عضو هیئت رئیسه مجلس از مصادره 250 هزار میلیارد تومان سهام عدالت مردم به نفع دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۶۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱ 14 June 2020

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد سهام عدالت جاماندگان، گفت: بر اساس قانون سهام عدالت قرار بود این سهام به شش دهک کم درآمد جامعه اختصاص پیدا کند که متأسفانه در دولت دهم این مسئله به صورت قشری و سطحی پذیرفته شد و به این دلیل برخی از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه در شمار سهامداران عدالت قرار ندارند در حالی که برخی کارمندان با درآمد مناسب در دولت سهامدار عدالت شده‌اند.وی تأکید کرد: دولت باید شرایطی برای ثبت‌نام افراد کم درآمد جامعه برای تقاضای سهام عدالت را فراهم کند.


عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: مجلس دهم نیز مقداری کوتاهی کرد و کمیسیون اقتصادی مجلس قبل به موقع طرح سهام عدالت و لایحه دولت را به دستور کار نرساند. اگر آن موقع نمایندگان مجلس تلاش می‌کردند به خاطر اینکه در لایحه دولت برای سهام عدالت آمده بود بار مالی آن‌چنانی نداشت و می‌توانست مشکل جاماندگان سهام عدالت را حل کند، اما حالا در قالب طرحی از سوی نمایندگان با دو فوریت مطرح شده است که احتمالاً بار مالی خواهد داشت.
حاجی دلیگانی تصریح کرد: متأسفانه دولت هم از شرایط سوء استفاده کرد و نیمی از ارزش سهام عدالت که قبلا به نام مردم شده بود را به بهانه‌های مختلف به نام خود برگرداند و در این زمینه عددی بالغ بر 250 هزار میلیارد تومان از سهام عدالت مردم را به نام خود مصادره کرد و سهام یک میلیون تومانی مردم را در نهایت 532 هزار تومان به مردم برگرداند.
وی همچنین در مورد اینکه اکنون دو میلیون دارنده کارت پرس شده سهام عدالت وجود دارد که سامانه خصوصی‌سازی آنها را به عنوان سهامدار نمی‌شناسد گفت: این مسئله به خاطر اختلافی بوده که بین شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت و سازمان خصوصی‌سازی ایجاد شده و حدود یک و نیم میلیون نفر در کشور این مشکل را دارند در حالی که حق با مردم است که کارت پرس شده سهام عدالت را در اختیار دارند یا آن موقع به دفاتر خدمات الکترونیک و شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مراجعه کرده و اسم آنها در آنجا ثبت شده اما اکنون سهامدار عدالت شناخته نمی‌شوند.
به گفته این نماینده مجلس، طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان مجلس برای اعطای سهام عدالت به جاماندگان و نیز دو میلیون نفری که کارت سهام عدالت دارند اما به عنوان سهامدار عدالت در سامانه سازمان خصوصی‌سازی شناخته نمی‌شوند، به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد که ‌قرار است به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شود.


در همین رابطه، اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم در پاسخ به این پرسش که طبق گفته رئیس‌سازمان خصوصی سازی دولت سهم جدیدی برای عرضه به مردم در قالب سهام عدالت ندارد، تأکید کرد:‌ دولت دارایی دارد و اگر خواستند من می‌توانم ثابت کنم. مجلسی‌ها این مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظر گرفته‌اند و به همین خاطر طرح دو فوریتی اعطای سهام عدالت به جاماندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقدیم هیئت رئیسه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار