کد خبر: ۸۶۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 10 June 2020
 
ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت واحدهایی با مساحت مناسب در بافت فرسوده ، شهرها را از خطرات حوادث غیرمترقبه می رهاند و در کاهش طلاق و حل مشکل ازدواج جوانان و تامین مسکن خانواده ها موثر است.

 
احمد دنیامالی نماینده منتخب بندر انزلی در مجلس یازدهم در گفتگو با گیتی آنلاین گفت : اگر بخواهیم در حوزه مسکن شاهد یک اتفاق جدی باشیم  باید در بحث شهرها، مدیریت شهرداری ها و بانک ها در حوزه بافت فرسوده یک کار اساسی انجام دهیم. 
بالاخره ما کشوری هستیم که مواجه با حوادث غیرمترقبه هستیم و خصوصا در بحث حاشیه نشینی، حاشیه شهرهای ما فضای زیست شان ایمن نیست و ما باید شرایطی را به وجود بیاوریم که بافت فرسوده را نوسازی کنیم. 
 
وی افزود: از طرف دیگر نیز معتقدم که باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار زوج ها بگذاریم. این فضای سنگینی که در حوزه اجاره بها وجود دارد به خاطر این است که قدرت خرید مردم در خرید مسکن به شدت کاهش پیدا کرده و تقاضا برای اجاره خیلی زیاد شده است. 
 وقتی تقاضا زیاد شود و عرضه با تقاضا متناسب نباشد شما با افزایش وحشتناک پول پیش و اجاره بهای ماهیانه مواجه می شوید. 
 
وی نتیجه گیری کرد: لذا یکی از بخش هایی که باید منابع ارزان قیمت خیلی زیادی را برایش صرف کنیم اینجاست.
 یعنی ما بعد تفاوت منابع به ریال را باید دولت بپردازد و ما این منابع را در اختیار  زوج های جوان و همچنین مردمی که در بافت فرسوده زندگی می کنند، قراردهیم.
 
من اعتقاد دارم که در حوزه مسکن مثل خیلی از کشورهای پیشرفته که وام های سی ساله می دهند و از دم قسط برای زوج های جوان باید این تسهیلات ارائه شود.
 
 یعنی همان پولی را که این افراد میخواهند برای اجاره بها بپردازند به عنوان قسط می پردازند و خیالشان راحت است که سی سال بعد صاحب یک خانه هستند و از آن خانه هم خوب مراقبت می کنند.
 
دنیامالی به مسئله ضرورت افزایش باروری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ما باید میزان باروری را افزایش دهیم بنابراین باید تعداد ازدواج ها افزایش پیدا کند و کاهش طلاق داشته باشیم.  یکی از عوامل طلاق مسکن است. آثار وضعی آن روی طلاق بهتر خواهد بود. 
 
نماینده مردم بندر انزلی درباره مساحت خانه هایی نوسازی که باید جایگزین بافت فرسوده شود گفت : باید ساخت واحدهای دو خوابه و فضای نشیمن دلباز و بزرگ را دنبال کنیم.
 
احمددنیامالی مطرح کرد: خانواده در فضای کوچک معمولا  ماندگاری اش کاهش پیدا می کند.
 
وی تاکید کرد: فضای کوچک فضای زیست نیست. 
 
ببینید ما مثل خیلی از فرهنگ ها نیستیم. خیلی از فرهنگ ها ببشتر اوقات زندگی شان را بیرون سپری می کنند ولی ما خانواده محور هستیم و بیشتر اوقات مان را در خانه به سر می بریم.
لذا خانه های بسیار بزرگ یا بسیار کوچک توصیه نمی شود و مساحت های متوسط برای ارائه مسکن با تسهیلات مناسب در بافت فرسوده باید دنبال شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار