کد خبر: ۸۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 08 June 2020
 
تابناک/رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا کنون ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۳۵۱ نفر رسید.
 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهار کرد: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.  بر اساس همه شواهد و مطالعات و توصیه‌های جهانی، همچنان شستن مکرر دست‌ها برای ۲۰ ثانیه با آب و صابون، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک به خصوص در هنگام حضور در تجمعات و فروشگاه‌ها به قوت خود باقی است. نگاهی به تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که افزایش اندک روزانه را در روزهای اخیر شاهد هستیم و مردم باید بیشتر به رعایت نکات بهداشتی توجه کنند. به نظر می‌رسد در مورد کرونا، عادی پنداری اتفاق افتاده که پیامدهای ناگواری را در روزهای آتی خواهد داشت. البته بسیاری از شهرستان‌ها در وضعیت سفید هستند و انتظار داریم مردم با رعایت نکات بهداشتی این وضعیت سفید را حفظ کنند و وضعیت استان‌های با وضعیت قرمز نیز سفید شود.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی        
2 آذربایجان غربی        
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)        
5 البرز        
6 ایلام ۴۴ ۷۱   ۱۲۱۸
7 بوشهر        
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۴۴ ۳۰ ۷۷۷ ۸۲۹
10 خراسان جنوبی ۱۲ ۴۶ ۷۲۶ ۷۸۷
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۵ ۱۴۱ ۸۳۰ ۲۴۲۲
13 خوزستان ۷۶۴ ۷۰۱ ۱۹۳۲۲ ۲۰۶۷۴
14 زنجان      
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان        
17 فارس ۱۲۲ ۱۱۵ ۵۸۹۴ ۶۷۶۹
18 قزوین        
19 قم ۲۱      
20 کردستان ۱۸۳ ۱۷۳ ۲۰۰۹ ۴۱۶۷
21 کرمان ۱۴۷ ۹۰   ۲۴۹۰
22 کرمانشاه ۲۲۳ ۱۵۷   ۶۶۹۸
23 کهگیلویه و بویراحمد        
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۱۶۰      
27 مازندران        
28 مرکزی ۶۹ ۱۷۶   ۲۴۱۶
29 هرمزگان ۳۵۸ ۷۵   ۵۹۶۳
30 همدان        
31 یزد        

***

ابتلای ۲۰ هزار نفر در خوزستان به کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز ۷۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خوزستان شناسایی شد.

علی احسان‌پور، سخنگوی علوم پزشکی اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مطابق آخرین اطلاعات دریافتی از آزمایشگاه های تشخیص کرونا در خوزستان، از دیروز تا امروز (۱۸لغایت ۱۹خرداد) موارد شناسایی به شرح زیر اعلام میگرد:

حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۳۹۰ مورد
حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول: ۲۴۲ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان: ۱۲۵ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر: ۶ مورد
حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان: ۱مورد

شناسایی شده است و به محض دریافت اطلاعات دقیق محل سکونت افراد جدید شناسایی شده، آمار تفکیکی اعلام می‌گردد. از مجموع بیماران جدید شناسایی شده، ۶۰۹ بیمار با نظارت مستمر کارشناسان مرکز بهداشت در قرنطینه خانگی و ۱۵۵ بیمار نیز بستری شدند.

وی افزود:با احتساب موارد جدید، تعداد کل مبتلایان ۲۰۶۷۴ نفر میباشد ودر حال حاضر ۶۵۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان هستند. خوشبختانه با تلاش های مدافعان سلامت مردم، ۱۹۳۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته یا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند. متاسفانه در شبانه روز گذشته، تعداد ۲ مورد در حوزه دانشگاه دزفول، حوزه دانشگاه جندی شاپور ۱۱ مورد و حوزه دانشگاه آبادان ۴ مورد و در حوزه دانشکده شوشتر ۱ مورد بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان کرمانشاه ۶۶۹۸ رسید

با شناسایی ۲۲۳ مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۶۶۹۸ نفر رسید.

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی شمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان کرمانشاه ۶۶۹۸ رسید گفت: از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۱۱۶۰ نفر جزو بیماران بستری و ۵۵۳۸ نفر نیز جزو بیماران سرپایی است

مهدی محمدی افزود: متاسفانه طی شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوتی جدید، جمع جانباختگان کرونا در استان از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون به ۱۵۷ نفر رسید. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۱۱۶۰ نفر بستری شدند که از این تعداد ۵۵۳۸ نفر ترخیص شده و ۳۱۲ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند. با انجام ۶۵۱ نمونه آزمایش شده در روز گذشته، تا کنون ۲۴۵۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

کرونا در کرمان رکورد زد/ابتلای ۱۴۷ نفر در یک روز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار موارد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان را طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷ مورد از میان ۴۵۷ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه های استان اعلام کرد و گفت: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۲۴۹۰ نفر رسید.

دکتر "مهدی شفیعی" ظهر امروز ۱۹ خرداد ماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان گفت: با مثبت اعلام شدن جواب آزمایش ۱۴۷ مورد دیگر از میان ۴۵۷ نمونه تست ارسالی به آزمایشگاه های استان مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان از آغاز اپیدمی تاکنون به ۲۴۹۰ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از ۱۴۷ موارد مثبت ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ مورد آن مربوط به افراد بستری در بیمارستان ها،۶۹ مورد بیماران سرپایی، ۶ مورد پرسنل و ۵۱ مورد اطرافیان بیماران می باشد افزود: بیشترین تعداد موارد مثبت در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ۶۳ مورد، دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۳۸ مورد و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ۱۸ مورد است. همچنین ۱۵ موارد مثبت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۳ مورد نیز در دانشکده علوم پزشکی سیرجان در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه از میان این افراد مبتلا شده ۶۰ نفر زن و ۸۷ نفر مرد هستند خاطر نشان کرد: از مجموع تعداد ۲۴۹۰ مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان تعداد ۸۶۳ نفر آنها بستری و ۱۶۲۷ نفر سرپایی و اطرافیان بیمار هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته گزارش فوت به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ اعلام نشده است خاطر نشان کرد: مجموع جانباختگان ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون ۹۰ نفر است.

افزایش ۳۵۸ موردی مبتلایان به کرونا در هرمزگان

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۳۵۸ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به ۵ هزار و ۹۶۳ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در ارتباط تلفنی خبر ۱۶ رادیو خلیج فارس گفت: از این شمار ۲۰۶ نفر در بندرعباس، ۵۱ نفر در رودان، ۲۹ نفر در قشم، ۲۵ نفر در بندرلنگه، ۱۴ نفر در حاجی آباد، ۱۳ نفر در میناب، ۱۲ نفر در سیریک، ۴ نفر در بندرخمیر و در جاسک و پارسیان هرکدام ۲ نفر ثبت شده است.

وی گفت: با شمار مبتلایان امروز، اکنون بندرعباس سه هزار و ۹۶۱ بیمار، میناب ۴۸۳، قشم ۳۵۰، رودان ۳۳۲، بندرخمیر ۲۱۹، بندرلنگه ۲۲۲، حاجی آباد ۱۵۵، کیش ۷۰، جاسک ۶۵، بستک ۳۸، سیریک ۳۷ پارسیان ۲۷ و در بشاگرد ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ ثبت شده اند.

به گفته دکتر نوروزیان، در ۲۴ ساعت گذشته خانمی ۶۵ ساله از بندرعباس با سابقه دیابت و فشارخون بالا و خانمی ۳۱ ساله دیگری از بندرعباس بدون سابقه بیماری بر اثر ابتلای به کرونا جانباختند و شمار کل جانباختگان به ۷۵ نفر رسید.

فوت ۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سیداحمد هاشمی اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۴۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد و متأسفانه ۴ نفر نیز بر اثر ابتلاء به این بیماری فوت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: تا ظهر ۱۹ خرداد، ۲ هزار و ۴۲۲ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۷۰ نفر بستری و هزار و ۴۵۲ نفر سرپایی هستند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۴۱ نفر افزایش یافت.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها گفت: در شهرستان‌های بجنورد هزار و ۳۰۳ نفر، شیروان ۲۸۰ نفر، فاروج ۱۴۸ نفر، مانه و سملقان ۲۳۱ نفر، جاجرم ۷۳ نفر، گرمه ۵۳ نفر، راز و جرگلان ۱۵۱ نفر و اسفراین ۱۸۳ نفر به طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان تصریح کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۸۳۰ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی گفت: آزمایش ۳ هزار و ۷۵۳ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۰۰ بیمار مشکوک به ابتلاء به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شمارمبتلایان کرونا در فارس رو به افزایش است/ مبتلایان کرونایی در فارس ۶۷۶۹ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۱۰۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است. از دو هزار نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۱۲۲ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۷۶۹ رسیده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز پنج هزار و ۸۹۴ نفر اعلام کرد.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: متاسفانه یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۱۱۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه ۱۱۵ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۷۱ مورد مربوط به شیراز؛ ۹ مورد مرودشت؛ ۴ مورد آباده؛ ۳ مورد کازرون؛ پاسارگاد ۲ مورد؛ داراب، رستم، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد. هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

شناسایی ۱۸۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان/بهبودی ۲۰۰۹ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تا کنون ۴ هزار و ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شده است، گفت: شناسایی ۱۸۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، سیر صعودی و نگران کننده را در سطح استان نشان می‌دهد.

فرزین رضاعی از شناسایی ۱۸۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا از روز گذشته تا کنون از ۳ هزار و ۹۸۴ نفر به ۴ هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان سنندج است و این شهرستان بیشترین بیماران بستری شده را به خود اختصاص داده و در وضعیت قرمز قرار دارد. براساس آمار طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار جدید در شهرستان سنندج شناسایی شده است و با احتساب این تعداد، شمار مبتلایان این شهرستان از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستانبا بیان اینکه از شمار مبتلایان به کرونا در مرکز استان از روز گذشته تاکنون از یک هزار و ۴۴۸ نفر به یک هزار ۵۰۹ نفر رسیده است، افزود: وضعیت شهر‌های مریوان، دیواندره، قروه و کامیاران هم وخیم است.

رضاعی اذعان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ مورد بیمار جدید در مریوان شناسایی شده و شمار مبتلایان از ۳۵۶ نفر به ۳۸۹ نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا در دیواندره هم با احتساب ۳۰ مورد جدید، از ۳۷۳ مورد به ۴۰۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۲۱ بیمار جدید استان طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان قروه است، افزود: شمار مبتلایان در این شهرستان از ۳۰۲ نفر به ۳۲۳ نفر رسیده است.

به گفته رضاعی، شمار مبتلایان به کرونا در کامیاران هم طی ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۲۱ مورد جدید از ۱۹۱ نفر به ۲۱۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه وضعیت ابتلا در سایر شهرستان‌های استان ثبات دارد اظهار کرد: سقز ۵۸۰ نفر که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است، بانه با ۳ مورد افزایش ۳۳۴ نفر، بیجار ۲۰۸ نفر «۳ نفر افزایش»، دهگلان ۱۵۹ نفر «۶ نفر افزایش» و سروآباد با شناسایی ۵ مورد جدید به ۵۰ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدا شیوع کرونا ویروس تاکنون ۱۴ هزار و ۳۵۵ نمونه آزمایش در استان انجام گرفته، که ۱۰ هزار و ۱۸۸ مورد منفی بوده است.

رضاعی از بهبودی ۲ هزار و ۹ بیمار کرونایی در استان خبر داد و اذعان داشت: متاسفانه تا این لحظه ۱۷۳ نفر از شهروندان استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی، ۴۳ نفر در سقز، ۴۳ نفر در سنندج، ۲۱ نفر در قروه، ۲۰ نفر در بانه، ۱۸ نفر در کامیاران، ۱۰ نفر در بیجار، هشت نفر در مریوان، هفت نفر در دیواندره و سه نفر در دهگلان تا کنون به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان اضافه شده که مربوط به شهرستان مریوان است.

۴۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری/ شهرکرد در وضعیت هشدار

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۴۴ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۸۲۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۷۰۶ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۶ هزار و ۷۷ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۷۷۷ نفر بوده است.

شیرانی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اردل و شهرکرد در وضعیت هشدار قرار دارند.

شناسایی ۶۹ مورد مبتلا به کروناویروس در استان مرکزی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی سید محمد جمالیان اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۶۹ مورد جدید ابتلا شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۵۴ مورد مربوط به شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۷ مورد خمین و ۸ مورد هم در ساوه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک افزود: با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده‌اند به ۲۴۱۶ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک بیان کرد: از ۵۴ مورد از مبتلایان جدید در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۴۶ مورد قرنطینه در منزل شده‌اند و ۸ مورد نیز در بیمارستان بستری شده است و از ۷ مورد خمین نیز ۶ مورد به‌صورت سرپایی و ۱ مورد بستری بوده است.

جمالیان ادامه داد: در شهرستان ساوه نیز ۸ مورد شناسایی شدند که همه موارد بستری در منزل می‌باشند.

وی تصریح کرد: از تعداد ۲۴۱۶ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۷۳ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۹۶ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۶۴۷ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اضافه کرد: در این مدت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس همان ۱۷۶ مورد می‌باشد.

ثبت ۲۱ مورد جدید مشکوک به کرونا در قم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی بستری شدند.

دکتر قدیر افزود: در شبانه روز گذشته، ۱۴ نفر از بیماران بستری، پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.  در حال حاضر حدود ۹۵ نفر بیمار مشکوک ابتلا به کرونا در قم بستری بوده که حال ۳۵ نفر آن‌ها وخیم است.

شناسایی ۱۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۲ مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته به ۷۸۷ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۷۲۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و ۱۵نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال یک نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

مهدی زاده با اشاره به شناسایی ۱۲مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته از بین ۸۱آزمایش انجام شده، گفت: نمونه‌های مثبت امروز از شهرستان‌های قاین، سربیشه، بشرویه و زیرکوه هرکدام ۲نفر و از شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان و درمیان هر کدام یک نفر است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ساعت گذشته مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان نداشتیم افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی ۴۶ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد کل آزمایش‌های انجام شده را تاکنون ۶هزار و ۵۸۰آزمایش اعلام کرد که جواب ۵هزار و ۷۹۳آزمایش منفی و ۷۸۷آزمایش مثبت گزارش شد.

مهدی زاده، مرحله دوم غربالگری در استان را شامل ۴۷۸هزار و ۶۳۶نفر با پوشش ۸۱.۹درصد اعلام کرد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از شناسایی ۴۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا دراستان ایلام طی ۲۴ ساعت گذشته خبرداد.

دکتر محمد کریمیان گفت: علیرغم اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا دراستان گزارش نشده است، اما سیر صعودی بیماری نشان از بی توجهی مردم به بهداشت عمومی وعدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

وی رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده برشمرد تا از بروز فاجعه بهداشتی جلوگیری شود.

ثبت ۴۴ نفر درروز از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون دراستان ایلام بی سابقه بوده است.

آخرین جزئیات آماری ویروس کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ایلام

شهرستان ایلام ۴۴۴ مبتلا و ۲۵ مورد فوتی، شهرستان ایوان ۱۸۰ مبتلا و ١۷ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۱۴۲ مبتلا و ۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۷۷ مبتلا و ۷ مورد فوتی، شهرستان دره‌شهر ۷۶ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۷۵ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۶۳ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان بدره ۴۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۴۳ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان سیروان ۳۵ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان هلیلان ۳۶ مبتلا و بدون فوتی.

کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۳ مورد بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.  متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳۵۱ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت راقبت قرار دارند.  تا کنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار