رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش گفت: کانون‌های بحرانی حریق در اراضی طبیعی این شهرستان هدف پیشگیری و مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها شناسایی شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 10 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجتبی مومن افزود: با توجه به افزایش بارندگی‌ها و تراکم پوشش گیاهی در مراتع، عرصه‌های طبیعی شهرستان تفرش، افزایش دمای هوا و احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی نقاط بحرانی حریق در این شهرستان شناسایی و تمهیدات لازم برای مقابله با آن اندیشیده شده‌است.
وی یادآورشد: برگزاری نشست‌های آموزشی برای همیاران طبیعت در مناطق بحرانی، تشکیل نشست‌های ستاد پیشگیری و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران، توسعه گروه‌های واکنش سریع از سوی دهیاران و دستگاه‌های مربوطه و برپایی دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی به دامداران و بهره‌برداران از جمله اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش در نقاط بحرانی این شهرستان است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش افزود: اتخاذ تدابیر اجرایی برای جلوگیری از سوزاندن پسماند کشاورزی در اراضی حاشیه عرصه‌های طبیعی، ایجاد آتش بر برای مقابله با گسترش آتش در اراضی طبیعی، ارسال پیامک به مرتعداران، نصب دست نوشته و تهیه تجهیزات از جمله آتش کوب، بیل، چکمه و لباس‌های ضد حریق و بهره گیری از داوطلبان برای مقابله با حریق از دیگر اقدامات مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی این شهرستان است.
مومن گفت: ۲ هزار همیار طبیعت در شهرستان تفرش وجود دارد که نشست‌های آموزشی مقابله با آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی برای این افراد برگزار شده‌است.
وی، مشارکت مردم را کلید مقابله با بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی دانست و از مردم خواست: از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی شهرستان تفرش و استان مرکزی بپرهیزند و در صورت مشاهده حریق نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و در غیر این صورت با شماره ۱۵۰۴ مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع رسانی کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفرش یادآور شد: بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی علاوه بر نابودی پوشش گیاهی و گونه‌های نادر حیات وحش، مساعد شدن فرسایش آبی و بادی خاک و حمله آفات، امراض و بیماری‌های گیاهی به مزارع و باغات کشاورزی و مردم را به همراه دارد.
شهرستان تفرش با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار