فرماندار شهرستان ری در نشستی ویژه برای بررسی مشکلات صنوف در ایام کرونایی نسبت به رفع دغدغه‌های آن‌ها از طریق اعطای تسهیلات کم بهره و بخشودگی مالیاتی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 09 June 2020
صنوف مزاحم تهران مستقر در ری ساماندهی می‌شود/ تسهیلات کم بهره و بخشودگی مالیاتی برای اصناف

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری روز دوشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات اتحادیه‌های واحدهای صنفی که در اتاق اصناف شهرستان ری برگزار شد، اظهار کرد: صنوف در حوزه اقتصاد کمک ویژه‌ای به دولت می‌کنند که هم در بحث خدمات رسانی و هم در توزیع کالا اقدامات خوبی دارند و باید در شرایط فعلی که برخی از صنوف دچار مشکل شده‌اند، حمایت شوند. 

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان شهرری فعال هستند، افزود: شهرری از نقاط مهم استان تهران و کشور بوده و دارای پتانسیل خوبی برای توسعه و رونق اقتصاد شهرستان است لذا باید فرصت سرمایه گذاری را در شهرری بیشتر کنیم. 

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به تحریم و سایر مشکلاتی که در کشور وجود دارد، گفت: عمده درآمد کشور از طریق نفت، مالیات و صادرات است که در شرایط فعلی وضعیت فروش نفت و صادرات مناسب نیست و بیشتر توان کشور به مالیات بوده اما با این حال باتوجه به آسیب هایی که برای صنوف پیش آمده است، اداره کل امور مالیاتی باید پیگیر رفع مشکلات صنوف باشد. 

توکلی بیان کرد: برخی عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله، آلودگی هوا و آتش‌سوزی مشکلاتی در کشور ایجاد کردند که اکنون نیز کرونا آسیب‌هایی برای بسیاری از اقشار جامعه به خصوص برای صنوف ایجاد کرده است که نیازمند حمایت است البته برنامه‌های خوبی نیز برای رونق تولید و جهش تولید داشتیم که باید تقویت شوند.    

وی در ادامه با اشاره به استقرار واحدهای صنفی مزاحم تهران در شهرستان ری گفت: یکی از مطالبات ما این است که در محور خاوران عمده کارگاه‌ها از نقاط دیگری در این بخش مستقر شده‌اند و اتحادیه‌ها و اتاق اصناف ری نقشی نداشته‌اند و درواقع ما میراث‌دار اتفاقاتی هستیم که افراد دیگر تصمیم گرفته و اجرا کرده‌اند و جدیداً نیز شهرستان دیگری در این محدوده جواز صادر کرده است که در حال پیگیری برای ساماندهی آن‌ها هستیم. 

معاون استاندار تهران اضافه کرد: شهرستان ری ۲۷۰۰کیلومتر مساحت و ۵بخش و ۶شهر دارد که طبق قانون تقسیمات کشوری باید با پیگیری‌های لازم واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها را احیاء کرده و بتوانیم افرادی را که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت کنیم و اولویت ما در این امر استفاده از جوانان شهرری باشد.

توکلی با تأکید بر اینکه بارگذاری معضلات در شهرری کافی است، تصریح کرد: قرار است با پیگیری‌ها و اقدامات خود صنوف مزاحم را از شهرری خارج کنیم چرا که تاکنون بیش از حد، انواع معضلات به شهرری تحمیل شده است و قرار نیست دیگر صنوف مزاحم شهرهای دیگر را به ری منتقل کنیم. 

وی با بیان اینکه بیشتر شاغلان در واحدهای صنعتی شهرری از مناطق دیگر به این شهرستان می‌آیند، افزود: این موضوع آسیبی برای ری است و باید این مسئله بررسی و علت‌یابی شود و بتوانیم جوانان بومی شهرری را در واحدهای صنعتی و کارگاه‌های تولیدی جذب کار کنیم. 

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای صنفی باید پیگیری و برطرف شود و در این راستا تسهیلات کم بهره برای آن‌ها درنظر گرفته شود و امور مالیاتی در این رابطه همراهی کند. 

تسهیلات کم بهره و بخشودگی مالیاتی برای اصناف شهرستان ری

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری نیز در این جلسه با اشاره به آسیب وارده به اصناف ناشی از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اصناف، کسبه و واحدهای صنفی تولیدی شهرستان ری آسیب فراوانی را متوجه شدند و اغلب اجناس تولیدی با تعطیلی واحدهای عرضه و فروش به تولیدکنندگان برگشت خورد. 

وی اضافه کرد: در راستای کاهش مشکلات ناشی از این بیماری تعاملاتی با ادارات خدمات رسان شهرستان ری صورت گرفته که در فرصت‌های آتی گزارش تفاهمات اعلام خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در ادامه گفت: با توجه به اینکه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی به تعویق افتاده است اما در مذاکراتی که با اداره کل مالیاتی داشتیم پیشنهاد شد که کسبه در صورت تمایل نسبت به پرداخت مبلغ علی الحساب مالیات اقدام کنند تا بخشودگی مالیاتی و تسهیلات خوش حسابی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

ستاره با بیان اینکه کسبه شهرستان ری با پرداخت پیش از موعد مالیات سال ۹۸ می‌توانند از بخشودگی مالیاتی و مساعدت حداکثری حوزه مالیاتی برخوردار شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال افزایش مالیات در سال جاری وجود دارد، اصناف با پرداخت مبلغ معادل یا کمتر از سال گذشته می‌توانند از مساعدت حداکثری حوزه مالیاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه تعاملاتی برای اعطای تسهیلات کم بهره با ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است، گفت: جلساتی به منظور اعطای تسهیلات از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برای اعطای تسهیلات کم بهره و بلندمدت انجام شده که با تشکیل کارگروه مرتبط، اصناف آسیب دیده شناسایی شده و برای دریافت تسهیلات به ستاد معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س

برچسب ها: حسین توکلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار