کد خبر: ۸۶۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 13 June 2020

فعالیت مهدهای کودک گیلان از سر گرفته شد

تابناک/ فعالیت مهدهای کودک گیلان که از اسفندماه پارسال با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود دوباره از امروز "شنبه" ۲۴ خردادماه بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا همزمان با سراسر کشور و با رعایت اصول بهداشتی باز سر گرفته شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : پروتکل های تخصصی با تاکید بر رعایت تمامی نکات بهداشتی و مراقبتی و تعیین استانداردهای لازم تدوین شده که دست اندرکاران در مهدهای کودک موظف به اجرای آن هستند.

دکتر حسین نحوی نژاد افزود : استفاده از وسایل حفاظت شخصی شامل ماسک و دستکش، گندزدایی روزانه، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی از کودکان و پرسنل، تعیین حد متعارف فاصله با کودکان،   بررسی هر روزه احتمال ابتلای اعضای خانواده و سایر افراد نزدیک و در تماس با کودک و مربیان از جمله پروتکل ها است.  

وی اظهار داشت: با توجه به پروتکل بازگشایی مهدهای کودک ظرفیت پذیرش کودکان در مناطق سفید برای گروه های سنی زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال با نصف ظرفیت و برای گروه های سنی ۴ تا ۶ سال به صورت آزاد، برای مناطق زرد در گروه سنی زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال با نصف ظرفیت و در گروه ۴تا ۶ سال نیز با نصف ظرفیت با اولویت کودکان مادران شاغل و در مناطق قرمز برای دو گروه سنی زیر ۲ سال و ۲ تا ۴ سال با یک سوم ظرفیت و برای گروه سنی ۴تا ۶ سال نیز با نصف ظرفیت با اولویت پذیرش کودکان مادران شاغل تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ دستور تعطیلی مهدهای کودک از ابتدای اسفندماه  ٩٨ فعالیت حضوری مهدها به صورت کامل متوقف شد که این مهم آسیب هایی شامل از دست رفتن درآمد این مراکز را در پی داشت.

وی بیان داشت: در این مدت به منظور کاهش آسیب های وارده به مهدهای کودک اقداماتی با همفکری و هم اندیشی با نمایندگان مهدهای کودک در سطح کشور و استان انجام شد که قرار گرفتن نام مهدهای کودک در فهرست نهایی مشاغل زیان دیده ناشی از کرونا، استفاده از بیمه بیکاری مربیان شاغل در مهدهای کودکی که کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخته کرده، بر اساس قرار گرفتن نام مهدها در زمره شغل های زیان دیده از کرونا" و ابلاغ بخشنامه مبتنی بر حمایت از منافع عالی کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد فی ما بین والدین و مهدهای کودک از جمله این اقدامات است.

پویش همدلی بخشش اجاره مهدهای کودک در گیلان نیز از دیگر اقدمات بهزیستی بود که با پیگیری های به عمل آمده در سراسر استان و در تماس با مالکان مهدهای کودک استیجاری، رضایت ۵۸ مالک برای بخشش کامل یا بخشی از اجاره بهای مهدهای های کودک در زمان تعطیلی ناشی از کرونا جلب شد.

بر اساس آخرین آمار، ٤٧٩  مهدکودک "شهری - روستایی و حاشیه شهر" با حدود ٢ هزار مربی به ١٤ هزار و ۵۰۰ کودک در استان خدمات ارایه می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار