مسئول ستاد مبارزه با کرونا در ورزش فارس با بیان اینکه تامین سلامت تمام ورزشکاران از اولویت های این ستاد است ، افزود: برای فعالیت مدارس فوتبال به دلیل شرایط خاصی که دارد منتظر دریافت مجوز از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا در ورزش هستیم.
کد خبر: ۸۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 08 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:کمبود منابع مالی برای تامین دستورهای بهداشتی و نبود زیرساخت های مناسب در ورزشگاه های کشورمان در این شرایط کار را برای مدارس فوتبال که با استقبال زیاد قشر جوان به ویژه در فصل تابستان مواجه است، سخت خواهد کرد.

هم اینک حدود چهار ماه است که فعالیت های ورزشی در سایه کرونا قرار گرفته و بسیاری از مدارس فوتبال بر اثر عدم فعالیت متحمل ضرر و زیان شده اند و به نظر نمی رسد که بتوانند با این هزینه هایی که برای شروع فوتبال در پروتکل ابلاغ شده است توان اجرای آن را داشته باشند.

شماری از کارشناسان بر این باورند با فرارسیدن تابستان و شروع مدارس فوتبال در این فصل که بیشترین مخاطب را دارد آیا با اجرای پروتکل که هزینه بر است، سودی برای دارنده مدارس در پی دارد که بخواهد فعالیت کند؟ اگر چه اکثرا در این سال ها به دنبال تامین منافع خود بودند و از کیفیت خبری نبوده است.

پیش از شروع کرونا و در سال های اخیر بیشتر مدارس فوتبال فارس همیشه با اعتراض و انتقاد کارشناسان امر از نظر کیفیتی روبرو بوده است و حال اینکه آنها بخواهند در زمان شیوع کرونا پروتکل ابلاغی را که بیشتر برای سلامت بازیکنان در نظر گرفته شده اجرا کنند، آیا از پس آن بر می آیند؟

از زمانی که تیم های فوتبال برای شروع مسابقات تست کرونا را از بازیکنان خود آغاز کردند تاکنون تیم هایی نظیر گل گهر سیرجان ، سایپا تهران ، تراکتورسازی ، پرسپولیس ، سپاهان و چند تیم دیگر آزمایش داده اند که نتیجه آزمایش چند بازیکن و اعضای تیم ها مثبت شده است و شروع این رقابت ها در پرده ای از ابهام قرار گرفته است.

از آنجا که مدارس فوتبال از حساسیت زیادی برخوردار است و اکثر علاقه مندان را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند کار برای فعالیت در این شرایط سخت تر خواهد شد.

اکثر مدارس فوتبال زمین های اجاره ای دارند حال اینکه هر کدام از آنها بخواهند در هر سانسی که یک و نیم ساعت تعیین شده پروتکل بهداشتی را اجرا کنند ،زمان زیادی صرف خواهد شد و آیا وقتی باقی می ماند تا در یک محدوده از زمین با رعایت فاصله اجتماعی تمرین کنند؟

 

مسوول ستاد مبارزه با کرونا در ورزش فارس : هنوز مجوز شروع مدارس فوتبال صادر نشده است

مسوول ستاد مبارزه با کرونا در ورزش فارس با بیان اینکه تامین سلامت تمام ورزشکاران از اولویت های این ستاد است ، افزود: برای فعالیت مدارس فوتبال به دلیل شرایط خاصی که دارد منتظر دریافت مجوز از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونا در ورزش هستیم.

دکتر کاوه باشتی ادامه داد: می کوشیم با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا برای پیشگیری و رعایت کامل پروتکل بهداشتی از شیوع این بیماری در جامعه ورزش جلوگیری کنیم.

رییس هیات پزشکی ورزشی فارس بیان کرد: تاکنون ۱۶ اطلاعیه از سوی ستاد مرکزی مبارزه با کرونا صادر شده است و توانستیم بسیاری از رشته های ورزشی را با رعایت پروتکل فعال کنیم.

باشتی با بیان اینکه ماموران کنترل سلامت هیات پزشکی ورزشی به صورت شبانه روزی فعالیت رشته ها را زیر نظر دارند افزود : تمام فعالیت باشگاه و رشته های ورزشی به ستاد مرکزی ارسال می شود و با اینکه مدارس فوتبال با استقبال زیادی مواجه است می کوشیم هر چه زودتر دستور بازگشایی را دریافت کنیم.

 

 


استقبال کم خانواده ها از مدارس فوتبال در شرایط کرونایی

پیشکسوت و مربی فوتبال مدرسه احسان شیراز گفت : راه اندازی ترم تابستانه مدارس فوتبال در این شرایط حساس بستگی به رعایت کردن پروتکل بهداشتی دارد.

مجید عجم پور ادامه داد: پیش از شیوع کرونا، مدرسه فوتبال احسان در چهار فصل فعالیت می کرد اما پس از این بیماری ترم های زمستان و بهار تعطیل شد و تکلیف ترم تابستانی هم با این وضعیت مشخص نیست.

وی اضافه کرد : برای ما آن چه که اهمیت دارد سلامتی علاقه مندان است ضمن اینکه خانواده ها برای حضور فرزندانشان دراین شرایط حساسیت دارند وبنظر نمی رسد با راه اندازی مدارس فوتبال شاهد استقبال از سوی آنها باشیم.

این کارشناس ورزشی نویس با این حال اعلام کرد : باید ببنیم در ادامه از سوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش چه تصمیم هایی در مورد مدارس فوتبال گرفته می شود.

فعالیت مدارس فوتبال با نبودن زیر ساخت های بهداشتی اشتباه است

مدیر مدرسه فوتبال استقلال شیراز با اشاره به اینکه بیماری کرونا را نباید شوخی گرفت گفت: در این شرایط که شیوع کرونا دوباره اوج گرفته برای سلامتی علاقه مندان که بیشتر آنها نوجوان، جوان و حتی نونهال هستند باز کردن مدارس فوتبال با نبودن زیرساخت های بهداشتی، اشتباه است زیرا خطر ابتلا در کمین است.

امیر موسوی ادامه داد: تمام زمین های چمن شیراز از نظر ساختاری برای اجرای پروتکل بهداشتی ستاد کرونا استاندارد نیست و پیش از این ویروس هم با مشکل مواجه بود.

او افزود: مدارس فوتبال باید ابتدا زمین های چمن را اجاره و سپس زمینه رعایت بهداشتی کردن محل تمرین را فراهم کنند و به نظر نمی رسد بتوانند از پس هزینه های آن بر آیند ضمن اینکه برخی از مدارس بیشتر منافع خود را در نظر می گیرند.

موسوی اضافه کرد: از آنجا که مدرک کارشناسی میکروبیولوژی دارم این ویروس از لحاظ ژنتیکی ساختارش دائم تغییر می کند از این رو غیر قابل پیش بینی است و نباید برای راه اندازی مدارس فوتبال بی گدار به آب بزنیم.

 


بعید است مدارس فوتبال فارس بتوانند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند

همچنین مسوول مدرسه پویش شیراز در این باره گفت: مدارس فوتبال فارس اینقدر به در و بی پیکر هستند از این رو بعید است بتوانند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

حسین انصاری ادامه داد: بسیاری از مدیران مدارس فوتبال فقط دنبال کسب در آمد هستند و از اصول بهداشتی آگاهی ندارند و همین امر مهمترین چالش پیش روی بازگشایی مدارس است زیرا با این زیر ساخت های ضعیف بهداشتی و تمرینی اطلاع از وضعیت سلامتی بازیکنان کاری بسیار سخت است.

او با بیان اینکه اصولا فوتبال بازی پر برخوردی است افزود: این پرسش مطرح می شود که چگونه می توان با زدن ماسک به ویژه در هنگام دویدن و فعالیت ورزشی که تنفس را سخت می کند، فوتبال بازی کرد؟

انصاری بیان داشت : اگر شرایط برای بازگشایی مدارس فوتبال در فارس که بیش از ۱۲۰ باشگاه فعالیت می کنند فراهم شود آنگاه باید افراد زیادی نیز آموزش ببیند تا بتوانند بر کار باشگاه ها و رعایت اصول بهداشتی نظارت کنند تا بعدا از بازکردن آن پشیمان نشویم.

بهتر است مدارس فوتبال با رعایت اصول بهداشتی باز شود

همچنین یکی دیگر از فعالان مدارس فوتبال در فارس با بیان اینکه از آنجا که بسیاری از مشاغل سخت تر فعالیت خود را آغاز کرده اند، گفت : بهتر است مدارس فوتبال هم با رعایت اصول بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

غلامرضا حقیقی پویا مدیر مدرسه فوتبال کولاک شیراز ،در گفت و گو با ایرنا بیان داشت : کرونا نه تنها بر تمام مشاغل اثر گذاشته است بلکه بر ورزش هم با اینکه سلامت جامعه را از این راه تامین می کرده نیز اثر منفی داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه زندگی کردن در این شرایط ادامه داشته است می توان باشگاه های فوتبال را تقویت کرد تا با ورزش سیستم ایمنی بدن بازیکنان را برای مقابله با این بیماری مقاوم تر کنند.

حقیقی پویا اظهار امیدواری کرد تا با ریشه کن شدن این ویروس خطرناک شادی و نشاط به جامعه باز گردد.

 

دبیر هیات فوتبال فارس: برای مدارس فوتبال دستور خاصی داده نشده است

دبیر هیات فوتبال فارس با اشاره به اینکه هنوز دستور العمل خاصی برای فعالیت مدارس فوتبال صادر نشده است ، بیان کرد: از سوی وزارت ورزش و جوانان برای شروع رشته هاو باشگاه های مختلف ورزشی یک دستور العمل کلی صادر شده است که فوتبال هم جدا ازآن نیست.

کوروش امامی فر ادامه داد: برای شروع مدارس فوتبال با توجه به اینکه مخاطبان زیادی دارد باید حساسیت و تمهیدات خاصی در این شرایط در نظر گرفته شود و احساسی نمی توان تصمیم گرفت.

وی اضافه کرد : بسیاری از مدارس فوتبال زمین اختصاصی ندارند که بخواهند تمام اصول را رعایت کنند و از آنجا که انها زمین ها را اجاره می کنند به نظر می رسد رعایت پروتکل بهداشتی کار را برای مدارس فوتبال سخت کند ضمن اینکه ملزم به رعایت اصول هستند و گرنه اجازه فعالیت دریافت نخواهند کرد.

امامی فر افزود: اینکه از سوی برخی از مسوولان مدارس فوتبال در شبکه های اجتماعی مطرح می شود که در بسیاری ازاستان ها فعالیت مدارس آغاز شده است، واقعیت ندارد برای اینکه اثبات کنیم حرف آنها شایعه ای بیش نیست با چندین استان تماس گرفتیم و مشخص شد آنها نیز منتظر دستور از سوی ستاد مبارزه با کرونا هستند.

دبیر هیات فوتبال فارس همچنین اشاره کرد : با رییس هیات پزشکی ورزشی فارس که مسوول ستاد مبارزه با کرونا درورزش این استان هستند نشستی برگزار کردیم و دغدغه مربیان را که حدود چهار ماه است بیکار شده اند گوشزد کردیم.

امامی فر اظهار امیدواری کرد شرایطی فراهم شود تا مدارس فوتبال هم که سالهاست سرمایه گذاری کرده اند کار خود را شروع کنند و ما نیز تابع ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

همزمان با فصل تابستان فعالیت مدارس فوتبال در شیراز و فارس همه ساله از اوایل تیر ماه کار خود را آغاز می کنند.

 

بر اساس آمار موجود، حدود ۱۴۰ مدرسه فوتبال در استان فارس فعال است که ۳۸ مدرسه در شهر شیراز وجود دارد که این تعداد مدارس فوتبال هم تهدید است و هم فرصت.
بی کیفیت بودن برخی مدارس، تعداد کم ناظران، ازدحام بیش از حد بازیکنان به هنگام آموزش در یک محوطه کوچک، تهدید محسوب می شود، اما حضور هزاران علاقه مند به فوتبال در مدارس یک فرصت است برای پرکردن اوقات فراغت و کشف استعدادها مشروط بر اینکه خوب آموزش ببینند و خوب هم نظارت شوند.

اوایل اسفند ماه ۹۸ با اوج گیری شیوع بیماری کرونا تمام فعالیت های ورزشی در سراسر ایران لغو شد.

براساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در اردیبهشت ماه ۹۹ ، فعالیت برخی از رشته ها و باشگاه های ورزشی نیز با رعایت اصول بهداشتی آغاز شد.

قرار است مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از هشتم و مسابقات فوتبال دسته لیگ آزادگان از دهم تیر ماه ۹۹ بدون حضور تماشاگر آغاز شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار