معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:استان خراسان رضوی با فعالیت هزار و 300مهد کودک 10درصد ظرفیت مهدهای کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه اول کشور از جهت ارائه خدمات به کودکان قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 10 June 2020

به گزارش تابناک رضوی، کتر غلامحسین حقدادی با بیان این مطلب افزود:در کل کشور 15هزار و 27مهد کودک  زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند که استان خراسان رضوی با بیش از 1300 مهد کودک رتبه اول کشور را در تعداد مهدهای کودک داراست.

وی یادآور شد: کودکی  مهمترین دوران شکوفایی انسان و اساسی ترین پایه برای تامین سلامت در دوره های بعدی زندگی است از همین رو مهدهای کودک با هدف  کمک به رشد همه جانبه کودکان و رشد استعدادها و علایق کودکان شکل گرفته و به همین منظور نظارت و ارزیابی مهدهای کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی علاوه بر رتبه اول تعدد مهدهای کودک،  رتبه اول کشور در تعداد مهدهای حاشیه شهر را با 300مهد کودک و بهره مندی 13هزار کودک حاشیه شهر مشهد  را داراست.

حقدادی عنوان کرد: بیش از 80هزار کودک از خدمات مهدهای کودک خراسان رضوی برخوردار هستند که 55/12 درصد کودکان کل کشور را تشکیل می دهند..

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی هزار و 390مهد خصوصی، 805مهد شهری، 300مهد حاشیه شهر، 585مهد روستایی فعالیت دارند که بر این اساس در حال حاضر 83هزار و 685کودک زیر نظر 7هزار و 213مربی از آموزش های لازم برخوردار شده اند.

وی با بیان این مطلب که 30هزار کودک در مهدهای کودک استان از غذای گرم بهره مند هستند عنوان کرد:  سال گذشته بالغ بر 55میلیارد ریال جهت یک وعده غذای گرم برای کودکان هزینه شده است .

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهرماه تا اسفندماه 98، بازدیدهای کارشناسی از سوی سازمان بهزیستی در مهدهای کودک صورت گرفته که در این راستا 35بازدید کارشناسی ستادی از مراکز، هزار و 427بازدید انفرادی کارشناسان شهرستان ها، 854بازدید تیمی،  151طرح ارزشیابی مهدهای کودک صورت گرفته است.

حقدادی افزود: مهدهای کودک بیشترین شرکای کاری بهزیستی استان را تشکیل می دهند به همین دلیل بالاترین آمار نظارت ، صدورمجوز، تذکر و اخطار در کمیسیون ماده 26 را به خود اختصاص می دهند به طوریکه از ابتدای مهر ماه تا اسفندماه سال گذشته 73 تذکر و اخطار برای مهدهای کودک استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر بصورت موسس ،مربی و خدمه در مهدهای کودک استان مشغول فعالیت هستند اما متاسفانه به دنبال اپیدمی کرونا از اوایل اسفندماه 98 مهدهای کودک تعطیل شدند و به دنبال ان مشکلات اقتصادی جدی برای مهدهای کودک پیش آمد و تعدادی از مربیان بیکار شدند و تعدادی از مهدها اعلام تعطیلی کردند البته با توجه به قرار گرفتن مهدهای کودک در زمره مراکز و بنگاه های زیان دیده  از کرونا  تسهیلات و حمایت های اعلام شده شامل این گروه نیز خواهد شد.

کتایون حسینی/ تابناک رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار