آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با انتقاد از اینکه مسجد تنها به محلی برای برگزاری نماز جماعت تبدیل شده است گفت: متولیان امور مساجد باید تلاش کنند تا مسجد جایگاه اصلی خود را پیدا کند و مردم در محلات مساجد را گره‌گشای مشکلات خود بدانند.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 14 June 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از اینکه مسجد تنها به محلی برای برگزاری نماز جماعت تبدیل شده است گفت: متولیان امور مساجد باید تلاش کنند تا مسجد جایگاه اصلی خود را پیدا کند و مردم در محلات مساجد را گره‌گشای مشکلات خود بدانند.

به گزارش فارس، آیت‌الله شعبانی در آیین تودیع و معارفه مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان مبنای دین اسلام را مدیریت دنیا و آخرت انسان دانست و اظهار کرد: مسجد که محل اصلی مسائل مدیریت دینی است، باید مکانی برای برآورده کردن مسائل دنیا و آخرت مردم نیز باشد.

وی با انتقاد از اینکه مسجد تنها به محلی برای برگزاری نماز جماعت تبدیل شده است گفت: متولیان امور مساجد باید تلاش کنند تا مسجد جایگاه اصلی خود را پیدا کند و مردم در محلات مساجد را گره‌گشای مشکلات خود بدانند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی جذب جوانان به مسجد را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: موانعی در جذب جوانان به مسجد وجود دارد که باید ضمن شناسایی آن‌ها درصدد رفع آن برآییم.

وی با بیان اینکه در بحث مساجد گاهی اختلافاتی بین افراد و اعضای هیات امنا پیش می‌آید که فعالیت‌های مرکز را متوقف می‌کند تأکید کرد: نباید در این اختلافات جزئی متوقف شویم.

شعبانی ادامه داد: باید با ایجاد یک هیئت حل اختلاف، این مشکلات به آنجا ارجاع داده شود تا قدرت و وقت مدیریت مساجد گرفته نشود.

وی توجه به نگاه تشکیلاتی در مساجد را نیز بسیار مهم دانست و گفت: هیچ ظرفیتی مثل مسجد توان کار تشکیلاتی را ندارد که نمونه آن را در مقابله با کرونا و توزیع اقلام و کالا‌ها و مدیریت‌ها دیدیم.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هر مسجد در سطح شهر یک پایگاه مدیریتی است افزود: نیازمند یک کار تشکیلاتی قوی هستیم تا مساجد به هم متصل شوند و همسو با یکدیگر پیش روند.

وی با بیان اینکه باید در مسائل مختلف اولویت‌شناسی شود افزود: در استان با مسئله کاهش جمعیت مواجه هستیم که برای رفع آن نیازمند کار تشکیلاتی قوی هستیم بنابراین تمام مساجد استان بر روی این موضوع مشترک کار کنند.

شعبانی با بیان اینکه هر کسی دغدغه فرهنگی دارد باید در امر احیای مسجد نقش‌آفرینی کند افزود: تعمیر مسجد به معنی ساخت و ساز نیست بلکه به معنای حضور جوانان در مسجد است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار