مدير عامل شرکت بازرگانی و مهندسی ثمین ایستا گفت:بازار تهاتر ایرانیان اولین بازار تهاتری در جمهوری اسلامی ایران اقدام به ارایه خدمات نوین در عرصه اقتصاد و باعث رونق فعالیت های تجاری در داخل کشور شده است.
کد خبر: ۸۶۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰ 10 June 2020

سهراب ختایی در گفتگو با تابناک آذربایجان غربی با اشاره به اينكه بازار تهاتر بر پايه مدل اقتصادي طراحي شده است، اظهار کرد: هدف اوليه از طراحي اين بازار، تهاتر مواد اوليه و محصول در آن است.

وی افزود:بازار تهاتري راهي براي خنثي كردن آثار تحريم ها است و با توجه به اينكه ما اولين طراحي كننده اين بازار هستيم درخواست هايي از ساير كشورها به ويژه اروپا و آسیا براي راه اندازي اين بازار داشتيم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی و مهندسی ثمین ایستا و عضو هیئت مدیره بازار تهاتر ایرانیان با بيان اينكه هر فعال اقتصادي مي تواند وارد اين بازار شود،خاطر نشان کرد: هدف از تهاتر عرضه و تقاضا است و اعتقاد داريم تهاترعلاوه بر كمك به رشد فعاليت اقتصادي به دليل اينكه پول را از گردش خارج مي كند، آثار تورمي بر جاي نمي گذارد.

ختایی با بیان اينكه الگوي تهاتر در ايران به ثبت رسيده است، تصريح كرد: هم اكنون در اتحاديه اروپا، كانادا و آمريكا با نام منبع ايراني از اين الگو استفاده مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه عضويت در اين بازار رايگان است، توضيح داد: با ورود اعضا به بازار، كارت ثمین از سوي بانك شهر در اختيار اعضا گذاشته مي شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی و مهندسی ثمین ایستا به بیان توضیحات فنی و تخصصی درباره مکانیزم تهاتر پرداختند و با اشاره به اینکه تهاتر به عنوان یک سازوکار مالی مدرن می تواند بسیاری ازمشکلات کمبود نقدینگی فعالان صنعت ساختمان را حل کند، تاکید کردند: با پایه گذاری صنعت نوپای تهاتر به تولید کننده ها در بخش های مختلف اقتصادی وازجمله صنعت ساختمان کمک شایانی خواهد شد واین پروسه سبب ایجاد توسعه و اشتغال در کشورمی شود.

ختایی با اشاره به رونق فعالیت های تجاری با تاسیس و توسعه بازار تهاتر ایرانیان اظهار داشت: برپایه اعلام متخصصان مذکور در سازوکار تهاتر مبادلات کالاها بدون مداخله وجوه نقدی صورت می‌گیرد و متعاملین جابه‌جایی خدمات خود را براساس مبادله مستقیم کالا به کالا انجام می‌دهند و شرکت‌هایی که تمایل داشته باشند می توانند از رهگذر این روش مراودات اقتصادی داشته باشند و با گشایش اعتبار که ارزش آن برابر کالاهای مورد مبادله است، برای تبادل کالا اقدام ‌کنند.

وی افزود: با اجرای روش نوین تهاتری، تمام فعالیت‌های اقتصادی و معاملات بازرگانی و غیره از طریق گردش اعتبار بین اعضای خود تحقق یافته و دیگر نیاز به عبور از تنگناهای محدود نقدینگی و مشکلات ناشی از آن نخواهد بود.

بازار تهاتر ایرانیان بازوی قدرتمندی برای واحد های راکد و نیمه تعطیل خواهد بود

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه هم در ادامه این همایش اظهار کرد: بازار تهاتر ایرانیان با تامین مواد اولیه و محصولات صنعتی میتواند کمک شایانی برای فعال کردن واحد های راکد در قبال تهاتر انجام دهد.

انتظار افزود: بازار تهاتر ایرانیان یک طرح کاملا تکنولوژیک و علمی طراحی و پیاده سازی شده است و اعضای این بازارها می توانند با کارت های تهاتری بدون نیاز به نقدینگی با گشایش اعتبار اسنادی از یکدیگر خرید کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امروزه بازار تهاتری از مهم ترین ابزارهای اقتصادی برای برون رفت و خروج از رکود اقتصادی و رسیدن به رونق اقتصادی قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما،نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه،مدیران کارخانجات صنعتی و اعضای اتاق بازرگانی از برنامه های یک روزه مدیرعامل شرکت بازرگانی و مهندسی ثمین ایستا و اعضای هیئت مدیره بازار تهاتر ایرانیان در ارومیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار