نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: درصورتی که تمام نقدینگی ها به سمت بورس سوق داده شود و بورس هم رشد حبابی داشته باشد،این فاجعه است زیرا مشکلاتی مانند صندوق‌های ورشکسته‌ی اعتباری را برای دولت به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 11 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در همایش ائمه جمعه استان مرکزی
با تاکید بر اینکه ستون بقا و دوام نظام، مقام معظم رهبری هستند افزود: رهبری نظام پایدار و باصلابت است و جابجایی مدیران مهم نیست، اصل موتور حرکت نظام پابرجا و باعظمت است و ائمه جمعه از یک‌جهت به لحاظ وابستگی به رهبر انقلاب بیشتر مظهر ثبات نظام هستند و به تغییرات دولت‌ها وابسته نیستند.
دری نجف آبادی با اشاره به فرصت یک‌ساله‌ی باقی‌مانده از دولت دوازدهم یادآورشد: درست است که این دولت یک سال دیگر فرصت دارد اما پایه‌گذاری‌ها و اقداماتی که در این مدت صورت می‌گیرد سال‌ها اثرگذار است پس دولت این‌طورحساب نکند که یک سال بیشتر حضور ندارد و فقط برای همان یک سال برنامه داشته باشد.
وی ادامه داد: یک‌ساله نگاه کردن خوب است امام نه اینکه خودمان را به آن محدود کنیم بلکه باید در افکار و سیاست‌ها ثبات وجود داشته باشد و دولت به مسائل اساسی کشور مانند طرح‌ها و پروژه‌ها، انتصابات و مسائل مهمی همچون اشتغال مولد و توسعه یک نگاه پایدار و آینده‌نگر به وجود آورد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه با ارائه‌ی چند توصیه به دولت گفت: در هر فعالیتی باید ابتدا کیفیت مورد توجه جدی قرار بگیرد و مسئله مهم دیگر قیمت است که قیمت تمام‌شده باید از یک ثباتی برخوردار باشد و این قیمت به عوامل تولید برمی‌گرد بنابراین همه از قیمت‌های مناسب و عادلانه نفع می‌برند و از تورم متضرر می‌شوند.
وی همچنین بابیان اینکه دولت در سال گذشته از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است افزود: دولت در زمینه ی اشتغال خرد برنامه‌ریزی داشته باشد و این نقدینگی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومانی را به سمت ایجاد اشتغال هدایت کند.
وی با تأکید بر اینکه دولت و مسئولین نباید به انتظارات در جامعه دامن بزنند افزود: دولت برای بودجه امسال به اذعان خود دولتی‌ها حداقل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان یعنی معادل ۳۰ تا ۳۵ درصد یقیناً کسری خواهد داشت و این مبلغ زیادی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با توصیه‌ای به مسئولین دولت و همه‌ی دستگاه‌ها در زمینه ی انتصابات گفت: اساس نظام جمهوری اسلام بر شایسته‌سالاری، کفایت و تعهد به انقلاب و مردم است و همه‌ی دستگاه‌ها باید در انتصابات به این موضوع توجه کنند چراکه اصل، سیاسی بودن و باندی و جناحی بودن نیست بلکه اصل کفایت، ولایت‌پذیری و تعهد به مردم و قدرشناسی از حقوق ملت و رعایت بیت‌المال است.
وی با اشاره به اینکه اگر شایسته‌سالاری حاکم باشد می‌توان نسبت به فساد هم پیشگیری لازم را داشت یادآورشد: باید با فساد و خیانت با جدیت مبارزه کرد بنابراین همه باید همت و مجاهدت کنند چراکه کشور با فداکاری آباد می‌شود و نه با اسراف و تبذیرهای غلط در شرایط فعلی ای که کشور در آن قرار دارد.
دری نجف‌آبادی همچنین بابیان اینکه در رابطه با موضوع مقابله با بیماری کرونا نظام کار بزرگی انجام داده است گفت: امروز علیرغم نگرانی‌های روزهای اول امروز که حدود ۱۱۰ روز از این موضوع می‌گذرد با تلاش‌هایی که از سوی مردم و همه‌ی دستگاه‌ها صورت گرفت به شرایطی رسیده‌ایم که دغدغه‌ای ویژه‌ای نداریم.
وی عملکرد استان مرکزی در زمینه‌ی مقابله و پیشگیری از کرونا را درخشان و قابل‌تقدیر دانست و گفت: در اولین روزهای شیوع بیماری کرونا استان مرکزی بعد از قم در جایگاه دوم بود اما امروز در جایگاه بیست و سوم قرار داریم و به‌طور نسبی اوضاع خوب و بر بیماری مسلط هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تقدیر از دست‌اندرکاران در بحث رزمایش مواسات افزود: استان مرکزی در این رزمایش پیشگام بود و در جلساتی که در اولین روزها داشتیم برنامه‌ریزی انجام گرفت تا ۱۰۰ هزار بسته‌ی معیشتی توزیع شود و تا چند روز قبل در استان مرکزی منهای کمک‌های کمیته امداد و بهزیستی حدود ۱۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع‌شده است.
امام جمعه اراک گفت: حضور فداکارانه‌ی کادر پزشکی و درمانی، روحانیون و همه‌ی اقشار درصحنه را می‌توان به‌صورت یک کتاب تدوین کرد و از مسئولین درخواست داریم این موضوع را پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار