معاون استاندار ایلام؛
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در ادامه بر رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها بهداشتی تاکید کرد و گفت: هر تصمیمی برای اجرا نیازمند مصوبه ستاد کرونا است و هرگونه تجمعی که خطر شیوع کرونا را بالا ببرد ممنوع است.
کد خبر: ۸۵۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 08 June 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛محمد نوذری با ذکر این نکته که در شرایط فعلی راهی جز زندگی کردن با کرونا نداریم، افزود: زندگی با کرونا به منزله بی تفاوتی و عادی سازی بحث کرونا در جامعه نیست.

وی با اشاره به لغو یک مسابقه ورزشی به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: این مسابقه قرار بود بدون تماشاگر برگزار شود اما به خاطر تجمع تماشاگران لغو شد.

نوذری در ادامه به اجرای سه مرحله موفق طرح غربالگری در نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: مرحله اول با استفاده از شماره تلفن گویای ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی Salamat.gov.ir انجام شد و مرحله دوم مربوط به طرح غربالگری افراد مشکوک که با بیماران کرونایی ارتباط داشته اند انجام شد و مرحله سوم نیز بصورت هدفمند افراد مسن بالای ۶۰ سال و افراد پرریسک را تحت پوشش قرار می دهد.

وی مجموعه اقدامات حوزه بهداشت و درمان را موفق ارزیابی کرد و گفت: اینجا باید اذعان داشت که نظام سلامت کشور از موفق ترین های نظام های سلامت در جهان است که در قضیه کرونا همه شاهد دستاوردها و عملکرد خوب آن بودیم که منتج به کاهش میزان ابتلا به بیماری و کاهش میزان مرگ و میر نسبت به دیگر مناطق جهان شد.

وی افزود: البته اینجا نباید از مشارکت خوب مردم در همراهی با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند غافل شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در ادامه به برخی از مصوبات ستاد ملی کرونا اشاره کرد و افزود: از جمله مصوبات این بود که علاوه بر مناطق سفید از ابتدای تیرماه در تمامی مناطق زرد نیز نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد مهدهای کودک، کلاس‌های قرآن و آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه زبان نیز از ۲۴ خرداد با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها فعالیت خود را آغاز می کنند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار