروم هستند ایجاد می‌کند تا فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را بازتاب و انعکاس دهند.

وی در ادامه گفت: سال گذشته در معرفی پایتخت فهما برخی کانون‌های روستایی توانستند در رقابت با سایر کانون‌های شهری پیروز میدان باشند و به عنوان کانون فعال و الگو در کشور معرفی شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید در جهتی حرکت کنیم تا کارکرد‌های مسجد همانند سال‌های اوایل انقلاب باشد و مساجد به مرکز فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، عبادی، اجتماعی و رفع مسائل و مشکلات محله و جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ نرم به جنگ پرقدرتی تبدیل شده است گفت: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را در فضای مجازی به حد مطلوب و کمال برسانیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار